Boekjes van de PS3300

Ja, de prijs is veuls te hoog.
Maar voor oude folders en of handleidingen geven mensen veel geld uit.

dits is een vette prijs pakker ..geldwolf tuurlijk kheb nog arp2600 schemas
met stempels ..gaak daarook veeeel geld voor vargen
???
nee kwacht tot ...k een arp koopt :D

maar dat is ff net iets anders weer... daar heeft het bosje papier een aanzienlijk grotere waarde dan bij een manual...
het bosje papier van een comic IS het object... bij een manual IS het de synth en niet het bosje papier ;)
Sommige hebben het lef geld te vragen voor zips van manuals/schema's die je gratis kan vinden :stupid
jeuz, niet eens uitgeprint dus :P

WOW!!!!!!? SCHRIK.... begrijp de opmerking van 6 maar...(hetgeen dat je t object in handen hebt). (mischien overstijgen ze binnenkort de prijs wel van schilders als van Gogh of rembrandt etc....) T,is ook maar net wat een gek dr voor geeft... Is dat ook niet met sommige synth,s zo?

gewoon altijd je synth's verkopen en de boekjes die erbij hoorden, niet meeleveren ( "nee hoor er zat niets bij" ).
kan je die later lekker voor een goed prijsje nogeens verkopen. dubbelop !
echt "alles compleet "is voor de dummies !

en als je dan de manuals verkoopt, vraag dan wel een kopietje, want ook daar wordt al gauw 20+ voor neergeteld.
kortom analoge synth's = kassa !!

gewoon altijd je synth's verkopen en de boekjes die erbij hoorden, niet meeleveren ( "nee hoor er zat niets bij" ).
kan je die later lekker voor een goed prijsje nogeens verkopen. dubbelop !
echt "alles compleet "is voor de dummies !

en als je dan de manuals verkoopt, vraag dan wel een kopietje, want ook daar wordt al gauw 20+ voor neergeteld.
kortom analoge synth's = kassa !!

Ik verkoop bij voorkeur de synths met manuals etc. Ik vind het een beetje schraal om ze later los te verkopen. Soms heb ik ze los te koop ivm met dubbel maar het is zelden de moeite en een synth met boekjes smoelt veel beter.

heb ,de laatste jaren , zelden een synth kunnen kopen met bijbehorende boekjes. vrijwel altijd zoek ik de boel na aankoop zelf bij elkaar.
dat was vroeger toch beter geregeld, is mijn ervaring.

heb ,de laatste jaren , zelden een synth kunnen kopen met bijbehorende boekjes. vrijwel altijd zoek ik de boel na aankoop zelf bij elkaar.
dat was vroeger toch beter geregeld, is mijn ervaring.
stukje netheid idd wat men vroeger nog had, men was zuiniger op dat soort zaken...

in het pre internet tijdperk kon je voor 5 piek ofzo bij de locale muziekzjaak meestal wel een (uitgeprinte) handleiding krijgen mocht je er echt 1 nodig hebben...
en tegenwoordig lees je zo ff van je computer scherm een .PDF af, het gaat toch maar om de info die op een gegeven moment (als het goed is, en dat is het bij de meesten) gewoon in je kop zit... papier is soms wel leuker/handiger maar je hoeft nutuulk ook niet de hele handleiding door te hobbelen, slechts alleen die dingen die nieuw zijn (als je toch al een redelijke synthesekundige basis achter de kiezen hebt)

als een boekje er bij zit is dat mooi meegenomen maar ik zie er niet echt een meerwaarde van in...

och het maakt gezellig bedleesvoer bv.
soms staan er nog eens een truukje in, en anders is het nachtdroommaterie: lekker virtueel fantaseren over je synth in je bed

Soms kan het nog wel eens leuk zijn om iets op papier te hebben. bv om met een synth te pielen en de manual erbij te leggen, als je geen zicht op je scherm hebt van bij de synth. Op internet staat vaak ook maar 1 versie van de manual. Zo heb ik in mijn originele versie van Formant bouwboek #2 enkele schema's staan die online niet te vinden zijn.

En daarnaast vind ik het gewoon leuk als verzamelaar, voor erbij. Maar dus enkel als ik het apparaat zelf ook heb, ergo bij verkoop van het apparaat gaat de manual mee weg naar de nieuwe eigenaar.

Back