Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De keyboard arp & drumpad app van yamaha is nu met 50% korting

heb hem al een tijdje :okdan:,

is eigenlijk de app-versie van de yamaha KX-midicontrollers

http://nl.yamaha.com/nl/products/music-production/accessories/apps/keyboard_arp_and_drum_pad/

(de korting is om yamaha's nieuwe syntharp &drum app te vieren,maar op het eerste gezicht
zie ik, behalve de kleuren, geen verschil met deze keyboard arp & drumpad app :? )

ik heb die keyboard arp en drumpad app ook, maar heb nu ook de synth arp en drumpad app gekocht.

Die syntharp drumpad app is bijna hetzelfde als die keyboard arp app, echter, de syntharp drumpad app is een stuk moderner!

je kunt interne midi kanalen gebruiken nu, dus bijvoorbeeld de animoog aansturen met deze app. Ook zit er een volledige 16 kanaals synthesizer in en deze sounds kun je opnemen op 16 interne sporen in de sequencer. Dit kun je ook uitschakelen en dan je externe synths weer aansturen natuurlijk, maar voor 2,39 (tot 1 juli) is dit een behoorlijke aanrader vind ik!

deze video laat goed zien wat de nieuwe features zijn:

Heb hem gisteren ook gedownload, best effe mee zitten spelen, leuke apppppppppp!

Even voor de duidelijkheid :) de synthapp kan alles wat de keyboard app kan? Want in principe hoef ik die synth niet, alleen de sequencer / arp etc. Maar als de synth app dat ook kan, dan neem ik die maar..

klopt, hij kan hetzelfde plus dat je nu ook midi tussen de apps op de ipad kan gebruiken en hij kan in de background draaien. Dat kon de oude versie niet.
en voor die 2.39 die die nu is, zou ik niet twijfelen :)

Iemand bekend met Reactable? Had hem al op m'n android foon, hij is er ook voor de iPad zag ik gisteren. Je kan nu ook een grote Reactable tafel winnen. Moet je effe googlen.

Iemand bekend met Reactable? Had hem al op m'n android foon, hij is er ook voor de iPad zag ik gisteren. Je kan nu ook een grote Reactable tafel winnen. Moet je effe googlen.

ja, deze heb ik ook. Hij is leuk om mee te spelen. Wat erg cool is dat in de laatste versie je tafels van anderen kunt downloaden om mee te spelen of te bekijken hoe ze het doen. Het is hetzelfde als een echte tafel versie. Gewoon leuk speelgoed.

Maar goed, dat is de VJay app met je eigen music video clips ook :D

Of te wel, blijft een machtig speel apparaat die ipad.

Niet alleen dat, voorheen sleepte ik overal m'n MacBook mee naartoe. Zo had ik altijd m'n werk bij me. Als coördinator van een lichtploeg van 12 vrijwilligers kei handig. Heb ik nu allemaal op de iPad. Mail, Microsoft Exchange, remote desktop, alles werkt op het kreng, en hij past in de tas. Dat retina display is ook zo rete scherp dat ik m'n bril niet eens op hoef te zetten om alles goed te kunnen lezen.

Yammer dat de yam apps iOS 5.0 nodig hebben.

Als ik vragen mag: Wat is de reden dat je niet naar IOS 5 upgrade?

Voor wat het waard is: ik draai IO5 op een ipad 1 zonder een enkel probleem. (En dus ook de Yamaha synth en drumpad app)

@Etaoin,
Dit staat er op hun website:
Fairlight App temporarily unavailable

The Fairlight App is undergoing some cosmetic changes and will not be available in the Apple store until about 7th July 2012. We apologise for the inconvenience, but this is a first step to a major free update scheduled for Q4 2012.

Ja ik ziet het inderdaad. Het viel me op omdat ik hem in mijn app tracker had staan om een mogelijke prijsdaling door te krijgen, en die hadden hem verwijderd als niet meer verkrijgbaar. Gek dat ze hem voor "cosmetic changes" helemaal uit de store halen.

Als ik vragen mag: Wat is de reden dat je niet naar IOS 5 upgrade?

Voor wat het waard is: ik draai IO5 op een ipad 1 zonder een enkel probleem. (En dus ook de Yamaha synth en drumpad app)

Ik kan wel een reden bedenken......... ;)

Ik heb sinds vandaag een Alesis IO Dock. Ik was van plan een tijdje via rtpmidi/wifi te werken maar ik was het beu dat die de verbinding af en toe kwijt was en dat ik dan m'n laptop moest heropstarten :frons:
Eerste indruk: werkt zoals het moet, en de audio outputs klinken een stuk beter dan de standaard headphones out.
Nu eens testen of ik de USB midi en gewone tegelijk kan gebruiken...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back