[pc]scsi controller veroorzaakt tikken in geluid

edit,edit.edit

okee.. geweldig.... ik krijg op mijn mixer een hoop interferetie binnen, en waardoor was steeds de vraag...

na verder prutsen het volgende,
mijn 3 meter lange scsi verlengkabel veroorzaakt de herrie, zonder die kabel geen herrie.
ik ga wel een extra gat boren om te kijken of het werkt
kortom, kabelafscherming dus,
zowel van de kabels van en naar geluidskaart als van mijn scsi kabel, waarvan de laatste toch wat vraagtekens teweeg brengt... scsi kabels zijn toch zo duur JUIST OM die afscherming?:confused:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
IRQ-steering gaan veranderen heeft in dit geval geen nut, tenzij de 2 apparaten echt op dezelfde irq zitten, maar dan is deze optie alleen niet voldoende.

Tja... Lexicon geeft dit als oplossing bij problemen van deze aard... maar je mag mijn tip gerust in twijfel trekken. Heb er toch geen verstand van...

edit
die scsikabel leek uiteindelijk een vrij irritante stoorzender, ook op normale niveaus van mijn mixer, en dat net nu alles anders aangesloten was

kabelafschermingen doorgemeten. ok
kabels afzonderlijk gechecked, ok
alle mixer kanalen bekeken, ok
1 aux return met een goedkoop tulp tulp kabeltje vergeten, bleek 1 dag later niet ok (waaaah!)(en nu weet ik dan weer dat ik geluidsisolatie moet aanschaffen want die uitroep weerkaatste nogal:))
kabeltje demonstratief doorgeknipt en verwijderd, geen getik van scsi meer.

Laatst gewijzigd:
de oplossing

de oplossing

Origineel geplaatst door funxiun
Als je hier een oplossing voor hebt, dan hoor ik het graag!
Ik heb namelijk PRECIES hetzelfde probleem en ik heb de dingen die jij gedaan hebt ook in het verleden uitgevoerd.

R.

hoe?? geen tulp-tulp-kabeltjes ergens aansluiten, ook niet op schijnbaar onschuldige plaatsen en ook niet met level op "0"; pakken de interferentie dus toch op !

kortom: proefondervindelijk vastgesteld en uiteindelijk opgelost!

:W

Goedkope tulp tot tulp moet je NOOIT gebruiken! Tenzij je geen cash hebt natuurlijk!

:P

Back