Access Virus C aansluiting

nee, ik heb niet echt een kennis die kan komen kijken..
Ja als ik de midi out van mn keyboard aansluit op de midi in van de Virus C dan kan ik,
daarop spelen, hij staat idd ook in Single Mode.
Dan nog iets raars, als ik het aansluit zoals Yoozer dat zegt dan lukt alles perfect en dan,
ziet FL Studio alles... maar dan is alleen nog het probleem om hem te gebruiken, moet dat niet als een soort plugin... ?

Nope, niet als plug-in. Ik gebruik geen FL, maar het is de bedoeling dat je een miditrack aanmaakt, als midi-outputdevice kies je de Midisport (hier heb je als het goed is de keuze uit 2 stuks want je hebt 2 outputs op de midisport). Vervolgens kies je het midikanaal (1-16) in FL. Bij de Singlemodus in de Virus is er een kanaal toegewezen aan de patch (controleer dit eventueel in de Virus bij system/multi edit -> Midi Global Chan en laat dit kanaal corresponderen met het toegewezen midikanaal in FL).
Probeer eventueel ook eens wat er gebeurt als de Virus in Multimodus staat.

Dat plugingebeuren is alleen maar bij de Virus TI/Snow/Polar, of als je in Cubase een Device Panel hebt.

Valt tegen he, hardware? ;)

Dat plugingebeuren is alleen maar bij de Virus TI/Snow/Polar, of als je in Cubase een Device Panel hebt.

Valt tegen he, hardware? ;)
Ja of je koopt dit:

Je kan ook zoiets aanschaffen als je meer integratie wil....ik heb het zelf nooit geprobeerd, omdat het niet met ableton werkt.
Om mezelf maar eens te quoten...

Dan nog iets raars, als ik het aansluit zoals Yoozer dat zegt dan lukt alles perfect en dan,
ziet FL Studio alles... maar dan is alleen nog het probleem om hem te gebruiken, moet dat niet als een soort plugin... ?
Ik maakte hier uit op dat hij al zover was...maar enkel nog niet wist hoe het zaakie moest bedienen.

Inderdaad, ik ben al wel zover.
Maar nu ik die tips allemaal lees moet ik mn FL nog eens goed nakijken.
Die Virus Editor lijkt me maar nix en trouwens ook te duur.
Ow, en alvast bedankt DJ Razor..
grtz
Milan

Ik heb nu als het goed is alles goed aangesloten, want als ik aan een willekeurige knop draai op de Virus dan ziet de Midisport dat.
Het enige stomme wat ik nu nog heb is dat FL Studio de Midisport niet kan vinden ondanks dat ik de Drivers heb geinstalleerd.
Er zit bij de Midisport wel een soort plugin maar die doet het niet.
Gek verhaal....
grtz
Milan

Ik heb het ook gehad met mijn midispot, dat hij soms niet lekker herkend werd. Even de USB er uit en er weer in kan helpen. Of even opnieuw opstarten en dan de USB er weer in wil ook wel eens helpen. Beetje raar, maar het werkte bijmij wel. Daarna nooit meer problemen gehad.

Nee, daar had ik het niet over...
Mij is vertelt dat ik een Miditrack aan moet maken en daar de Midisport moet kiezen.
Ik heb de Miditrack aangemaakt in FL Studio maar ik kan daar nergens de Midisport kiezen.
Ik heb de Driver en de Firmware al ge update.
In FL moet ik een standaart kanaal aanmaken dat heet MIDI OUT.

Die Virus Editor lijkt me maar nix en trouwens ook te duur.

Ik vind het anders een zeer prettige editor.
En voor nog geen 40 euro valt de prijs imo ook wel mee.

de virus was duurder ;)

Laatst gewijzigd:
Als ik nou gwoon een andere interface koop ...
Is mijn probleem dan opgelost ?
Of kan ik beter die Editor kopen?
Maar als ik die Editor koop is het dan ook zeker dat alles het prima doet ?
grtz
Milan

Nee en nee.
Lukt het je nou om met FL noten naar je Virus te sturen? Om even duidelijk te hebben hoe ver je nu bent...

Nee, daar had ik het niet over...

Ja, maar ik wel ;) Ik heb namelijk het zelfde gehad met die interface (dan de 4x4), vandaar dat ik je deze tip gaf. Ik weet van meer mensen op het forum die problemen gehad hebben met de herkenning van de interface. Als je hem niet ziet staan in FL, kan het dus goed zijn dat Windows hem niet lekker herkend. Het is het proberen waard lijkt mij. Hier draait hij nu namelijk als een zonnetje.

Bij FL moet je in dat menutje waar je de midi drivers terugvind een midi port kiezen

bv Midisport-usb-A ken je midi port 1 toe en aan driver Midisport-USB-B ken je port 2 toe

Overal in fl studio (traks-vsti enz.) zal je die midi port ook kunnen kiezen.
Op die manier ken je dus een driver via een midi-port toe aan een bepaalde track/funtie.

Dat geeft je lekker veel flexibiliteit in FL studio maar je moet er even mee leren omgaan

Ik heb deze combinatie in het verleden nog gebruikt en dat werkt prima

FL8 + midisport usb 2*2 + virus c en nog een hoopje synths

Denk in termen van MIDI-PORTS eenmaal binnen de software en het komt helemaal goed ;-) :geslaagd:

Groetjes

Vic

Dankyewel Vic,
Het is me nu volledig gelukt.
Maar kan ik ook effects via FL toevoegen aan de Virus ?
Dat was mijn laatste vraag.
Alles werkt nu PERFECT !

grtz,

Milan

Nee, tenzij je het geluid (dus niet de MIDI) door je computer jaagt en dan een audio-track aanmaakt waar dat geluid binnenkomt en je de FX op kan zetten.

Back