Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Vroeg me af of mensen nog suggesties hebben voor een SIMPELE, goedklinkende synth vor iPhone. Door dat kleine scherm vind ik veel synths (Animoog, Nlogsynth) veels te moeilijk. Ik hoopte eigenlijk dat er een synth met de complexiteit en geluidskwaliteit van bijvoorbeeld één van Korg's Gadget synths bestaat. Beetje klooien maar niet veel oscillatoren, effecten en een complete mod matrix. Gewoon een scherm of 2 met knopjes :-)

Belangrijk voor je besluit: de Alesis IO Dock ondersteunt geen Sysex.

Het opnemen van meerdere sporen is in meerdere sequencers op de iPad mogelijk.

Als ik het allemaal goed heb begrepen gaat de IODock 2, die binnenkort leverbaar is, wel sysex onderstenen. Dat maakt hem dus een stuk serieuzere kandidaat voor wired synth editor/controller.

Als ik het allemaal goed heb begrepen gaat de IODock 2, die binnenkort leverbaar is, wel sysex onderstenen. Dat maakt hem dus een stuk serieuzere kandidaat voor wired synth editor/controller.

idd! ik heb een iodock eerste versie en heb gisteren lemur op m'n ipad gezet.
hoopte dan de microwave 1 editor te gaan gebruiken, maar die stuurt natuurlijk sysex... de mw1 lust geen cc's.
dit weekend eens proberen... als ik tegelijkertijd over wifi en over de dock midi stuur, zou dat problemen geven? wifi voor sysex, de rest via io.

Jaja ik heb de ipad nog geen maand en nu is het scherm al gebarsten, wat een zielig dun glasplaatje en wat een baggerkwaliteit zeg. Hij viel met hoes om van 40 cm hoog. Ik zal beter maar nooit een iPhone halen want mijn android telefoons die ik tot nu toe heb gehad vielen regelmatig zonder hoesje van grotere hoogte en zonder barstjes in het scherm en zijn ook 3 tot 4 keer zo goedkoop. Maar goed ben verder eigenlijk erg gek met mijn ipad dus heb verschrikkelijk gebaald.

Waar laten jullie hem repareren? Ik schrik nogal van de prijzen, uiteenlopend van 150 tot 250 euro voor een reperatie. Glasplaat bestellen kost 95 euro, misschien doe ik het zelf.

Dat is knap balen! En reparaties door Apple schijnen niet goedkoop te zijn inderdaad. Als ik tenminste een kennis van mij mag geloven.

Ik heb er ook wel eens eentje laten vallen, maar dat zat gewoon bij mijn inboedelverzekering in. Er zijn wel veel cowboys onder de reparateurs, en er zijn slechte schermen in omloop, dus kijk wel uit.

M'n zoontje flikkerde 'm laatst van de bank op de plavuizen. Daar heeft -ie weer een hoop vloeken van bijgeleerd. Hij viel recht op een hoek: deukje maar verder geen schade. Dat was dus mazzel. Hij heft de iPhone van mijn vrouw ook regelamtig laten stuiteren, niks aan het handje. Ik denk dat anoniempje vreseljke pech heeft gehad (of wij vreselijk veel geluk)

Een tablet is zo'n 4x zwaarder dan een telefoon dus ik denk dat ze daardoor al eerder kapot gaan. Licht er ook helemaal aan hoe hij valt. Mijn iPad is ook eens van een halve meter zonder hoes rechtstreeks op beton gevallen door een neefje, had alleen heel klein deukje aan de achterkant.

Weet iemand een goede midi toetsenbord voor de iPad 1. Ik was van plan om de SynthStation 49 te kopen, maar die heeft te weinig controllers. Dus mijn volgende keus is de Novation Launchkey en die schijnt weer alleen vanaf de iPad 2 te werken. Ik kan hem kopen om te testen omdat in die zaak ze het zelf ook niet weten.

Weet iemand een goede midi toetsenbord voor de iPad 1.

Er zijn idd een aantal keyboard controllers die direct compatible zijn met een iPad.
Wat je ook kan doen is het volgende....

Neem een midi interface voor de iPad, bijvoorbeeld onderstaande.
http://www.thomann.de/nl/line6_midi_mobilizer_ii_new.htm

Hiermee kan je vervolgens ieder midi keyboard,
of hardware synth gebruiken die een midi (DIN) poort heeft.

Dan heb je opeens veel meer keys om uit te kiezen!
En wellicht heb je al een goed keyboard in huis,
dan hoef je alleen de midi interface aan te schaffen....
:okdan:

Ik heb de iRig midi interface en van de week aangesloten op de Roland Lucina. Waauw. Maar dan mis je controllers zoals faders e.d. Ook heb ik de iRig midi keyboard maar geen controllers en kleine toetsen.

Er zijn genoeg midi controller keyboards met o.a. faders....
En ook in diverse prijsklassen, je kan het zo gek/duur maken als je zelf wilt.

Een iPad midi interface heb je al, dus ieder midi keyboard kan.
Hij hoeft dus niet zelf compatible te zijn met ios, daar heb je de irig interface voor.

Bekijk het aanbod bij bax of thomann, staat genoeg tussen.

Voor reviews en ervaringen zijn er ook genoeg topics te vinden hier op SF over de diverse midi controllers.
Ben zelf erg blij met mijn Novation Impulse.

De impulse staat ook op mijn lijstje. Ben jij bekend met de combi novation-ipad?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back