vst audio recorden in ableton

jerneo

abuser
normalerwijs als je record in ableton ga je hetgeen je speelt in midi recorden, nu wil ik niet de midi maar de audio van een bepaalt kanaal recorden. hoe kan ik dit doen?

nieuw audio kanaal

nieuw audio kanaal

Om dit te bereiken moet je simpelweg een audio kanaal maken met als input de audio van het midi kanaal met de vst waar je van op wilt nemen. Record ready en opnemen maar!

De midi(vst)track freezen is ook een goede optie, dit gaat sneller dan realtime (als je de track dus record). Als je dan de gefreezed clip verplaatst naar een audiotrack heb je je gevraagde audio.

De midi(vst)track freezen is ook een goede optie, dit gaat sneller dan realtime (als je de track dus record). Als je dan de gefreezed clip verplaatst naar een audiotrack heb je je gevraagde audio.

hé dit is echt een handige tip, thanks :okdan:

staat ook echt bijna helemaal achteraan in de manual, ergens in een lijstje onderaan... misschien was ie nog niet zover gekomen met doorlezen :)

ik zal die manual dan toch is eens grondiger lezen... bedankt alleszins voor de tips

Tip 2:

Check alle YouTube filmpjes eens over de diverse onderwerpen in Ableton, dan ben de je komende dagen wel zoet ;)

Dus bijvoorbeeld: "Sidechain Ableton" invullen als zoekterm. Ableton zelf heeft ook erg goede tutorialfilms.

Ook Tom Cosm, een Nieuw Zeelander, heeft erg goede films gemaakt! (ook langer dan de 10/11 min van YT), check zijn site eens! (van zijn voorbeelden heeft hij ook LiveSets gemaakt die je kunt downloaden)

Damn, ik zie mezelf echt als een ableton expert, werk al sinsds v5 met live en ken het programma van binnen en buiten. dit heb ik echter nooit geweten hehe.

goeie tip!

:eureka:

Damn, ik zie mezelf echt als een ableton expert, werk al sinsds v5 met live en ken het programma van binnen en buiten. dit heb ik echter nooit geweten hehe.

goeie tip!

:eureka:

Freeze en dan flatten heb je hetzelfde resultaat.

Of Resample als input gebruiken :).

Wellicht dat dit dan ook nog van nut is:

Of Resample als input gebruiken :).

Wellicht dat dit dan ook nog van nut is:

".youtube.com/watch?v=mCx5L3kOoRA"]YouTube- 20 Ableton Live Tips & Tricks in 8 Minutes

+1 :okdan:

Back