Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
het enige wat ik wil is audio opnemen, oftewel draaitafel aansluiten en opnemen.
niks meer niks minder. nou ja...24 bit dan....
Op zich is muziek maken op de iPad wel leuk.... de ipad ligt vaak binnen handbereik en je kan dus met weinig inspanning even snel een idee opslaan. Er komen ook steeds meer apps die best goed klinken en dus kan het eindresultaat dus ook steeds beter klinken.
Wat ik eigenlijk wel mis, althans ik heb het nergens kunnen ontdekken is een app die meer werkt zoals een DAW op een computer. Dat je insert synths kunt inpassen en dat de instellingen zoals je die hebt gezet voor die song, ook blijft staan.
Ik gebruik nu cubasis op de iPad en gebruik geluiden van andere synths. Maar als ik dan één van die synths ga gebruiken als standalone om even wat pielen om ideetjes op te doen, dan veranderen de instellingen niet terug als ik de song in Cubasis weer opstart.
Als ik het verkeerd heb, dan hoor ik graag hoe het anders kan, of is er een DAW op de ipad die meer werkt als DAW op de PC.......?
Wat ik ook jammer vind is dat Sample Tank niet lekker werkt met Cubasis, en dat je dus een track moet samplen om die te kunnen horen naast de andere tracks met Cubasis geopend..... dat is lastig als je later toch een nootje wil veranderen of iets wil toevoegen aan die track....... Misschien zijn daar ideetjes over?
Groetjes van Rudo

SampletankNa enig zoeken heb ik nog niets gevonden:
Is er een synth app die bread and butter geluiden produceert (zeg maar piano, orgeltjes, strijkjes, blazertjes en natuurlijk het obligate space swoosh achtige geluid).
En dan niet in de kwaliteit van de GM modules maar a la een Motif/Fantom dat werk. Ik begrijp dat die kwaliteit weer wat hoog gegrepen zou zijn, maar ik bedoel in ieder geval meer dan Soundblaster achtige kwaliteit.
Of moet je dan toch verschillende apps gebruiken.
En als dat zo is, hoe schakel je dan tussen die apps live.
Ik ben van plan een Behringer istudio te kopen voor live (samen met een Emu Xboard).
Er zijn er meerdere. Nanostudio is een aardige DAW met een redelijke synth, en tabletop werkt goed imho. Met de imini (in-app purchase) heb je een fantastische synth op de ipad, die binnen tabletop te sequencen en automaten is. Daarnaast kan je nog anderen eraan toevoegen zoals tb303 en anderen.