Midi controller voor SP555

djkoelkast

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een midi controller voor de Roland SP-555.
Ik wil vanaf mijn mengpaneel de samples kunnen bedienen en de SP-555 is daar zeg maar te vierkant voor.
Nu heb ik wel midi op het mengpaneel (Korg Zero8) maar dat is niet erg praktisch (maar tot nu toe wel functioneel). Wat ik zoek is zoiets als de Korg Nanopad/Akai LPD8 maar dan met meer knoppen (ze mogen ook kleiner zijn). Ik gebruik ze alleen om samples te triggeren, dus gewoon notes over midi zenden (ik moet de notes wel kunnen instellen trouwens, dus op welke pad ik welke note wil) is voldoende.

Iemand een tip voor me?

een nanopad of lpd8 hebben alleen usb, geen midi.

je zou ook een klein midi keyboardje kunnen pakken en samples triggeren met keys ipv pads.

mss dat een faderfox lx2 standalone midi noten kan trigeren met z'n kleine toetsjes... die is erg compact namelijk:

Attachments

• faderfoxLX2.jpg
    faderfoxLX2.jpg
    94,1 KB · Bekeken: 83
Die ziet er best wel leuk uit en heeft ook voldoende knopjes, maar ik zou het het mooiste vinden als hij in de breedte loopt, zodat hij achter het mengpaneel kan (de positie is nog niet helemaal bepaald, op dit moment is het eerst oriƫnteren). Het moet ook niet te gek worden qua prijs natuurlijk en de faderfox zit rond de 250 euro voor zover ik kan vinden, dat is net te veel van het goede.
Er moet natuurlijk wel een standaard midi poort op zitten, want ik kom ook apparaten tegen die lijken het helemaal maar zijn dan uiteindelijk USB (zoals de novation launchpad, die vind ik echt tof maar is ook wel weer wat groot).

Een keyboard zit ik niet echt op te wachten, of hooguit de Korg nanoKey, maar ik heb echt liever knoppen/pads dan toetsen. Als ze nou op die nanoPad gewoon 32 knoppen hadden geperst was het de ideale oplossing :P
Op mijn mengpaneel heb ik nu 4 banken van 8 knoppen + 1 switch (2 geluiden) + 3 knoppen. Totaal 37 geluiden dus. Op zich kom ik wel weg met 32 maar ik heb het liefst gewoon veel knoppen voor weinig geld (want alle andere functies worden niet gebruikt) ;)

Als ze nou op die nanoPad gewoon 32 knoppen hadden geperst was het de ideale oplossing

..en een midi poort..

De Icon iStage is ook erg sexy, maar heeft ook enkel eenusb aansluiting:

Attachments

• iCon_iStage1.jpg
    iCon_iStage1.jpg
    33,5 KB · Bekeken: 77
een nanopad of lpd8 hebben alleen usb, geen midi.

je zou ook een klein midi keyboardje kunnen pakken en samples triggeren met keys ipv pads.

mss dat een faderfox lx2 standalone midi noten kan trigeren met z'n kleine toetsjes... die is erg compact namelijk:

Toch lijkt dit de enige optie te zijn, dus even doorsparen.
Heb jij ervaring met dit kastje? Wat ik wil is dat hij op elke knop een andere note heeft zodat ik dus in 1x heel veel samples tot mijn beschikking heb en dat dan onderverdeel in de 3 banks die ik bovenin kan kiezen.
Ik wil dus op iedere knop (behalve de bovenste 4 want die zijn voor de banks) een door mij gekozen note zetten, kan dat?

Back