Korg ms10 met pedalen???

nielsderckx

chaoz please...
Een tijdje geleden heb ik van iemand hier uit de buurt een mooie korg MS10 gekocht, de betreffende man was de eerste eigenaar van het beestje en had er goed voor gezorgd, een mooie vondst vond ik zelf.

maarrrrrrrr, nu heeft de beste man de korg in het verleden aan laten passen (zo vertelde hij) zodat hij deze met pedalen kon bespelen. Ik heb de betreffende pedalen-unit (heeft wellicht een betere naam) in een mooie maat-tas meegekregen. Deze heb ik nog niet aangeraakt omdat ik het nut er eigenlijk (nog) niet zo van inzie om een monophone synt met handen en voeten te gaan bespelen...

Maar mijn vraag is nu: zijn er hier meer van gemaakt? Of heb ik hier een uniek exemplaar in handen? En: is het nu meer of minder waard dan een "standaard" exemplaar?

ik zal vanavond bij gelegenheid wat fotos plaatsen.

pedalen zijn twee extra handen, als je realtime wilt tweaken

als je er MS-20 parameters mee kan aansturen, zoals filter freq. of LFO speed, dan heb je in ene 4 handen daarvoor!

ben benieuwd naar de fotos!

Ik vermoed uit de beschrijving dat het hier gaat om orgel-achtige pedalen en niet twee losse pedalen. Als dat inderdaad zo is zal hij hem misschien als bas-synth naast een andere synth gebruikt hebben (en dus niet tegelijkertijd het keyboard gebruikt hebben, want dat heeft inderdaad weinig nut).

Alleen snap ik niet helemaal waarom de MS10 daarvoor aangepast moest worden, tenzij het V/Oct pedalen zijn, want dat zit er in één van de twee een convertertje.

[edit]
Die pedalen staat niet toevallig iets van Taurus op? :D

oei, ja...ik liet me al weer meespelen met mijn fantastie....las niet goed..

Helemaal correct, het zijn van die orgelpedalen inderdaad!

zoiets zeg maar, maar dan niet van mr bob.

Attachments

• taurusii.jpg
    taurusii.jpg
    98,4 KB · Bekeken: 108
Dan zal het zowat wel een V/Oct -> Hz/Volt aanpassing zijn die gedaan is, want een Hz/Volt pedaal kun je zonder aanpassingen inprikken.

Op zich is een V/Oct baspedaal nog wel redelijk zeldzaam denk ik. Buiten de Taurussen en een aantal DIY-dingen ken ik ze eigenlijk niet (maar dat zegt op zich niet zoveel...)

Back