AH ja ? Zal eens kijken dan ! Zo heb je 10% van je betaalde apps nog gratis ook
Ik heb de Tascam iU2 binnen \

/
http://tascam.com/product/iu2/
Allereerste wat de ipod 4 zei was "dit apparaat is niet compatible", hartverlamming

Opnieuw erin pluggen werkte het wel direct. Dit terwijl de app Figure nog aan het spelen was! Directe overschakeling.
De iU2 ziet er mooi uit vind ik! Het is wel allemaal plastic natuurlijk maar is mooi afgewerkt en de pianolak boven- en zijkanten zien er strak uit en voelen solide aan (mag ook wel voor dat geld). Hij is behoorlijk lichtgewicht, wat een pluspunt is aangezien je hem als fieldrecording interface prima kan gebruiken. De knoppen zijn stroef op een prettige manier en omdat ze vrij glad aanvoelen zal je niet zomaar per ongeluk iets verdraaien.
Op bijna alle kanten zitten schakelaars of stekker in-/uitgangen die allemaal solide aanvoelen met in-/uitpluggen. Ziet er wel indrukwekkend uit als je een leek bent denk ik
Om iemand zijn vraag te beantwoorden, je kan je ios device opladen via de usb ingang van de tascam iU2. Die gaf gelijk het "ik krijg stroom" geluidje. Echter toen ik hiervoor een 4 euro jaarmarkt adapter gebruikte (waar je overal mee wordt doodgegooid op marktplaats etc.) werd die adapter binnen 15 minuten dusdanig warm dat ik hem los heb gekoppeld. De ipod rechtstreeks op de adapter zorgt niet voor zulks warmteontwikkeling. Misschien dat de tascam meer dan de toegestane 1 ampere trekt ? De handleiding schreeuwt dat je alleen een Apple adapter moet gebruiken. Of dit de standaard "deze auto rijdt het beste op shell olie" truc is of dat er daadwerkelijk iets kwalitatievers aan de hand is met een originele adapter weet ik nog niet. Ik heb er geen helaas. Ik zal het later eens testen via m'n desktop en via een 4 ampére batterij pack.
Er worden een paar kabels meegeleverd die allemaal ook goed aanvoelen. 2 x 20 cm gebalanceerde stereo male jack naar female xlr mic kabels, een mini usb kabel en 2 stereo mini jack naar din midikabels met een behoorlijke lengte. Allemaal van het wereldmerk Shunxinyuan, wie kent dat nou niet

?
Koptelefoonuitgang: ik had gehoopt dat hij een AKG K701 kon voeden vanwege zijn mogelijkheid om extra stroom uit de ios device te trekken (fantoom voeding bv) maar helaas gaat hij slechts een fractie harder dan de standaard ipod koptelefoonuitgang. Desalnietemin met een Sennheiser HD 202 zat ik op "phonesknop standje 14:00" te genieten van zware bassen zonder verdere gehoorbeschadiging op te lopen.
De rest qua midi en audio opnames (line/mic) moet ik nog testen. Als er behoefete aan is kan ik daar wel verder over informeren met wat mp3 voorbeelden.
Ik ben alvast deze gratis tascam app aan het binnenhalen:
http://itunes.apple.com/us/app/pcmrecorder/id481055155?ls=1&mt=8