Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Is alleen voor iphone, helaas, dat air sharing. Bestanden uitwisselen kan in veel synths trouwens alleen maar met audio copy/paste oid, dus dat wordt met een generiek wifi-appje waarschijnlijk niks.

Nee, ik denk dat ik lekker op mn zojuist aangeschafte K-Station ga pingelen en het bij Massive en nog wat VST's houdt. Ik zou een moord doen voor een Animoog-achtige VST, maar voorlopig zit dat ding gevangen in mn ipad.

Is alleen voor iphone, helaas, dat air sharing. Bestanden uitwisselen kan in veel synths trouwens alleen maar met audio copy/paste oid, dus dat wordt met een generiek wifi-appje waarschijnlijk niks.
Alles voor iPhone draait ook op iPad.
Met audio copy/paste kan je gewoon die wav-files in de shared folders per app vinden. (via iTunes of nog veel gemakkelijker via die ifunbox ;) )

Animoog voor iPad heeft een andere (uitgebreidere?) layout dan op de iPhone... Veel is wel gewoon 1 op 1 'over te zetten' (lees: 1x te kopen), maar in 't geval van Animoog niet.

Ik heb de knoop doorgehakt en verwacht morgen de iConnectMidi

Ik ben heel benieuwd naar deze interface en zal mijn bevindingen hier posten, mocht daar behoefte aan zijn.

groet

Tom

Vanmiddag heb ik m’n iConnectMidi ontvangen.

Ik heb er de Plugiator, MPK mini (via een USB hub) en iPad aangehangen, de Port manager op de iPad geïnstalleerd en ben aan de gang gegaan.
Het bespelen van een muziek app met de MPK ging prima en ook het bespelen van de Plugiator met de MPK verliep zonder problemen.
De Port manager is , eenmaal onder de knie, een handig tooltje om je Midi signalen in goede banen te leiden.
Ik kon uiteindelijk m’n Plugiator met de MPK bespelen en tegelijkertijd met de Lemur app op de iPad editen. De feedback van de Plugiator naar de iPad verliep ook probleemloos.

Je kunt tot acht instrumenten via USB (middels een hub) op de iConnectMidi aansluiten, twee instrumenten met de oude vertrouwde MIDI kabels en twee iOS apparaten, computers of een combinatie van beide. Al deze apparaten zijn via de Port manager aan elkaar te koppelen en je kunt per poort filteren welke MIDI informatie je wel en niet wil ontvangen op de betreffende poort.
Een computer heb ik er nog niet op aangesloten, maar dat ga ik in de loop van de komende dagen wel doen.

Tot nu toe gebruikte ik een UM-880 in mijn hok, maar deze werd zo langzaamaan ‘te klein’ voor al mijn instrumenten.
Aangezien veel van de in mijn hok aanwezige instrumenten over USB beschikken en er tot acht instrumenten via USB aangesloten kunnen worden, vind ik de twee MIDI in’s en out’s die de iConnectMidi rijk is voldoende om in mijn behoeften te voorzien. Tezamen met de UM-880 kan ik nu weer even vooruit in m’n hok.

Uiteraard valt er nog veel meer te testen en uit te proberen, maar voorlopig ben ik wel content met deze interface en vervult het de wensen die ik op MIDI gebied had.

groet

Tom

Iemand vroeg hier eens naar een synth app die eigen geluiden heeft en ook midi out signalen verstuurd.

deze?

http://www.crimsontech.jp/eng/wavesynth/iphone.html

http://www.bismark.jp/bs-16i/
Maar zijn de geluiden ook een beetje kwaliteit?

Mijn aanrader, en nieuwe ontdekking:
http://thumbjam.com/
De audio-input-to-midi is ook leuk :)
tj_web_small.jpg

Kan je daar iets meer over vertellen ?
Kan je bv audio to midi out genereren op een strakke manier ?
Strak? Je kan bij de input een loop opnemen (van midi) en deze laten quantizen...
Het gebeurt real time, dus niet met een audio file. (tenzij je iets afspeelt in de buurt van de microfoon)

hmm. klinkt echt interessant. congratz :)

Ik zou zo snel niet een dergelijke app kunnen bedenken (moet eerlijk bekennen dat ik mijn ipad voor muzikale doeleinden wat aan het verwaarlozen ben, meestal wel nieuwe apps checken maar niet echt verder mee experimenteren), maar als je bijv een live audio manipulatie app heb, zou je met 2 ipads (1 voor toongeneratie en 1 voor manipulatie) best vette dingen kunnen doen.

Wat ik dan eigenlijk wel weer mis is degelijke (balanced) outs, want daar moet je dan weer een aparte oplossing voor hebben en als je bijv zo'n Alesis dock neemt zit daar al midi op. Of natuurlijk direct kunnen streamen via USB maar dat zou vast onmogelijk zijn protocolwise.

Maar zijn de geluiden ook een beetje kwaliteit?

Mijn aanrader, en nieuwe ontdekking:
http://thumbjam.com/
De audio-input-to-midi is ook leuk :)
tj_web_small.jpg

Nu dit weekend in de aanbieding voor maar € 0,79 i.p.v. € 5,49.
Het is een universele app dus ook voor iPhone.
:P

★★★ Big 4-day SALE -- 86% off -- Friday through Monday! ★★★

ThumbJam is a powerful musical performance experience. You get over 30 high-quality real instruments multi-sampled exclusively for this app. Hundreds of included scales allow you to effortlessly play in any style from rock to classical, whether you are a musical novice or a seasoned professional.

Ik heb er de Plugiator, MPK mini (via een USB hub) en iPad aangehangen, de Port manager op de iPad geïnstalleerd en ben aan de gang gegaan.
Het bespelen van een muziek app met de MPK ging prima en ook het bespelen van de Plugiator met de MPK verliep zonder problemen.
De Port manager is , eenmaal onder de knie, een handig tooltje om je Midi signalen in goede banen te leiden.
Ik kon uiteindelijk m’n Plugiator met de MPK bespelen en tegelijkertijd met de Lemur app op de iPad editen. De feedback van de Plugiator naar de iPad verliep ook probleemloos.

Je kunt tot acht instrumenten via USB (middels een hub) op de iConnectMidi aansluiten, twee instrumenten met de oude vertrouwde MIDI kabels en twee iOS apparaten, computers of een combinatie van beide. Al deze apparaten zijn via de Port manager aan elkaar te koppelen en je kunt per poort filteren welke MIDI informatie je wel en niet wil ontvangen op de betreffende poort.
Een computer heb ik er nog niet op aangesloten, maar dat ga ik in de loop van de komende dagen wel doen.

Tot nu toe gebruikte ik een UM-880 in mijn hok, maar deze werd zo langzaamaan ‘te klein’ voor al mijn instrumenten.
Aangezien veel van de in mijn hok aanwezige instrumenten over USB beschikken en er tot acht instrumenten via USB aangesloten kunnen worden, vind ik de twee MIDI in’s en out’s die de iConnectMidi rijk is voldoende om in mijn behoeften te voorzien. Tezamen met de UM-880 kan ik nu weer even vooruit in m’n hok.

Uiteraard valt er nog veel meer te testen en uit te proberen, maar voorlopig ben ik wel content met deze interface en vervult het de wensen die ik op MIDI gebied had.

groet

Tom

Leuke oplossing voor midi maar we willen natuurlijk ook audio integreren en niet alleen midi. Een groot aantal mensen werkt tegenwoordig in the box en dan is audio apart naar je DAW gaan sturen niet meer van deze tijd.

Daarnaast vind ik de prijs wel heel erg hoog, 1/3e van de iPad zelf en vele malen duurder dan de apps die je erbij gebruikt. Ik snap dat een bedrijf de R&D wil terugverdienen maar dit is nogal overdreven aangezien het 99% zeker voornamelijk softwarematige functionaliteit is.

Als je het alleen als oplossing voor de iPad ziet is het inderdaad prijzig, maar als complete MIDI interface vind ik de prijs niet te hoog.
M'n UM-880 was destijds duurder. Nu weet ik dat de vergelijking niet helemaal opgaat, maar ik ervaar het gebrek aan 'echte' knopjes niet als bezwaarlijk en ik kan aan de iConnectMIDI tot 10 instrumenten hangen (iPad en PC niet meegeteld).

Als het alleen is om MIDI in en uit je iPad te krijgen zijn er goedkopere oplossingen, maar voor een 10x10 +iPad +PC vind ik het niet teveel betaald.

groet

Tom

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back