Wie kan me iets vertellen over de Prophet VS?

PastMidnight

Stamgast
Grmbl...moet ik wegens geldgebrek m'n Z1 of JP8000 wegdoen, biedt iemand me aan deze twee apparaten te ruilen voor zijn smetteloze Prophet VS met romcartridge....Ik dus een beetje Googlen op 'prophet vs' ...wel wat info gevonden...hier ook gezocht en gezien dat er een paar mensen zo'n ding hebben....zou graag wat meningen horen van mensen die zo'n ding hebben/hadden

moest dus eigenlijk één synth wegdoen vanwege geldstress...als ik deze ruil doe, eet ik de rest van e maand brood met pindakaas..:)..is dat de moeite waard?

wat is de dagwaarde van zo'n ding zo ongeveer?

waar moet ik op letten? wat zijn de bekende gebreken?

alvast dank..

Ah.. ik zag je aanbod ook op marktplaats staan, kan niet missen.. hehe.. oke.. ik weet de prijs.. gaat over.. thnx

Als afwisseling kun je ook nog suiker op je boterham met pindakaas doen. :D

Prophet lijkt me een geweldige bak maar met die 2 anderen is ook niks mis mee. Moeilijk!

Origineel geplaatst door dextron
Ah.. ik zag je aanbod ook op marktplaats staan, kan niet missen.. hehe.. oke.. ik weet de prijs.. gaat over.. thnx

prijzen op marktplaats heb ik exres wat hoger gezet....vanwege het gepingel...prijzen liggen 100 euro lager...:)

edit: ze staan hier ook in het evrkooptopic...
Origineel geplaatst door dextron
Als afwisseling kun je ook nog suiker op je boterham met pindakaas doen.

Prophet lijkt me een geweldige bak maar met die 2 anderen is ook niks mis mee. Moeilijk!

ja, kijk, daar heb ik dus geen ruk aan...:D

zonder gekheid; is het de moeite om deze twee prachtsynths te ruilen voor die prophet? mensen die zo'n ding hebben?

Ik zou jouw twee apparaten zeker niet ruilen tegen die VS. Ik vind er persoonlijk bar weinig aan aan die VS, en als je dan toch iets wil hebben wat er op lijkt kun je beter voor een Korg Wavestation AD gaan. Dat is de opvolger van de VS, is veel uitgebreider, klinkt beter en kost maar een eurootje of 600.

Zou het zeker doen die Prophet VS. Naar mijn mening de mooiste synth die ooit gemaakt is. De klank is zeer uniek. Via sample dump kan je een sinus van een Minimoog of noem eens wat, dumpen en opslaan in het Ram geheugen. Dit werkt alleen met 12 bit samples.
Dus mogelijkheden oneinidig. Met dit apparaat kun je bel achtige klanken maken, maar ook vette strings.

Het is de synth met de snelste midi data verwerking (de beste midi machine ooit)
Alle parameters zijn midi aanstuurbaar (kan zelfs midi-clock ontvangen) Dit is hedentendage niet zo bijzonder, maar voor 1986 wel)

Heeft Rom en Ram (flashram)

Heeft een echt analoog filter

Deze synth is te vergelijken met de PPG wave en de duurste Mircrowave

Maar de mensen van sequentia hebben natuurlijk ook waveforms van hun bekendste synths erin gestopt, waardoor Prophet V achtige klanken tot de mogelijkheden behoort.

Heeft zeer uitgebreide Envelope Generator.

Je haalt er dezelfde klanken uit

Ik vind hem zeer betrouwbaar. Werkt altijd. Klanken zijn zeer inspirerend. Zeer mooie arpeggio. De chorus is wat minder vind ik.

Enige nadeel is 1 data entry schuif, oftewel de bediening. . Druk bijv. op resonance en via de schuif kan je de parameters op laten lopen van 1 naar 127 en omgekeerd.

Heeft een random funktie

Is aanslag gevoelig

Teveel om op te noemen.

Een poos geleden stond er in de INTERFACE (midi&recording) een review.

Groet Erik

Laatst gewijzigd:
De gemiddelde waarde was jaren geleden 3000 gulden. Maar de persoon heeft er een romcartridge bij, dus 1500 Euro vind ik redelijk. Van de module versie zijn er 200 gemaakt. De synthversie ongeveer 2000 In Nederland dwalen er niet zoveel rond.

Origineel geplaatst door omiel
vind er persoonlijk bar weinig aan aan die VS, en als je dan toch iets wil hebben wat er op lijkt kun je beter voor een Korg Wavestation AD gaan. Dat is de opvolger van de VS, is veel uitgebreider, klinkt beter en kost maar een eurootje of 600.

De Wavestation kan best een 'opvolger' zijn van de VS, maar klinkt op z'n zachts gezegd behoorlijk anders! ;)

Maar, persoonlijk zou ik het ook niet doen, tenminste vanuit economisch/feature's - perspectief. Hij staat niet echt te boek als betrouwbaar, itt wat erik beweert. Maar het is absoluut een hele mooie synth.

:confused:

Heel moeilijk, maar als je gewoon geld wilt zien, kun je je beter niet laten verleiden tot dit soort deals. IMHO

wat zou je doen ,...

wat zou je doen ,...

Origineel geplaatst door omiel
Ik zou jouw twee apparaten zeker niet ruilen tegen die VS. Ik vind er persoonlijk bar weinig aan aan die VS, en als je dan toch iets wil hebben wat er op lijkt kun je beter voor een Korg Wavestation AD gaan. Dat is de opvolger van de VS, is veel uitgebreider, klinkt beter en kost maar een eurootje of 600.

@ ; ik zou je z1 niet weg doen

of wel en idd een wavestation terug kopen
die vindt voor best redelijke prijzen,.....
het is gebaseerd op de vs wavetable techniek
ik denk dat de prophet vs een betje overgwaardeerd wordt
wavestation kan [volgens ] mij weer veeeeel meer !!!
persoonlijk zou ik er zo,n 600 tot 900 eur voor de keys version voor geven
het is ook weer geen mini/of obmatrix ofso
succs ron

ff een aanvullend citaat ;
Maar de mensen van sequentia hebben natuurlijk ook waveforms van hun bekendste synths erin gestopt, waardoor Prophet V achtige klanken tot de mogelijkheden behoort.
dit [boven]verhaal oversample dump wask ff vergeten ;
das wel weer FATT
ieder willekeurige wave[sample....]kunje erin stoppen bv een ....mini sine wave /of prophet blokgolf wat je wil
en er dan mee spelen zoals een synht met lfos env enz .....
maar als je er een min sinewave ofso in stopt of tie dan ook klinkt als een mini
ik denk van nie
er komt een prohetvs env/vva modulatie karaktertje dan uit.
- moet je weer van houden
nog 1x succes [ik zou gewoon gaan luisteren]

Laatst gewijzigd:
Back