Panning van muziek voor het stereobeeld!!!!!!!!

Men neme een tekening van een drumstel en plaatst die in een vak die de kamer moet voorstellen!
dan kijk je waar jij staat als luisteraar. en kijkt welke tom waar zit en welke crash/bekken/weet ik veel welke triangel waar zit! dan maak je een stereo beeld van de drums waarbij je vlak voor het drumstel staat!

vervolgens neem je een plugin o.i.d. waarmee je visueel je drumstelletje zogenaamd in de kamer zet t.o.v. jezelf
Ik gebruik daar vaak in fruity panomatic voor, maar in cubase gebruik ik altijd een andere waar ik ff de naam niet van weet! maargoed ze zijn gratis te downen van internet !

wat betreft die delay aan links en rechts ! idd daar kun je ook mede de plaats mee bepalen! en tevens een vetter en dieper stereo beeld mee maken! over het algemeen is het altijd de bassdrum (kick) in t midden waar het drumstel staat en daarom heen plaats je de rest zodat het een lekker klinkend geheel wordt ! gebruik niet te veel verschillen als je het wilt laten lijken alsof je meters voor het podium staat. maar als je overal gewoon de vinger naar opsteekt :kont: en het gaat om wat het mooist klinkt hoef je je nergens aan te houden en kun je gewoon alles beetje proberen voor een overall lekkere sound (doe ik meestal eigelijk!):biertje: :biertje: :biertje: :okdan:

Back