SE-Omega-8?

Cisco

advancedtechnoresearch
Hela!

Vroeg me af! Is er hier iemand die ooit op een studio electronics Omega-8 heeft gepingeld?

Het schijnt dat dit beesje niet is te overtreffen!

Niet dat ik op dit moment het belachelijke bedrag voor deze synth op zak heb, maar?

Is deze bak het vele geld waard?

Peace...

't zijn eigenlijk bijna 8 minimoogs tesamen, wel 2 maal VCO + Sub en je kan dan nog eens een arp2600 of tb303 filter bijsteken, dus slecht kan dat niet zijn.

Ja! Oke! Dat verschil hoor ik ook wel mono! Maar ik heb het nu over een Omega-8!

Ik ben gewoon heel erg benieuwd naar die bak! Ze zeggen inderdaad: 8 minmoogs in 1?:confused:

Nou dat wil ik dan wel eens horen!

Trouwens, mono? Heb jij een OSCar?

Peace...:L :biertje:

'k zou zeggen luister eens naar die demo op hun site, of ga bij Music House eens een ATC uittesten (deze hebben wel Moog Source VCA's integenstelling tot de omega 8 die VCA's heeft gebaseerd op de mini)). Ik heb er zelf nog niet mee mogen spelen, maar als je de specs leest dan weet je toch genoeg niet :confused: . Wil je echt een minimoog koop er dan één. Puur op de demo's afgaan vind ik dat ze zeker niet slecht zijn in vgl met m'n mini.

ja ik heb een oscar (is in reperatie)
en ik heb een gemidificeerde minimoog gehad van studio electronics
en die heb ik naast een se1 gehad
en ik vond de se gewoon net niet pompen in vergelijking tot de moog

[offtopic] Mono: Ik heb zelf ook een OSCar, in perfecte staat, mis alleen twee parameter knoppen! Kan jij daar toevallig nog aan komen?:confused:

Peace...

Waarom toch het met een Moog vergelijken? Hij is anders en dan wat?
Als je hem een keer gezien hebt dan weet je dat hij gewoon gaaf is.
Over horen maar te zwijgen.

Ze zijn alleen fokking duur. ;)

Origineel geplaatst door boestaman
Zit er een verschil in de se-1 en de omega qua sound?

Weet iemand dat?
Zekers... Op de studioelectronics mailing list komt deze vraag ook vaak voorbij en ze klinken echt anders. Je kunt natuurlijk ook met een Omega-2 beginnen in een Omega-8 kast.. Is 4 keer zo goedkoop..

Ik zit er ook aan te denken, alleen voordat geld kan ik ook 2 leuke ouwe bakkies kopen. Moeilijk Moeilijk!!!!!!!!!!!

Hij is zeker wel verleidelijk>:|

studio electronics maakt voor somige modellen gebruik van ontwerpen van moog
zoals vele synthesizer merken doen
maar dat maakt het nog niet klinken als een moog
maar meestal hebben de studio electronics weer net iets meer voordelen zoals geheugens ( minimoog vs se1)
of losse filters en cross mod (source vs atc1) ja ik zeg het weer ik vind de atc gewoon een source kloon :)
dus ik denk gewoon dat je een studio electronics als een studio electronics moet zien
en een moog gewoon lekker als moog

vette demo hoor ..

maar ik ben benieuwd naar de basslijnen !!!

Baslijnen.

DrDre gebruikt twee Omega-8s..

En Mangina? Heb je al wat meer ervaringen met de Omega-8?

Ik heb lang getwijfeld over de aanschaf van een Studio Electronics synth en de Moog Voyager en heb inmiddels de Voyager in huis gehaald maar buiten de onovertroffen attack snelheid van de VCF van Moog word ik echt niet extreem getroffen door de overige eigenschappen. Synthesizers worden steeds maar weer vergeleken met Moog, Moog en nog eens Moog. Studio Electronics klinkt als Studio Electronics! So what?! Klinkt toch ook fantastich! Daarnaast worden ook nu nog steeds fantastische analoge synths gemaakt die niet zomaar te evenaren zijn. Maak met de Moog bijvoorbeeld maar eens het geluid van de Macbeth M5 ?! Over 20 jaar wil iedereen zeker weer een synth die klinkt als een M5?

Dit vind ik trouwens wel een heel lekkere Studio Electronics demo!!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
En Mangina? Heb je al wat meer ervaringen met de Omega-8?

Hey Johnny! Nou, ik heb ém maar heel kort thuis gehad!:confused: Maar heb er wel zeer uitgebreid mee kunnen spelen!
En ja! Het is waar wat ze zeggen! Dit ding is echt een monster!:duivels:
Enorm veel moog-warmte! Multi-timbrale opties zijn inmens!!! De mogelijkheden zijn echt giga!:{
Wel veel patches en presets die hetzelfde klinken en hij mag van mij ook wel ietjes viezer klinken. A la 303!
(volgens mij kan je voor 700 euro een 303 filter er op zetten!)
Maar voor de rest is dit ding werkelijk waar een genot! Geen effect? F@ck it! die heb je echt niet nodig!:{
De midi-implentatie is ook giga, er zit meer midi op dan welke andere synth waar ik op heb gespeeld!

Heb misschien nog een optie op een demo-exemplaar uit Toronto, Canada!

Duimen maar!:P

Dan hou ik ém wel zelf! egguh wel!!!:dj:

Peace....

Back