Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Muziekfanaten, wie zou me kunnen helpen? Alesis iO Dock heb ik onlangs gekocht. iPad erin, iOS 7 op de iPad natuurlijk. U raadt/weet het al... hij doetutniet.

Geen headphone geluid, niks. iPad herkent wel 'een dock',maar daar houdt het bij op. Op de Alesis website is geen support voor iOS7, wel 6.

Iemand nog wat trucs in de doos? Of moet ik heel moeiljik gaan doen om de iPad weer naar iOS6 terug te zetten?

Doel van mijn iPad gebruik: gitaar to midi, midi input zodat ik bvb Animoog kan bedienen met de gitaar. Concept is te gek, maar de software laat me in de steek. Help is greatly appreciated! :D

Muziekfanaten, wie zou me kunnen helpen? Alesis iO Dock heb ik onlangs gekocht. iPad erin, iOS 7 op de iPad natuurlijk. U raadt/weet het al... hij doetutniet.

Geen headphone geluid, niks. iPad herkent wel 'een dock',maar daar houdt het bij op. Op de Alesis website is geen support voor iOS7, wel 6.

Iemand nog wat trucs in de doos? Of moet ik heel moeiljik gaan doen om de iPad weer naar iOS6 terug te zetten?

Doel van mijn iPad gebruik: gitaar to midi, midi input zodat ik bvb Animoog kan bedienen met de gitaar. Concept is te gek, maar de software laat me in de steek. Help is greatly appreciated! :D

Als je iets klein zoekt om midi met je gitaar te spelen heb ik misschien een andere oplossing voor je.
Check bijvoorbeeld de sonuus: http://www.sonuus.com/products_i2m_mp.html (werkt alleen niet op een ipad helaas)
Verder is de JAM van Apogee een fijn gitaar interfaceje voor IOS/OSX gebruikers alleen heeft dat geen MIDI functionaliteit dat ik weet.

Downgraden van IOS omdat 3 party hardware niet werkt zou ik persoonlijk niet doen. Dat betekend dat vaak de fabrikant geen zin heeft om de boel langer te ondersteunen.
Maw altijd dikke vraagtekens zetten of met dedicated spul wel wil werken. Begin denk je dat is nice tot het niet meer compatible is en ook geen cent meer waard.

https://discussions.apple.com/thread/5369296?start=15&tstart=0
In Brief:
Run the firmware updater.
Follow on-screen instructions for when to connect your IO Dock to the USB port on your computer
wait for the updater to finish
follow any on-screen instructions for disconnecting
plug in power to the dock
dock the iPad and turn on the dock
Check if the firmware was updated by going to Settings > General... and looking there or a sub-menu there to see what firmware it reports.
Repeat the above steps until the settings page reports the new firmware.
Je hebt de firmware toch geüpdated?

Downgraden van IOS omdat 3 party hardware niet werkt zou ik persoonlijk niet doen. Dat betekend dat vaak de fabrikant geen zin heeft om de boel langer te ondersteunen.
Maw altijd dikke vraagtekens zetten of met dedicated spul wel wil werken. Begin denk je dat is nice tot het niet meer compatible is en ook geen cent meer waard.
Ik zou dat wel doen, moest iOS7 absoluut niet werken. Gewoon al omdat de IO Dock een van de weinige interfaces is die de iPad onder stroom kan houden.

Jaja ik heb de ipad nog geen maand en nu is het scherm al gebarsten, wat een zielig dun glasplaatje en wat een baggerkwaliteit zeg. Hij viel met hoes om van 40 cm hoog. Ik zal beter maar nooit een iPhone halen want mijn android telefoons die ik tot nu toe heb gehad vielen regelmatig zonder hoesje van grotere hoogte en zonder barstjes in het scherm en zijn ook 3 tot 4 keer zo goedkoop. Maar goed ben verder eigenlijk erg gek met mijn ipad dus heb verschrikkelijk gebaald.

Waar laten jullie hem repareren? Ik schrik nogal van de prijzen, uiteenlopend van 150 tot 250 euro voor een reperatie. Glasplaat bestellen kost 95 euro, misschien doe ik het zelf.

Ik weet het niet, de mijne wordt ongeveer 12 uur per dag door kinderen gebruikt. Het glas zou gorilla glass of beter moeten zijn dus niet te makkelijk moeten breken tenzij het een eerste generatie iPad is misschien, toen barstten Apple schermen te makkelijk. Mijn telefoons vallen ook om de haverklap en nog nooit een gebarsten scherm. Android telefoons hadden wel allemaal problemen vanaf het begin van overhitting tot gewoon geen WiFi kunnen gebruiken.

Goedkoop en goed: Nokia
Goedkoop en software: Android
Software en goed: Apple

Ik heb de Sonuus G2M gekocht, leek me een goede actie. MIDI in van de Alesis en gaan met die banaan.
De firmware update geprobeerd, maar wellicht moet ik wat stugger volhouden? Deze link had ik nog niet gevonden, bedankt! Proberen gaat pas maandag worden ivm werkweekend.

Heb je dock als Midi geselecteerd in Animoog? Staat onder setup. Werkt alleen midi niet of audio ook niet?
Ik heb een Alesis IO Dock met iPad Air en IOS 7.1.1. MIDI, inputs en outputs werken allemaal dus aan het OS zal het niet liggen. Bij apple kan je sowieso geen versie terug tenzij je gaat jailbreaken.

Ik zou dat wel doen, moest iOS7 absoluut niet werken. Gewoon al omdat de IO Dock een van de weinige interfaces is die de iPad onder stroom kan houden.

Volgens mij zijn er tal van interfaces die de ipad van stroom voorzien. Los daarvan is er bijna elk jaar wel weer een nieuwe flinke update voor iOS met bugfixes, beveiliging features etc. en ik neem aan dat de meeste compatible willen blijven ervan uitgaande dat men meer met iPad doet dan enkel muziek maken.

Ik heb een Alesis IO Dock met iPad Air en IOS 7.1.1. MIDI, inputs en outputs werken allemaal dus aan het OS zal het niet liggen.
Ah hij is dus gelukkig nog steeds compatible. das mooi :)

Voor de geluidskwaliteit zou ik persoonlijk geen Alesis kiezen en denk ook niet dat vele aanschaffen voor optimaal geluidskwaliteit maar vooral vanwege de lage aanschafprijs (achteraf dus mss duurkoop).
Je schuift er een iPad in en denkt daarmee een alles in één oplossing te hebben gevonden en voor sommige zal dit ook zo prima werken.
Persoonlijk pak ik dan liever een Apogee of dergelijks en parkeer ik de ipad in een handige stand van een paar tientjes dat voor meer zaken te gebruiken is.
Ziet is minder strak uit maar bied het wel meer mogelijkheden in een hogere kwaliteit voor uiteindelijk minder centjes. :)

Volgens mij zijn er tal van interfaces die de ipad van stroom voorzien.
Post die lijst maar eens! :)
Los daarvan is er bijna elk jaar wel weer een nieuwe flinke update voor iOS met bugfixes, beveiliging features etc. en ik neem aan dat de meeste compatible willen blijven ervan uitgaande dat men meer met iPad doet dan enkel muziek maken.
Nope, enkel voor muziek. En ik heb een tablet voor niets anders nodig, dus de iPad verlaat de studio ook niet.
iOS 7 zou m'n iPad 2 ook trager maken, dus die komt er niet op.

Ik heb nu inmiddels de firmware 5x erop gezet, maar nog niks, nada. Ik blijf het proberen. Toch vind ik het gek dat het zo moeilijk moet zijn, Alesis geeft dit zelf ook aan. 'The firmware update can be a bit touchy'.... dat kan je wel zeggen ja. Grrr.

Misschien op een windows computer proberen bij een vriend van me misschien.

Update: mijne ene mac doet het niet, de andere wel. Bij laatstgenoemde (OS 10.9.3) kan ie 'm in de regel niet vinden. Het propje vraagt om de Alesis opnieuw aan/uit te doen en dan nog eens te proberen. Dat kan zo tien keer doorgaan, totdat er een keer iets gebeurt en de firmware melding 'sent' krijgt. Check ik de iPad, wordt er niets herkend.

Op de Windows PC wordt ie elke keer herkend en zie je ook iets uitgebreider in het propje vermeld welke stappen doorlopen worden. Nog geen enkele keer mislukt met het sturen van de nieuwe firmware, maar werken.. ho maar. Misschien nog 100x proberen? of zo? Ik vind het heel vaag.

Ik las net iets over een reverb voor ios. Zag alleen iets staan over interaudio en audiobuss.
Hoe zou ik een fx app in realtime kunnen gebruiken via aux op mijn tafel.
Ik heb een soundcard voor mijn Ipad. Heb me hier nooit in verdiept.
Zag in de appstore allerlei reverbs staan maar het is me niet duidelijk of je die alleen met ander apps kan gebruiken.
Kan je audiobuss ook naar naar in en uit van een audiokaart routen?
Ben er nog niet aan toegekomen omdat te checken.

Cool.
Dat ik daar nu pas achter kom.

Zijn er hier mensen die de ipad als fx processor gebruiken?

Nog tips?

Heb er echt nog nooit naar gekeken. Zie dat er best wel veel is op reverb gebied.
Zijn er nog leuke multi fx apps?
Ik gebruik de OS6-versie van Audiobus, meestal met Echopad. De iPad 2 zit (stereo) op de send & return van m'n M16DX, die als submixer met SPDIF in+out op de Ultralite Mk3 zit.
https://itunes.apple.com/be/app/echo-pad-multi-effects-processor/id573511415?mt=8

Ok cool.
Kan je al de eeehm swipes midi clock syncen?

Wat is nou de "beste" reverb op de ipad?
Hmm..beste strymon muli fx op de ipad?
Ik heb nog nooit een app gezien die touches synchroniseert met midi clock... ik denk dat dat in de praktijk zou lijken op enorme touch latency. ;)

Voor de rest, geen ervaring met reverb apps, en weinig met multi fx...

Ondertussen druk in de weer fewest met Samplr. Erg toffe app. Maar ik ben eigenlijk opzoeken naar iets wat de zelf de soort sequence mogenlijkheden heeft als de OP-1, bestaat zoiets wel?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back