Muziek kwijt op cubase?

wesley1991

Nieuwkomer
Hoi mensen,

Ik heb een probleem. Ik heb een computer waar ik met cubase muziek op maak, maar die wil sinds vandaag niet meer opstarten en ik verwacht dat mijn harde schijf kapot is. Nu heb ik wel een back-up gemaakt van de save file van mijn nummers van Cubase (dus echt alleen het bestand wat je telkens opslaat bij het maken van een nummer), maar ben ik nu al mijn nummers kwijt omdat ik niet alles heb opgeslagen of heb ik geluk? Zo niet, wat moet ik dan opslaan om dit te voorkomen!

Ciaoo

sla alles op in projectmappen per nummer (dus ook je wavefiles) en doe die backuppen.

Als je alleen vsti's gebruikt en noten dan heb je aan de cpr file genoeg.
Graag aanvulling als ik het mis heb.

wat betreft die schijf, kan je die niet met een andere pc bereiken ?
Dus dat alleen je windows naar de klote is en niet de fysieke harde schijf.

Wat je dan kan doen is het ubuntu os op een cd zetten, draaien en dan alles naar een usb device kopiƫren, dat heeft mij een keer uit de brand geholpen.

Ik ga morgen kijken inderdaad of hij het wel doet in een andere computer. Ik gebruik alleen VST's, en ik ga kijken of ik kan doen wat je zegt over die ubuntu os, dus hopen dat het goedkomt. DANKJE!

Er zijn programetjes die je harde schijf weer even tot leven brengt. Ben zelf nog niet in zo een situatie terecht gekomen maar via google moet je genoeg van dit soort programa's kunnen vinden. i
Hiernaast ik krijg voor somige opdrachten een pc cubase save point en die kan ik gewoon op starten op mijn PMAC.
Dus van pc naar pc moet goed gaan.
Succes

Als je back upped in CB, zorg er Dan voor dat je buiten de cubase file zelf OOk de mappen Audio. Edits. En images mee kopieerd, Dan zit je helemaal sAve,... Het is echter zoals Neil al zegt Zeer aannemelijk dat als je de schijf ff in een andere pc hangt datje daar gewoon alle files nog kan afhalen, ......succes !

Hoi mensen,

Ik heb een probleem. Ik heb een computer waar ik met cubase muziek op maak, maar die wil sinds vandaag niet meer opstarten en ik verwacht dat mijn harde schijf kapot is.

Ciaoo

Ik zou eerst ff idd checken of het wel de harde schijf is, want als de comp helemaal niks meer doet zou het ook het moederbord of de processor zijn of een ander component wat verkeerde voltages doorgeeft.
En als het toch de schijf is zou ik deze, zoals hierboven reeds genoemd, weer tot leven brengen met een programmaatje als Easeus.com....

Het helpt als je ons vertelt wat er precies gebeurd als je je pc opstart.
Zie je helamaal geen beeld meer, krijg je een foutmelding voordat windows geladen wordt, zie je wil nog dat windows geladen wordt en blijft je pc dan hangen, etc.

Back