Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Nee hoef geen jailbreak. Ik gebruik de ipad lekker als schetsboek, tijdsverdrijf op reis e.d. Kan met Cubasis zelf leuke dingen, maar et hele audiobus gebeuren is mij gewoon omslachtig.
Ik had gehoopt gewoon een app als een VSTi aan een miditrack te kunnen linken, maar het doet alleen maar audio streaming, veels te omslachtig. Dus hou het lekke bij de plugs diebin Cubasis zitten

Nee hoef geen jailbreak. Ik gebruik de ipad lekker als schetsboek, tijdsverdrijf op reis e.d. Kan met Cubasis zelf leuke dingen, maar et hele audiobus gebeuren is mij gewoon omslachtig.
Ik had gehoopt gewoon een app als een VSTi aan een miditrack te kunnen linken, maar het doet alleen maar audio streaming, veels te omslachtig. Dus hou het lekke bij de plugs diebin Cubasis zitten

Veelste omslachtig? Het is een paar klikken dat ze alleen aan elkaar kan routen, en midi kan je gewoon ook simpel binnen de apps routen.

Zit nog wel even te twijfelen over het wachten op de icconectivity 4. Want wat nou als je audio IN op je IPAD wil hebben en je werkt m.n. met outboard.
Dan zou ik dus mijn mixer output moeten routen naar mijn PC audio in, dat via de icconectivity audio routing naar de ipad (loopy of samplrr), weer terug ook via icconectivity naar mijn DAW.

Lijkt me dan dat ik toch beter voor een aparte usb audio interface kan gaan???

In de studio is m'n ipad al cubase remote en voor spielerij buiten de studio ga ik geen geld meer uitgeven

In de studio is m'n ipad al cubase remote en voor spielerij buiten de studio ga ik geen geld meer uitgeven

Dan is dit je laatste post in dit topic neem ik aan ;) 8o)

Ben het verder enigsinds wel met je eens hoor, ik probeer ook veel apps m.n. als ze in de uitverkoop zijn en dus bijna niets kosten, maar neem bijv. Sunrizer. Leuke app, maar als je het gaat vergelijken met VSTi vind ik het niet spectaculair.

Ik zie de IPAD m.n. nog als controller. Maar van IPAD Daws zie ik de toegevoegde waarde niet tenzij je veel on the road bent en/of op locatie opnames maakt.

Waar ik wel wat meer serieus mee wilt experimenten is loopy / sampler in de studio maar da's dus gewoon afhankelijk van wat je erinstopt natuurlijk :)

Klopt, maar mijn fetish is ALLES midi tot mixdown, met uitsluitend outboard bronnen, geen loopjes en sample mangling. De iPad voegt daar behalve Cubase controller zijn niks aan toe.
Buiten de studio is Cubasis leuk, maar Animoog bijv zou ik nooit in de studio gebruiken als instrument, of die "Band in a Box" achtige meuk als launchkey of loopseque, wat een bagger is dat zeg, daar maak je ook geen muziek mee, maar puzzel je alleen maar een beetje met een verzameling phrases en sounds, klinkt allemaal hetzelfde.

heeft iemand hier die nieuwe wavemapper al gekocht? Hij lijkt me wel leuk, maar heb er nog weinig over gehoord of gelezen kwa gebruikers ervaringen.

Loopy hd ga ik deze week even aanschaffen, lijkt me ook een fijne app. De TNR-I werkt inmiddels helemaal lekker, ik gebruik hem alleen als hardware midi sequencer omdat ik die interne sounds van de tenori-on nooit zo geweldig vond (ook niet van de hardware tenori-on), maar die bounce layers en random layers zijn dikke fun om te gebruiken.

Ja, ik heb er vorig weekend bijna een hele dag aan verloren :D

Ik ben niet goed in reviews, maar als je iets specifiek wil weten... ;)

eigenlijk maar 1 ding, werkt die ook op 48 kHz, dit is noodzakelijk in mijn setup voor de audiosync namelijk.

eigenlijk maar 1 ding, werkt die ook op 48 kHz, dit is noodzakelijk in mijn setup voor de audiosync namelijk.
Ik denk niet dat ik die optie in het Setup scherm heb staan. Maar voor zover ik weet gaat dit enkel over de 'kwaliteit' van de audio.

Wat is die audiosync eigenlijk? En waarom is die 48 kHz van belang?

Ik denk niet dat ik die optie in het Setup scherm heb staan. Maar voor zover ik weet gaat dit enkel over de 'kwaliteit' van de audio.

Wat is die audiosync eigenlijk? En waarom is die 48 kHz van belang?

dat komt omdat in mijn geval de audio gesynced wordt intern in de kronos op 48khz. Doordat bijvoorbeeld de PPG Wavegenerator maximaal op 44khz kan draaien kan ik deze niet gebruiken. Doordat de sync uit elkaar loopt klinken de sounds uit de ppg wavegenerator dan als distorted en een soort van hardcore rumble.

Als je een docking station gebruikt waarbij de audio daar afgehandeld wordt dan gaat het uiteraard goed omdat die outputs dan wel via ADAT weer omgezet worden uiteindelijk, Maar in mijn geval blijft alles in het digitale domein tot de kronos outputs en dan zijn dat soort apps onbruikbaar voor mij doordat ze tot max 44 kHz gaan.

Ik kan me voorstellen dat je keuze van apps dan héél beperkt is...

Ik gebruik zelf een IO Dock. Fantastisch ding... maar er is altijd iets dat ontbreekt. Momenteel lijkt de iConnectMIDI4+ een van de beste interfaces te zijn, maar geen audio inputs.

dat komt omdat in mijn geval de audio gesynced wordt intern in de kronos op 48khz. Doordat bijvoorbeeld de PPG Wavegenerator maximaal op 44khz kan draaien kan ik deze niet gebruiken. Doordat de sync uit elkaar loopt klinken de sounds uit de ppg wavegenerator dan als distorted en een soort van hardcore rumble.

Als je een docking station gebruikt waarbij de audio daar afgehandeld wordt dan gaat het uiteraard goed omdat die outputs dan wel via ADAT weer omgezet worden uiteindelijk, Maar in mijn geval blijft alles in het digitale domein tot de kronos outputs en dan zijn dat soort apps onbruikbaar voor mij doordat ze tot max 44 kHz gaan.

Misschien een domme vraag maar waarom dan op 48khz werken ipv op 44.1

Een beperking van de Kronos zeker?

klopt, die werkt alleen op 48 kHz,
maakt verder ook niet uit hoor, er zijn zat programma's die het goed doen :), alleen check ik nu vooraf even of het werkt. Tot nu toe zijn er 2 programma's die problemen hebben, dus dat valt reuze mee :)

Wavemapper heeft net als wavegenerator 44khz als hoogste rate. Maar ik zou me daar niet door laten weerhouden. Hem 'm zelf en vind het een mooie app. Volgende update bevat gelukkig ook de mogelijkheid om via audiopaste geluiden te importeren (ipv via iTunes)

Bovenstaand filmpje is afkomstig van deze review met een heeeleboel screenshots :P

Ik ben nu lekker aan het stoeien met Cubasis samen met de Korg iPolysix. Ik moet zeggen: big fun! Via audiobus alles aan elkaar geknoopt en dan maar lekker opnemen. Snelle workflow en niet afgeleid worden door andere dingen.
Werkt ontzettend leuk!
Maar nou komen mijn vragen:
Kan Cubasis ook controller informatie opnemen? Ik heb het uitgeprobeerd door aan de knoppen te draaien van iPolysix en dit dan op te nemen, maar Cubasis neemt niets op. Of is het misschien iPolysix die geen controller info uitstuurd?
Zou fijn zijn als dit ook mogelijk wordt in een volgende versie.

Ik krijg het op dit moment nog niet voor elkaar in ieder geval, vanuit iPolySix niet en ook niet vanuit Sunrizer om ook maar enige MIDI informatie op te nemen, maar ook van laatstgenoemde weet ik niet zeker of die wel MIDI uitstuurt - lijkt me van wel?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back