[Ambient - Progressive - Electronic] Frequent

zou wel willen maar ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet

Me likes it... Maar (en ik denk dat voor alle mensen die dit soort ambient muziek maken ook geldt) raad ik het nummer "how we used to live" van Saint Etienne aan (te beluisteren) als voorbeeld. Met wat vocals kun jij misschien verder (maar in dit geval zullen female vocals beter kunnen passen dan male's).

Good luck!

Nice, thanks voor je post!

Oke, ik ga hem gelijk effe luisteren! Ben met een andere track ook begonnen met vocals, geknipt uit een documentaire (makkelijk zonder achtergrond geluid dus) maar dat is meer spacey gepraat en geen zang, wat me wel gaaf lijkt.
Weet niet hoe je het beste aan vette vocals kunt komen zonder deze zelf (door iemand anders) in te laten zingen.

Heb het nummer net geluisterd. Maar moet zeggen dat ik me niet helemaal kan vinden in het nummer, vind de break vet waar de muziek verandert maar het geheel vind ik iets te zoet en bijna 'poppy' met name de zang.

Heb het nummer net geluisterd. Maar moet zeggen dat ik me niet helemaal kan vinden in het nummer, vind de break vet waar de muziek verandert maar het geheel vind ik iets te zoet en bijna 'poppy' met name de zang.

Helemaal mee eens, trouwens is "sound of water" het enige album die ik niet gekocht-gedownload heb... Alleen vond ik de drie-episode-opbouw van het nummer juist apart.

De zangeres (Sarah Cracknell) zingt allemaal hetzelfde... als je nummers zoals "like a motorway" en "avenue" of "you're in a bad way" beluisteert, dan is het enige kenmerk van Saint Etienne's muziek (de stem).

Back