Samenwerken op afstand

Dj_Tommeken

Stamgast
Hallo,

Ik en een vriend zouden graag samen muziek willen maken. Het enige probleem is dat wij nogal ver van elkaar wonen en dat we elkaar praktisch nooit zien..
Bestaan er middelen die onze samenwerking mogelijk kunnen maken ? Bv een online map deling waar enkel wij aankunnen (privé) dus.

Skype en iChat voldoen niet meer.

Groetjes,

Tom

(ps. Liefst gratis als dat bestaat)

Bestaan er ook middelen die gratis zijn met meer dan 2gb opslag ?

dropbox idd, alleen nadeel dat je alleen bestanden kunt uploaden (toch?). ik kan dus niet in 1x mn hele pro tools project-map in dropbox slepen.

met een ftp-servertje gaat dat natuurlijk wel. ff een domeintje aanvragen? heb jij toch geld zat voor? ;-)

maareh, waarom is 2gb niet voldoende?

Een ftp server kun je ook gratis zelf installeren. Kijk eens naar Bullet ftp. Moet je alleen wel het ipadres van je zelf op internet weten en hopen dat die niet steeds wijzigt.
Je router moet je waarschijnlijk ook vertellen naar welk intern ipadres hij de ftp communicatie toe moet sturen.
De snelheid waarmee de ander gegevens van jouw server kan trekken hangt natuurlijk af van jouw uploadsnelheid.
Maar waarom zoveel ruimte nodig? Kun je een project misschien op een andere manier uitwisselen?

Een ftp server kun je ook gratis zelf installeren. Kijk eens naar Bullet ftp. Moet je alleen wel het ipadres van je zelf op internet weten en hopen dat die niet steeds wijzigt.
Je router moet je waarschijnlijk ook vertellen naar welk intern ipadres hij de ftp communicatie toe moet sturen.
De snelheid waarmee de ander gegevens van jouw server kan trekken hangt natuurlijk af van jouw uploadsnelheid.
Maar waarom zoveel ruimte nodig? Kun je een project misschien op een andere manier uitwisselen?

als die matti van hem niet op het zelfde moment online is wordt dat wel lastiger. Het lijkt mij wel de meest realistische optie als het gratiesj moet :)

Bedankt voor de reply's !
Ik ga me er vanavond eens in verdiepen ;)

bestaat er ook iets om je scherm te delen alsof de persoon vlak naast je zit.. Dit zou veel handiger zijn, dan kunnen we samen edits maken alsof we in 1 kamer zitten :)

Als het kan, liefst is mac versie :)

Groetjes

Back