Vanmiddag heb ik m’n iConnectMidi ontvangen.
Ik heb er de Plugiator, MPK mini (via een USB hub) en iPad aangehangen, de Port manager op de iPad geïnstalleerd en ben aan de gang gegaan.
Het bespelen van een muziek app met de MPK ging prima en ook het bespelen van de Plugiator met de MPK verliep zonder problemen.
De Port manager is , eenmaal onder de knie, een handig tooltje om je Midi signalen in goede banen te leiden.
Ik kon uiteindelijk m’n Plugiator met de MPK bespelen en tegelijkertijd met de Lemur app op de iPad editen. De feedback van de Plugiator naar de iPad verliep ook probleemloos.
Je kunt tot acht instrumenten via USB (middels een hub) op de iConnectMidi aansluiten, twee instrumenten met de oude vertrouwde MIDI kabels en twee iOS apparaten, computers of een combinatie van beide. Al deze apparaten zijn via de Port manager aan elkaar te koppelen en je kunt per poort filteren welke MIDI informatie je wel en niet wil ontvangen op de betreffende poort.
Een computer heb ik er nog niet op aangesloten, maar dat ga ik in de loop van de komende dagen wel doen.
Tot nu toe gebruikte ik een UM-880 in mijn hok, maar deze werd zo langzaamaan ‘te klein’ voor al mijn instrumenten.
Aangezien veel van de in mijn hok aanwezige instrumenten over USB beschikken en er tot acht instrumenten via USB aangesloten kunnen worden, vind ik de twee MIDI in’s en out’s die de iConnectMidi rijk is voldoende om in mijn behoeften te voorzien. Tezamen met de UM-880 kan ik nu weer even vooruit in m’n hok.
Uiteraard valt er nog veel meer te testen en uit te proberen, maar voorlopig ben ik wel content met deze interface en vervult het de wensen die ik op MIDI gebied had.
groet
Tom