Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Momenteel gratis (Weekend Sale) de universele App, "Loop Twister".
http://appshopper.com/music/loop-twister

http://youtu.be/MeAHeBSnHSQ

Loop Twister is the most advanced and intuitive beat-remixing app.

It turns your iPad and iPhone into a creative and powerful machine designed for playing and realtime processing of musical loops.

Easy to use, loaded with 64 fresh sounding loops and quality DSP effects gives you endless possibilities of new making sounds for using in your own beats or just for playing and having fun.

zeiden zij in koor :D Dank, ik heb hem binnen, vanavond eens mee spelen.

Inderdaad kan je al een account aanmaken en als je geen creditcard of bankkoppeling wil moet je even een intunes pre paid kaart halen bij de mediamarkt, v&d, primera of free record shop. Goedkoopste zijn 10 of 15 euro.
Vaak zijn de aanbiedingen een dag of 2 dagen, dus als je hem mist betaal je tijd(je) erna het volle pond.

Maak vooral geen gebruik van Click and Buy ! : http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=62251

(en negeer die laatste post over iemand die problemen kreeg met zijn itunes gift card, die zal wel in een soortgelijke constructie zijn getrapt zonder het door te hebben. Ik heb gisteren geprobeerd die 0.79 te betalen met 0.24 en ik kreeg simpel de melding dat de koop niet doorging, punt. Toen ik weer tegoed had gehaald deed ik een herkansing en ging het allemaal prima verder).

Laatst gewijzigd:
bluetooth al uitgezet?

Ik heb 'n mac account voor m'n macbook. Maar knal het wel meteen daarop. die klick en buy was de eerste keer al raak voor mij. Ze zeiden dat ik niet betaald had.. tot aan incasso toe. Toen heb ik maar de tweede keer betaald om geen gezeik te hebben. Was maar 13 euri.. maar toch.

Je hebt van die prepay kaarten toch?

die klick en buy was de eerste keer al raak voor mij. Ze zeiden dat ik niet betaald had.. tot aan incasso toe. Toen heb ik maar de tweede keer betaald om geen gezeik te hebben. Was maar 13 euri.. maar toch.

Je hebt van die prepay kaarten toch?

En zo verdienen die legale boeven hun geld helaas.

Ja, ik haal bv alleen pre paid kaarten in een fysieke winkel.

Heeft iemand een tip voor de ultieme case voor een iPad ?

Ik zoek met name iets van rubber zodat ik hem zo op een synth plat kan leggen.
Ik had zelf de cover van snugg gezien, maar er zijn vast wel betere oplossingen.

Tips?

Helemaal goed: prepaid kaarten (itunes giftcards) kopen in de aanbieding bij AH of de Hema. 45 euro betalen voor 50 euro tegoed (oid) voelt gewoon goed.

AH ja ? Zal eens kijken dan ! Zo heb je 10% van je betaalde apps nog gratis ook :D

Ik heb de Tascam iU2 binnen \:)/ http://tascam.com/product/iu2/
Allereerste wat de ipod 4 zei was "dit apparaat is niet compatible", hartverlamming :D
Opnieuw erin pluggen werkte het wel direct. Dit terwijl de app Figure nog aan het spelen was! Directe overschakeling.

De iU2 ziet er mooi uit vind ik! Het is wel allemaal plastic natuurlijk maar is mooi afgewerkt en de pianolak boven- en zijkanten zien er strak uit en voelen solide aan (mag ook wel voor dat geld). Hij is behoorlijk lichtgewicht, wat een pluspunt is aangezien je hem als fieldrecording interface prima kan gebruiken. De knoppen zijn stroef op een prettige manier en omdat ze vrij glad aanvoelen zal je niet zomaar per ongeluk iets verdraaien.

Op bijna alle kanten zitten schakelaars of stekker in-/uitgangen die allemaal solide aanvoelen met in-/uitpluggen. Ziet er wel indrukwekkend uit als je een leek bent denk ik :D

Om iemand zijn vraag te beantwoorden, je kan je ios device opladen via de usb ingang van de tascam iU2. Die gaf gelijk het "ik krijg stroom" geluidje. Echter toen ik hiervoor een 4 euro jaarmarkt adapter gebruikte (waar je overal mee wordt doodgegooid op marktplaats etc.) werd die adapter binnen 15 minuten dusdanig warm dat ik hem los heb gekoppeld. De ipod rechtstreeks op de adapter zorgt niet voor zulks warmteontwikkeling. Misschien dat de tascam meer dan de toegestane 1 ampere trekt ? De handleiding schreeuwt dat je alleen een Apple adapter moet gebruiken. Of dit de standaard "deze auto rijdt het beste op shell olie" truc is of dat er daadwerkelijk iets kwalitatievers aan de hand is met een originele adapter weet ik nog niet. Ik heb er geen helaas. Ik zal het later eens testen via m'n desktop en via een 4 ampére batterij pack.

Er worden een paar kabels meegeleverd die allemaal ook goed aanvoelen. 2 x 20 cm gebalanceerde stereo male jack naar female xlr mic kabels, een mini usb kabel en 2 stereo mini jack naar din midikabels met een behoorlijke lengte. Allemaal van het wereldmerk Shunxinyuan, wie kent dat nou niet :D ?
Koptelefoonuitgang: ik had gehoopt dat hij een AKG K701 kon voeden vanwege zijn mogelijkheid om extra stroom uit de ios device te trekken (fantoom voeding bv) maar helaas gaat hij slechts een fractie harder dan de standaard ipod koptelefoonuitgang. Desalnietemin met een Sennheiser HD 202 zat ik op "phonesknop standje 14:00" te genieten van zware bassen zonder verdere gehoorbeschadiging op te lopen.

De rest qua midi en audio opnames (line/mic) moet ik nog testen. Als er behoefete aan is kan ik daar wel verder over informeren met wat mp3 voorbeelden.
Ik ben alvast deze gratis tascam app aan het binnenhalen: http://itunes.apple.com/us/app/pcmrecorder/id481055155?ls=1&mt=8

Laatst gewijzigd:
Ik heb een Akai MPK mini aangeschaft en in eerste instantie werkte dat niet.
De iPad kon blijkbaar niet de power leveren die de MPK nodig had, maar via een powered USB hub werkte het prima. Sterker nog, met een powered USB hub zonder power werkt het ook.
Sluit ik de MPK direct aan dan gebeurt er niets, maar met een hub ertussen werkt het dus wel.

Hoe dan ook, ik vind het een prima controllertje voor de iPad en leuk om onderweg of op vakantie mee te prutsen. Hij is een weinig groter dan de iPad, dus ook makkelijk mee te nemen.

http://appshopper.com/music/midi-studio

Midi studio van 8.99 euro naar 2.99 euro

Heeft iemand deze al en is hij de moeite waard ?
Er staat iets bij van "usb" als feature, houdt dit in dat je je ios device als midi controller kan gebruiken over usb ? Ik kan er niet veel extra info over vinden namelijk.

Edit: wat ik ervan kan vinden gaat het altijd via een (wifi) netwerk, doe ik niet aan.

Heb net via BAX de Line6 MobileKeys 49 besteld. Zal m'n ervaringen posten binnenkort.

http://appshopper.com/music/midi-studio

Midi studio van 8.99 euro naar 2.99 euro

Heeft iemand deze al en is hij de moeite waard ?
Er staat iets bij van "usb" als feature, houdt dit in dat je je ios device als midi controller kan gebruiken over usb ? Ik kan er niet veel extra info over vinden namelijk.

Edit: wat ik ervan kan vinden gaat het altijd via een (wifi) netwerk, doe ik niet aan.

Zo te zien heeft ie gewoon CoreMidi, dus alles wat via USB core midi ondersteunt (sommige usb geluidskaarten via een powered usb hub, of bijvoorbeeld iRig Midi, of Alesis iO Dock, line 6 keys etc.) Zal gewoon werken.

Heeft iemand een tip voor de ultieme case voor een iPad ?

Ik zoek met name iets van rubber zodat ik hem zo op een synth plat kan leggen.
Ik had zelf de cover van snugg gezien, maar er zijn vast wel betere oplossingen.

Tips?

Zag tijdje terug een video waarin iemand een Belkin bumper om zijn iPad had zitten. (op een van de sonicstate iPad sessies als ik me nie vergis)
Deze was rond en dik rondom de randen van de iPad. Hierdoor kan je de iPad heel stevig vast gehouden worden en weet je zeker dat ie niet uit je handen glipt. (kon er op google geen plaatje van vinden, misschien dus toch een ander merk) Neem aan dat het verder prima op een ondergrond blijft liggen.

Zag tijdje terug een video waarin iemand een Belkin bumper om zijn iPad had zitten. (op een van de sonicstate iPad sessies als ik me nie vergis)
Deze was rond en dik rondom de randen van de iPad. Hierdoor kan je de iPad heel stevig vast gehouden worden en weet je zeker dat ie niet uit je handen glipt. (kon er op google geen plaatje van vinden, misschien dus toch een ander merk) Neem aan dat het verder prima op een ondergrond blijft liggen.
klopt die is aardig, maar ik ben voor een ander type gegaan inmiddels, die is wat meer rubber achtig nog. Ik gebruik nu de incase case met een apple cover.

is een perfecte oplossing, voor in de studio.

De beste case die ik vond was die van moshi (iglaze), maar die was alleen voor de ipad 2, en niemand die me kon vertellen of die ook gebruikt kon worden voor een ipad 3, dus die maar niet besteld.

Maar ik sluit niet uit dat die er ooit ook nog komt, aangezien die iets lichter is, en nog iets meer rubberachtiger dan die incase (die ook geweldig is overigens).

Overigens, de ipad gebruiken in combinatie met de camera kit rechtstreeks op een kronos is een wereld combinatie! Audio gaat dan intern door de kronos via usb en midi is 2 weg via usb. Daar is wel over nagedacht om dat zo te doen :okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back