GEZ: Hardstyle/Hardcore producers met een Virus (TI)

Ik heb sinds kort een virus en probeer een beetje wegwijs te worden in de knoppen, wat ik wel eens bij de sylenth1 gebruikte om geluiden te maken is door op de mod. env een pitch te zetten om vervolgens wat met attack te spelen. Ik zie niet hoe je zoiets in de virus control zou kunnen..

Iemand? :)

Nou, zeg maar gerust effectEN... ;-)
Zijn er een hele rits geworden, en inmiddels is het allemaal alweer aangepast..

Maar voor deze stem heb ik gebruikt:
Software: Waves Parametic EQ, Diverse compressoren om de stem te laten pompen, Scale Pitcher en Downgrader
Hardware: Enhancer/De-Noise/Expander/Gate/Limiter/Dynamics Processor
Microfoon: SE Electronics 2200A

Inmiddels is dit dus niet meer aan de orde, er zijn zoveel manieren!

@bass-v

kijk ff in je matrix, daar kan je bv. je pitch linken met je filter.env oid..

Nee klopt, de presets zitten er niet bij.. wou alleen ff me sounds laten zien die ik laatst heb (na)gemaakt

Ik heb sinds 2 dagen een virus ti 2 nu kan ik 3 kanalen aan maken op de mixer van cubase maar als ik nu bijv 3 sounds uit de virus pak komt alles via out 1 binnen op de mixer en wil ze dus op 3 kanalen momenteel zit alles via de usb aangesloten maar krijg het niet goed toegewezen iemand hier tips over?

moet je ff kijken bij het TAB > Common > main out. Daar kun je usb 1/2/3 instellen zodat je je sounds appart krijgt.

Zoiets uit de TI?
Grootste deel van de Kick, Screech en Lead komen uit de TI, punch is 2x sample. :)
Maybe vind je het wat, misschien ook niet...

Ps let niet op de vocal, kon ff niks beters verzinnen :P

Grtz,
Barry

:verkoght:

ps : dit is dus bijna geheel gemaakt met een TI ?
Hier kan ik nog alleen maar van dromen heb ook (nog) geen echte hardware dus mijn grote vraag is zou je deze kwaliteit ook kunnen neerzetten zonder hardware ?? (like virus/compressors/etc)
Graag een voorbeeldje :D

@insaniti
Inplaats van al die moeite met vst's bezig te zijn kun je voor een tweedehands virus c sparen ;) komen gemakkelk de vetste geluiden uit

@insaniti
Inplaats van al die moeite met vst's bezig te zijn kun je voor een tweedehands virus c sparen ;) komen gemakkelk de vetste geluiden uit
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar wil het best herhalen >
Als je uit een VST al geen vette sounds krijgt, bespaar dan je geld want dan krijg je dat met een virus al helemaal niet.
Een virus = Hardware, en dat eist enige ervaring en kennis van synthese.
Ga boeken lezen, en begin eerst wat simpelere sounds te maken met de 3xosc (in fl studio) of een andere vst als je met Cubase of whatever werkt.
Zo leer je de basiskennis, en kan je met een virus door een paar simpele 'extra' stappen betere sounds maken.
Maar waarom denken mensen toch altijd, dat als ze een virus c/ti/ti2 hebben meteen alles kunnen maken?!
Je KAN (bijna) alles maken met de virus, maar als je niet weet hoe een lfo werkt of wat een modulation doet dan hoef je het met een virus al helemaal niet te proberen ;)
Succes

Music producing

Music producing

Hee,

ben best geintresseerd... ik woon zelf in Berlicum ligt 20 min van centrum van Den Bosch af. ben nou 1.5 jaar bezig met hardstyle maken, heb bijna alle benodigde plugins om hardstyle te maken. Ik zoek alleen nog iemand om mee samen te werken. Ik ben al begonnen met het maken van een site. www.artphazers.com (word ook nog gebruikt voor school doeleinden.) Maar als jij ook nog interresse hebt, voeg me dan even toe op msn: luukbekkers@hotmail.com

Cya

Artphazers

Back