Korg Radias editor probleem (iMac)

grandaddy

Modulator
Onlangs een gebruikte Korg Radias keys gekocht en net het OS naar versie 2 ge-update. Ik probeer nu ook de editor aan de gang te krijgen op mijn (recente) iMac, maar alles wat ik op het scherm krijg is een Radias log venster en niet de andere Radias schermen (waarop ik de knob settings e.d. kan zien en editten.)

Ik wil liefst enkel de USB gebruiken, gebruik de Radias stand alone, zonder geluidskaart etc.

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

* De vorige eigenaar was de Radias cd-rom kwijtgeraakt, en daar stond blijkbaar ook een aparte manual voor de editor op, en dat bestandje vind ik niet op de Korg site, en ook niet elders. Misschien staat daar de oplossing in... Heeft iemand dat bestandje voor me?

Met een beetje moeite te doen door te googlen...een van de eerste hits :

MAC OS X
Version 10.2.8 or later.
CPU: Apple G4 400 MHz or better.
Memory: 256 MB minimum, 512 recommended.
Monitor: 1024 x 768; 32000 colors or higher.

File : http://www.korg.com/services/downloads/mac/RADIAS_Sound_Editor_Mac.zip

Denk dat de software niet compatible zou kunnen zijn met OS 10.6
Daarbij ook even proberen alle drivers naar de laatste versie van de Korg site upgraden,

Ja, googlen lukt me ook :kroon: Wat ik al aangaf is dat ik de editor op de Mac heb staan. Maar ik krijg'n niet aan de gang.

Op de Korg site staat trouwens: Supported operating systems
Mac OS X 10.3.9 and Mac OS X 10.4.7 or later.

En op mijn iMac staat OS 10.6.4 dus misschien is dat nog te nieuw.

Deze zin komt me wat onduidelijk over: "Daarbij ook even proberen alle drivers naar de laatste versie van de Korg site upgraden"

Met een beetje moeite te doen door te googlen...een van de eerste hits :

MAC OS X
Version 10.2.8 or later.
CPU: Apple G4 400 MHz or better.
Memory: 256 MB minimum, 512 recommended.
Monitor: 1024 x 768; 32000 colors or higher.

File : http://www.korg.com/services/downloads/mac/RADIAS_Sound_Editor_Mac.zip

Denk dat de software niet compatible zou kunnen zijn met OS 10.6
Daarbij ook even proberen alle drivers naar de laatste versie van de Korg site upgraden,

Deze zin komt me wat onduidelijk over: "Daarbij ook even proberen alle drivers naar de laatste versie van de Korg site upgraden"

Was misschien wat laat aan het worden om nog duidelijk te typen... ;)

Als eerste heb ik wat op het korg forum zitten neuzen....en schijnbaar als je de editor opstart komt hij met een lege library....je moet dan als eerste de "receive all" functie gebruiken in het menu om alle Radias presets te laden.

Daarnaast bedoelde ik te zeggen dat je even op de support pagina van Korg de laatste drivers moet downloaden voor bv. je USB drivers...e.d...:

Als eerste...heb je de laatste Radias system software op de Radias zelf staan...meest recente versie is 2.0 : http://www.korg.com/uploads/Download/RADIAS_Updater_02_0_633659994613030000.dmg

Dan de laatste USB Driver : http://www.korg.com/uploads/Download/KORG_USB-MIDI_Driver_1.0.9_634060682653510000.dmg

Vond nog een latere versie van de editor....versie 2.01 : http://www.korg-datastorage.jp/Update/Radias/RADIAS_Updater_0201.dmg
Info omtrent deze editor :
RADIAS sound editor v2.0.0 to v2.0.1
- Compatibility with Mac OS X 10.5 Leopard
- Some minor bug fixes

Btw....in de zip file van de editor zag ik ook de manual staan... !

PS.....ik heb helemaal geen Radias....dus het is voor mij allemaal gis werk... :mega:

Even ter bevestiging: met de laatste USB driver en editor versies heb ik het werkend op OS X 10.6. Als je een library aanmaakt of een library bestand opent krijg je vanzelf meer vensters.

Dank voor de tips, het werkt echter jammergenoeg nog steeds niet.

Laatste Systeem Software, Editor en USB Drivers geinstalleerd. Maar de Editor vindt nog steeds de hardware niet .

Klaasjan, ik las op korgforums jouw thread, http://www.korgforums.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?p=327568&sid=4111eb0387e4ec339cbdc7af6bfbcdd4 Je had klaarblijkelijk hetzelfde probleem.

Ik heb jouw tips uitgevoerd, maar de Radias hardware en de Editor communiceren nog steeds niet, ook niet na het herhaaldelijk opnieuw installeren USB driver, de Editor en opnieuw opstarten etc. De Editor herkent nog steeds geen device. Ik kan onder Global in de Editor bijv. ook niet de Memory Protect uitschakelen (staat op de hardware uit) en dus ook niet de global en andere data van de Radias hardware importeren. Ik zie nog steeds de RADIAS DUMP OUT and RADIAS DUMP IN schermen. Ik kan dus niet de RADIAS - KBD/KNO voor MIDI IN en RADIAS-SOUND voor MIDI out selecteren.

Ik zie in de iMac onder Audio-Midi apparaten ook geen Radias. (Of hoort dit ook niet?)

Ik word er onderhand gek van. Heb jij een idee wat ik over het hoofd zie of fout doe?

Het is natuurlijk lastig om te zien of je wat vergeet, maar wat me opvalt is dat je geen Radias ziet onder audio/midi configuratie. Let er op dat die applicatie 2 (!) vensters kent (1x audio en 1x MIDI) en standaard MIDI uitstaat. Als je dat venster via het menu inschakelt moet er zowiezo een pictogram van de Radias staan (grijs als je 'm niet ingeplugd hebt).
In dat geval zou ik de USB plug van de Radias eruit trekken, de registratie verwijderen en dan eens kijken wat er registreert als je de USB stekker er weer in drukt.

Volgens mij zit het probleem erin dat die "Radias dump" apparaten geregistreerd worden als je de firmware update tool draait (ook als je niet update) en de Radias in update modus gaat. OSX onthoudt die modus en weigert de "normale" MIDI poorten aan de editor app door te geven.

Het is natuurlijk lastig om te zien of je wat vergeet, maar wat me opvalt is dat je geen Radias ziet onder audio/midi configuratie. Let er op dat die applicatie 2 (!) vensters kent (1x audio en 1x MIDI) en standaard MIDI uitstaat. Als je dat venster via het menu inschakelt moet er zowiezo een pictogram van de Radias staan (grijs als je 'm niet ingeplugd hebt).
In dat geval zou ik de USB plug van de Radias eruit trekken, de registratie verwijderen en dan eens kijken wat er registreert als je de USB stekker er weer in drukt.

Volgens mij zit het probleem erin dat die "Radias dump" apparaten geregistreerd worden als je de firmware update tool draait (ook als je niet update) en de Radias in update modus gaat. OSX onthoudt die modus en weigert de "normale" MIDI poorten aan de editor app door te geven.

Ah, ik wist niet dat dat Midi venster standaard gesloten stond. Dat is nu open en de Radias icoon staat er.

Bedoel je dat ik meer bestanden op de Mac moet deleten om die normale Midi poorten door te kunnen laten geven? Ik ben (dat is vast al meer dan duidelijk) nogal een noob op dit gebied... 8)

Probeer eerst eens alleen de registratie van de Radias onder MIDI configuratie te verwijderen. Het wegmikken van alle drivergerelateerde bestanden is een laatste redmiddel.

Back