Access Virus C aansluiting

milanstevens

Nieuwkomer
Hallo,
Ik heb laatst een Access Virus C gekocht maar ik heb wat problemen met het aansluiten ervan.
Ik heb ook een M-Audio Interface en een M-Audio Midi Keyboard.
Ik heb vanaf de Virus een Midi In kabel naar mn Midi Out van mn keyboard.
En ik heb vanaf de Virus een Midi Out kabel naar mn Interface lopen.
Vanuit de interface gaat er een kabel naar mn pc.
Het probleem hierbij is dat mn pc de interface WEL ziet maar de Virus NIET...
Wat moet ik nu doen....
( Geluidskabels zijn al aangesloten... )

Alvast Bedankt,

Milan

Je PC gaat je Virus ook nooit of te nimmer zien, omdat een PC er geen jota om geeft wat er aan je MIDI-interface hangt. MIDI is primitief; bedacht in het begin van de jaren '80, en toen had je de luxe dat een apparaat netjes zegt wat 't is nog niet. Bij de TI weet 'ie dat wel - als je 'm via USB aansluit.

Betere oplossing:

M-Audio MIDI keyboard via USB naar PC.
Interface MIDI out naar Virus MIDI in.

Werkt alleen niet leuk als je ook zonder PC op je Virus wil spelen, maar minder hoofdbrekens nodig. Wil je dat overigens alsnog - zowel met computer als controller, dan moet je een MIDI-merge doosje aanschaffen, of een MIDI patchbay gebruiken die ook offline kan.

Wel bedankt voor de reactie maar,
Ik heb dat nu gedaan maar ik wil natuurlijk wel kunne produceren met mn Virus...
Ik denk dat dit ook aan mn software kan liggen want ik gebruik nog FL Studio.

Milan

Wel bedankt voor de reactie maar,
Ik heb dat nu gedaan maar ik wil natuurlijk wel kunne produceren met mn Virus...
Ik denk dat dit ook aan mn software kan liggen want ik gebruik nog FL Studio.
Nee, dat heeft er echt helemaal niks mee te maken :). Alle MIDI-apparatuur is hopeloos dom en integratie is er vrijwel niet, op enkele workstations en de Virus TI of zo na.

Sluit het eens aan zoals ik je heb verteld, dan kun je er prima mee vooruit. Je MIDI-noten stuur je dan gewoon naar de MIDI-output van je interface; dan speelt je Virus die netjes af zoals het hoort. De audio-uitgang van de Virus stop je in de audio-inputs van je interface. Je neemt op een apart spoor de audio op. Hoppatee, klaar is kees :).

Je kan ook zoiets aanschaffen als je meer integratie wil....ik heb het zelf nooit geprobeerd, omdat het niet met ableton werkt.

Ik heb het nu aangesloten zoals je zei maar in mijn interface zitten geen audio-inputs dus ik kan mn audio kabels van de virus niet in de interface pluggen..
Ik heb ook al eens geprobeerd om mn Interface te installeren maar dat lukt blijkbaar niet...
Ik krijg dan zo'n optie om te kiezen tussen 2 soorten interfaces maar daar klik ik dan op
En dan verschijnt normaal gezien het icoontje : Install ( elke keer als ik dat probeer verschijnt het icoontje juist niet.

Milan

Laatst gewijzigd:
Ah, ik dacht dat je met interface een audio-interface bedoelde. MIDI-interface alleen dus.

Waar heb je de audio-outputs van de Virus dan eerst op aangesloten, en welke MIDI-interface heb je in godesnaam en op welk OS probeer je dit aan de gang te krijgen? Laat ons niet langer in spanning zitten! :D

Nou, ik heb een M-Audio Midisport 2x2 interface, en ik had de audio-outputs aangesloten op mijn stereo zodat ik geluid had :p en wat bedoel je mt OS als ik vragen mag ?

grtz
Milan

Belangrijkste : Midisport MIDI out >> Access Virus MIDI in. MIDI gaat uit de computer in de Virus; niet proberen de labeltjes overeen te laten komen, dat gaat niet werken.

OS: Operating system. Windows, OS X. Het gaat natuurlijk niet werken als je Windows 7 64-bits hebt en dan een apparaat probeert te installeren dat er geen stuurprogramma's voor heeft.

Nee, ik heb Windows XP, of dat gaat werken weet ik niet... anders kan ik nog altijd kijken of ik zon kabel kan kopen.
Maar ik heb 2 Midi Out en 2 Midi In... kan ik iets door elkaar hebben gehaald ??

grtz
Milan

Heb je het aangesloten zoals ik beschreven heb?

De MIDISport heeft er ook nog een knop op de voorkant die omschakelt tussen MIDI Thru en USB. Ingedrukt is USB - zo moet 'ie staan, anders kan je computer er weinig mee.

Ja ik heb het zo aangesloten maar ik heb Out A en Out B, dus ook In A en In B.
Bij In B staat MIDI bij... heb ik daar iets aan ?
En is er verschil tussen Out A en Out B ?
grtz
Milan

Dat 2 x 2 slaat op 2 in, 2 uit; je kunt er dus 2 apparaten op aansluiten. A is een paar van inputs/outputs en B is een paar van inputs/outputs; als je de A in en out gebruikt voor de Virus kun je in je software kiezen om te versturen naar MIDISport 2x2 (1) of (A). Koop je hierna nog een synthesizer, dan kun je die op B in/out aansluiten.

Sluit je MIDI-keyboard eens direct aan (MIDI out > MIDISport IN A) en zorg er voor dat de USB-kabel is ingeplugd. Zie je het lampje dan knipperen als je er op speelt?

De MIDISport is bus-powered; het kan zijn dat sommige computers niet genoeg stroom willen/kunnen leveren op bepaalde USB poorten. Probeer er dus even meerdere.

Download ook de drivers hier even: http://www.m-audio.com/index.php?do=support&tab=driver&serie_ID=4#tabs

en probeer deze eens direct te installeren, wellicht dat 'ie 'm dan wel kan vinden. Nog even wachten met de MIDISport inpluggen totdat 'ie gevonden wordt.

Ik heb dat eens aangesloten en ik zie inderdaad een lampje knipperen als ik erop speel.
Maar als ik de Virus aanzet doet het lampje nix meer.
Toch vreemd want ik heb een extra voeding aan mn MIDI keyboard.
Maar kan ik alle 2 wel tegelijk gebruiken in FL Studio ? om te produceren ?
Of kan ik beter naar Cubase overstappen ?

grtz
Milan

Als je dit probleem niet in FL Studio kan oplossen kun je het in Cubase ook niet; zolang je MIDISport niet wordt gedetecteerd hebben beide programma's er niks aan. Dat is dus het eerste wat je gedaan moet krijgen.

Vervolgens moet je natuurlijk http://flstudio.image-line.com/help/html/envsettings_midi.htm even doornemen om uberhaupt erachter te komen of er MIDI binnenkomt en of je het juist hebt gedaan. Het punt is; ik heb zelf geen FL Studio en zou dus niet weten hoe je 't aan de gang moet krijgen; ik heb zelf Ableton Live.

Dankjewel voor de info over het koppelen van de Virus, ik moet nog kijken of me dit gaat lukken, anders stap ik over naar Ableton Live...
grtz
Milan

Wat Yoozer zegt geldt ook voor Ableton....als je het niet aan de praat krijgt in FL...ga je het hoogstwaarschijnlijk ook niet aan de praat krijgen in Ableton.

Heb je geen kennis ofzo die bij je kan komen kijken?

Als je direct de midi out van je keyboard aansluit op de midi in van de Virus, en je speelt op het Keyboard, hoor je dan wel de Virus en staat deze in de Single mode?

Back