SE-Omega-8?

omega 8

omega 8

Ik heb er net een paar uur op gespeeld en ik vind het een fantastische synth.

TIP: bij mUsic HOuse in Utrecht hebben ze vd week een Omega-6 binnengekregen dus daar kun j 'm beluisteren.
Niet goedkoop (sic!) maar dan heb je ook wel wat

Heb er weer 1!:P

Attachments

• ah-omega8.jpg
    ah-omega8.jpg
    13,1 KB · Bekeken: 79
6-voice deze keer?! Maar klinkt even gruwelijk!:duivels:

Peace...

Origineel geplaatst door Cisco
6-voice deze keer?! Maar klinkt even gruwelijk!:duivels:

Peace...
Kun je er iets over zeggen ivm andere synths?

Respect!

Tuurlijk Johnny!

Heb deze synth vanochtend binnen gekregen via Ups. Heb een vriend in Canada, die werkt als outboard-designer bij Studio-Electronics. Hij heeft ook outboard design voor Focusrite, Lexicon en Alesis gedaan. Hij mailde me vorige maand met het bericht dat ie een SE-8 (6-voice) voor me had die als Demo-model fungeerde tijdens de afgelopen Namm beurs.
Kon deze voor een vriendenprijs naar Europa halen. Heb er $1300,- voor betaald en moest vanochtend 280 euro invoerrechten betalen. Heb 'em dus voor ongeveer 1400 euro hier staan! :D
Hoe deze bak klinkt? Dat heb ik al meerdere malen op het forum verteld. Studio-Electronics's produkten zijn zo solide!
Ook deze Omega 6-voice klinkt fenomenaal! Bijna geen beperkingen op de 8-voice versie?!
Ik ga binnenkort snel wat sounds posten op deze thread! En mocht er binnenkort een "meeting" komen?! Dan gaat ie zeker mee!:D

peace...

Origineel geplaatst door boestaman
Dat heb je goed geregeld 8)

Hebben ze misschien nog een demo-model ?:{ !;) ?:{ ?

Krijg vaak genoeg leuke aanbiedingen! Het ligt eraan?!;)

Heb deze synth vanochtend binnen gekregen via Ups. Heb een vriend in Canada, die werkt als outboard-designer bij Studio-Electronics. Hij heeft ook outboard design voor Focusrite, Lexicon en Alesis gedaan. Hij mailde me vorige maand met het bericht dat ie een SE-8 (6-voice) voor me had die als Demo-model fungeerde tijdens de afgelopen Namm beurs.
Kon deze voor een vriendenprijs naar Europa halen. Heb er $1300,- voor betaald en moest vanochtend 280 euro invoerrechten betalen. Heb 'em dus voor ongeveer 1400 euro hier staan! :D

Zo hee.....gefeliciteerd....:halleluja

Tuurlijk Johnny!

Hoe deze bak klinkt? Dat heb ik al meerdere malen op het forum verteld. Studio-Electronics's produkten zijn zo solide!
Ook deze Omega 6-voice klinkt fenomenaal! Bijna geen beperkingen op de 8-voice versie?!
Ik ga binnenkort snel wat sounds posten op deze thread! En mocht er binnenkort een "meeting" komen?! Dan gaat ie zeker mee!:D

peace...
godver heee, zit me even fuckin' jaloers te maken. die dingen van SE zijn zo supervet... De ATC-X lijkt me ook helemaal kewl, alleen die prijs.......

Ff off-topic,maar nu we het toch over Studio Electronics hebben :

Kep zelf een SE1-x ( en ben dr blij mee..) maar zou een ATC-x voor mij een goede aanvulling zijn ?...zou fijn zijn als ie wat 'smeriger' zou klinken...

je hebt 4 filters, (arp, 303, moog, ob), dus je kan veel meer verschillende karakters creeeren. En da's wel kewl natuurlijk :)

Origineel geplaatst door dione
Ff off-topic,maar nu we het toch over Studio Electronics hebben :

Kep zelf een SE1-x ( en ben dr blij mee..) maar zou een ATC-x voor mij een goede aanvulling zijn ?...zou fijn zijn als ie wat 'smeriger' zou klinken...

?wat smeriger?

Ik heb met de se-1x phreaking electronics(industrial demolition ep) gemaakt.....klinkt wel smerig dacht ik:)....
Maar die atc-x heb ik ook maar die klinkt dunner....maar scmeriger nee....je nova is smeriger;) geen grap overgens

Ik heb zelf ook een uurtje op de Omega gespeelt......Vette bak! komt bijna in de categorie memorymoog.....of een dikke oberheim....klink zeer muziekaal maar niet mijn ding.....bv een memorymoog klinkt veel directer en breder kwa klank...en een omega klink wat subtieler en erg mooi....

Tja Bart....maar in vergelijking met de Andromeda klinkt de SE1-x schoon vinnik...:) ( niet dat ik er nog geen 'smerige' geluiden uit heb gehaald..)

Wat echt vet zou zijn is een Polyfone SE....:eureka:

Origineel geplaatst door dione
Wat echt vet zou zijn is een Polyfone SE....:eureka:

mmm lijkt mij niet...als je een bassynth gaat stapelen wordt het niet mooi vind ik.....
Volgens mij hen je dan ook faseverschuiving wat niet echt cool is...

bv de memorymoog is geen synth waar 6 minimoogs in zitten wat bijna iedereen beweerd....die is met andere oscilators opgebouwd die meer geschikt zijn voor leads en niet voor subbass...maar dit terzijde

Origineel geplaatst door Catscan
mmm lijkt mij niet...als je een bassynth gaat stapelen wordt het niet mooi vind ik.....
Volgens mij hen je dan ook faseverschuiving wat niet echt cool is...

bv de memorymoog is geen synth waar 6 minimoogs in zitten wat bijna iedereen beweerd....die is met andere oscilators opgebouwd die meer geschikt zijn voor leads en niet voor subbass...maar dit terzijde

't is niet omdat een minimoog goed is voor basjes dat ie enkel daarvoor kan dienen. Luister eens naar switched on bach, klinkt best lekker hoor zo'n polyfoon modular moogje :D

3 oscillatoren en dan nog polyfoon is gewoon te duur, vandaar dat ze maar de Omega 8 gebouwd hebben veronderstel ik. Een beetje vanalles zit erin, dus iedereen content.

Trouwens, 1400€ voor een 6 voice omega 8, das echt goedkoop. Lucky Bastard ;)

Origineel geplaatst door Catscan

Ik heb met de se-1x phreaking electronics(industrial demolition ep) gemaakt.....klinkt wel smerig dacht ik:)....

VET! dacht dat het een nordlead was vanwege de fm-modulatie die erin zit..... (zo klinkt het tenminste hehe)
zit er op de se1-x ook fm mogelijkheden ? of heb je dat via andere routes bereikt die modulaties van de geluiden ?
(geheim van de smit zeker :p)

ja zeker lucky basterd ..

tssssss ...

vergeet bijna mijn eige luckyness maar een omega 8 is wel het summum ..

Krijg vaak genoeg leuke aanbiedingen! Het ligt eraan?!;)

waar ligt dat aan...? ik lust ook wel een Omega 2 en/of SE1x en/of ATC1x...

Groet,
Roy

Back