tr-808 midi gecrashed

PlE

Stamgast
Hallo,

ik stuur midi vanuit mijn laptop/motu 828 mkii door naar mijn mc-909, vanuit daar ga ik naar een Doepfer midi/sync converter naar mijn tr-808

nu gebeurd het weleens dat de communicatie tussen deze apparaten niet helemaal goed gaat.
in de meeste gevallen blijft de tr-808 doorlopen en ben ik er de controle er over kwijt.
normaal gesproken weet ik dit wel weer goed te krijgen. hoe weet ik niet percies.. maar het komt er op neer dat ik mijn apparaten uitzet en weer aan. en al STOP ik dan mijn midiaansturing dan stopt die tr-808 ook.
maar nu is dit dus niet het geval!

ik weet niet percies wat ik gedaan heb, maar het komt op neer dat ik, terwijl de 808 nog liep (vastgelopen) de 808 uit en aan gezet. normaal als hij weer aan gaat, zal hij gewoon weer blijven lopen.
al zet ik hem dan op Sync Output dan stopt hij met lopen, wat logisch is. en ik had dan gewoon de controle over de 808.
maar nu als ik hem terug zette op Sync Input dan was hij gestopt met spelen.
maar als ik dan PLAY aanstuur dan loopt hij niet mee. mijn mc-909 wel.
en eigelijk het gekke is, is dat funcie's op mijn 808 niet lijken te werken.
volgens mij moet er op de Part/Bars en ledje branden welke pattern je geselcteerd heb.

hoe dan ook, ik heb alles opnieuw opgestart en op verschillende volgorde, om naar mijn idee die route van de midi weer op orde te krijgen, maar niets helpt.
de hele set-up was net weer aangesloten, dus het kan makkelijk zo zijn dat ik iets over het hooft zie aangezien ik er dus een tijdje niet mee bezig ben geweest. maar sowieso ben ik wel benieuwd hoe je nou correct moet handelen als je 808 door blijft lopen en je de controle verliest over het appartaat.

ok, dank jullie wel!

Laatst gewijzigd:
De TR808 is dus gemidifieerd, want volgens mij had die oorspronkelijk nog geen MIDI ?!
Dus is het een toestel dat niet meer volgens de fabrieks-standaard werkt. Dan wordt het moeilijk om te zeggen hoe het dan wel moet.
Kun je via midi niet enkel de TR808-klanken aanroepen i.p.v. de patterns te starten.
Er zijn mogelijkheden zat, waar de fout kan liggen. Dus zul je in elk geval duidelijker moeten beschrijven wat er kan en niet kan.
Heeft de TR808 geen sync die standaard samenwerkt met de MC909 ?

De TR808 is dus gemidifieerd, want volgens mij had die oorspronkelijk nog geen MIDI ?!
Dus is het een toestel dat niet meer volgens de fabrieks-standaard werkt. Dan wordt het moeilijk om te zeggen hoe het dan wel moet.
Kun je via midi niet enkel de TR808-klanken aanroepen i.p.v. de patterns te starten.
Er zijn mogelijkheden zat, waar de fout kan liggen. Dus zul je in elk geval duidelijker moeten beschrijven wat er kan en niet kan.
Heeft de TR808 geen sync die standaard samenwerkt met de MC909 ?

Volgens mij heeft hij toch aangegeven : Doepfer midi/sync converter naar mijn tr-808

anyway, je zou om te testen je chain zo simpel mogelijk moeten maken...

-check eerst of je 808 sowieso nog wel degelijk werkt zonder midi sync

- sluit de 808-doepfer aan op je MC909 en check of hij reageert op Midi Clock Out van de MC909

-sluit de 808 via doepfer rechtsreeks aan de Motu en check of het werkt

he seiko jij had het zelfde probleem. kunnen jullie en club beginnen.

hoe heb jij het opgelost

he seiko jij had het zelfde probleem. kunnen jullie en club beginnen.

hoe heb jij het opgelost

mja kweetni, wat die gast hierboven vertelt is niet wat ik voorhad.
w
Bij mij synct mn 808 wel maar begint hij het pattern niet altijd perfect aan het begin

Volgens mij heeft hij toch aangegeven : Doepfer midi/sync converter naar mijn tr-808

- sluit de 808-doepfer aan op je MC909 en check of hij reageert op Midi Clock Out van de MC909

ja precies, dat ga ik vanmiddag even proberen.

ok, het is opgelost..
ik heb de doepfer direct aan de motu gehangen en daardoor loopt de 808 weer. dus de mc 909 zat een beetje in de weg.. die heb ik er nu ook weer tussen gehangen en hem op REMOTE controll gezet. Ik had wat geswitched met de midi instelling van mc-909, die je dus master, slave en remote kan zetten. Normaal staat hij in deze setup op Remote, maar blijkbaar in mijn pogingen een oplossing te vinden is hij op SLAVE gezet. volgens mijn zal hij daardoor geen midi doorsturen.

dus dank jullie wel voor de moeite :okdan:

Back