quifster
Gepokt en gemazeld
ok duidelijkVind het ook gaaf, daarnietvan, maar om te zeggen dat die Korg (module neem ik aan) app innovatief is?? meh.
nogmaals, erg cool voor op locatie, en zelfs live misschien, maar voor in de studio zie ik niets wat je met VSTi's al jaren kan.
Voor de duidelijkheid, met innovatief op de IPAD bedoel ik m.n. dat je door de interface andere creatieve resultaten komt dan met de muis. Dus eigenlijk gewoon iets kunnen aanraken waardoor het meer een instrument wordt ipv (nog) een computer.

dat hangt van je gebruik af inderdaad, 1 van mijn ipads hangt als insert effect aan de korg kronos bijvoorbeeld. Dus alles wat ik op de korg kronos doe gaat altijd eerst door de iPad heen en weer terug naar de kronos en dan pas naar de outs van de kronos. Waardoor het een geintegreerd onderdeel is (ook omdat dat via usb rechtstreeks op een kronos kan). Zeker bij apps als effectrix in combinatie met bijvoorbeeld shimmer delays krijg je dan hele creatieve resultaten zonder dat je ook maar een computer nodig hebt.
Een andere iPad wordt meestal lemur op gebruikt en heeft allerlei zelf geprogrammeerde midi controllers voor mijn vst synths en daws. Mede doordat je al je midi controllers zelf kan programmeren vind ik dat wel een creatieve toevoeging in studios.
Maar als je inderdaad alleen af en toe eens een iPad synth opstart dan kan dat net zo goed doen op een computer, heb je inderdaad geen iPad nodig.