De DXi app is inderdaad mooi, lekker overzichtelijke FM synth met 4 operators, leuk om hiermee FM synthese onder de knie krijgen. Ook nog wat effecten en een sequencer.
Nlog (free version), de synth klinkt wel lekker, maar ik kan niet zoveel met de presets, net even te weird, sound heeft (in de verte...) wat weg van Absynth. Nog te weinig mee gedaan, alleen wat pingelen.
Je kan in sommige synths audio output opnemen in een wave bestand, alleen is dan vaak de loop niet mooi ingedeeld. De loop is dan niet te gebruiken in Looptastic. Output van b.v. Electribe is wel direct als loop bruikbaar (even los gezien van de file transfer naar Looptastic, dat moet via Itunes op PC)
Ideaal zou zijn als er voor de I-pad een wave editor is waarin je audio niet ziet afgebeeld in seconden, maar in beats en bars, en BPM (zoals in Recycle). Je kan dan opgenomen audio mooi trimmen aan het begin, en het einde goed bepalen, op het einde van een bar. Zover ik weet is deze app er nog niet, alleen Reforge, AudioView, TwistedWave.
De Argon synth is ook wel aardig geloof ik:
http://iphone.icegear.net/
En Thumbjam is mooi, zit echt bomvol met toonschalen, handig.
De integratie tussen Looptastic en Studio HD is interessant, een set opbouwen in Looptastic, en deze performance verder lineair uitwerken in Studio HD. Eigenlijk zoals Abelton dat ook heeft. Op het forum op de website van Sound Trend lees ik dat er nog wat bugs (o.a. automatisch BPM bepalen) zitten in studio HD. Ik wacht op de update. Klopt het dat Studio HD wat weg heeft van Acid op PC?