Sequencen micro modular ?

Endfest

Stamgast
Heren en dames micro modular users,

Ik heb een vraag over het sequencen van een micro modular met een externe sequencer (in dit geval een alesis mmt-8 ). Ik ben al een poos aan het prutsen hoe ik patches uit m'n modular goed gesynced krijg met deze externe sequencer, maar kom er niet uit. Heb de handleiding bekeken en hier in het archief gezocht, maar het welbekende gouden ei nog nicht gefunden.

Op het moment dat ik vanuit de MIDIglobal een clocksignaal link aan een sequencer, gaat m'n tempo helemaal over de kop. 20 bpm op m'n externe sequencer is dan nog steeds een heftig gabber/terror tempo in m'n modular (ik gebruik versie 3.03 van de editor software, btw).

Ik ben er inmiddels achter dat ik met behulp van de clock divider module het tempo 'kan vertragen', maar nu weet ik niet op welke stand de 'divider' moet, zodat deze gelijk loopt met m'n externe sequencer. Ik zie dat er naast de gewone 'Clock divider', ook een 'Clock divider, fixed' als module is te kiezen, maar die snap ik niet helemaal.

Kortom, is er iemand hier die me verder kan helpen?

Hieronder een link naar een patch, die inzicht geeft in m'n zoektocht:
http://shows.ifmdump.net/RadioIglo/VocGroove_arctic_test.pch

De clock generator links slaat bij mij op hol, de control sequencer 1 loopt, door de clock divider 1, rustiger mee.

Zou erg cool zijn als het eindelijk lukt patches strak te krijgen met de rest van m'n set up. :baco:

Laatst gewijzigd:
Zover ik weet stuurt de Clock van de MIDI Global 24ppq uit (24 pulses per Kwart noot) dus zou de Divider op dezelfde ppq als je externe sequencer moeten staan om gewoon 4/4 te krijgen lijkt em. En ik kan je PCH file niet downloaden, hij vraagt om een wachtwoord ;)

EDIT: foutje in de ppq dinges

Net even de metronoom erbij aangezet. Volgens mij heb ik bingo als ik m'n clock divider op 6 heb staan. 5 en 7 zijn het iig niet.

[edit] ja, als ik die clock generator op dezelfde manier doorlus loopt die ook strak mee :-), nice .problem solved. Thnx Mokum, klok, klepel, etc ..

Laatst gewijzigd:
24/6 = 4!!

dus je hebt de goeie te pakken...

Dat rekensommetje zat ik net op m'n fiets ook te maken, ben niet zo van de cijfers ;) .. nice dat het werkt iig!

Back