Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik ben zo onderhand echt toe aan een nieuwe iPad.
Die Arturia iMini ziet er goed uit. Misschien een opmaat naar de iCS80 of is dat slechts 'wishful thinking'?

Die soundtower editors lijken mij wel bijzonder handig en zien er ook nog mooi uit vind ik.

Arturia iPad iMini Minimoog

Arturia iPad iMini Minimoog

http://www.arturia.com/evolution/en/products/iMini/intro.html

Main features :

Realistic recreation of the classic Minimoog™ sound.
Hundreds of sounds created by the top sound designers in the world.
Preset compatibility with Arturia Mini V software.
Core MIDI support
Including MIDI controller mapping
WIST sync with other iPAD/Iphone devices
High quality sound based on our TAE™ analog modeling technology.
Tabletop Ready iOS application for a complete electronic music studio.

Hartstikke leuk al die iPad apps maar hoe kan ik dit het beste integreren in m'n huidige setup (midi over wifi? Via USB? Etc) en wat is nou echt de moeite waard? (bruikbare synth, fx etc voor trance muziek).
Ik heb een iPad 1, MacBook Pro, RME Babyface geluidskaart en een midi keyboard via USB.
Bedankt!

Hartstikke leuk al die iPad apps maar hoe kan ik dit het beste integreren in m'n huidige setup (midi over wifi? Via USB? Etc) en wat is nou echt de moeite waard? (bruikbare synth, fx etc voor trance muziek).
Ik heb een iPad 1, MacBook Pro, RME Babyface geluidskaart en een midi keyboard via USB.
Bedankt!

Inprincipe kun je je Ipad out direct aansluiten op je RME in, en dan midi over wifi.

Maar midi over wifi was bij mijn oude router niet zo stabiel en de normale output van de ipad is wat crappy. Dus je zou een camera connection kit en een goedkoope USB audiointerface kunnen kopen en dat dan aansluiten op je RME.

Of die iconnect box als hij uitkomt, dan heb je mid+audio over usb.

Bedankt!

De enige echte toevoeging van een ipad in een traditionele DAW omgeving is de touch interface en de leuke dingen die je daarmee soms kan doen. Dus synths en fx etc.. Dat kan je mbp allemaal veel beter.

heb je voor midi over wifi nog iets speciaals nodig?

Ja, wifi...
Ik heb bvb in mijn huis beneden een wifi router staan. Op zolder is mijn studio, daar komt de wifi niet of nauwelijks. Mijn DAW PC zit met een ethernetkabel op de router aangesloten, dus daar heb ik geen wifi voor nodig. Gevolg: goodbye ipad midi over wifi.

Inprincipe kun je je Ipad out direct aansluiten op je RME in, en dan midi over wifi.

Maar midi over wifi was bij mijn oude router niet zo stabiel en de normale output van de ipad is wat crappy. Dus je zou een camera connection kit en een goedkoope USB audiointerface kunnen kopen en dat dan aansluiten op je RME.

Of die iconnect box als hij uitkomt, dan heb je mid+audio over usb.

Die iconnect lijkt me wel wat. Ik gebruik cubase en soms Logic als DAW. Welke midi controller apps en synths zijn echt de moeite waard? De ms20 lijkt me wel leuk maar ik baal ervan dat je geen presets kan uitwisselen met de ms20 vst/au....

Ik ben benieuwd hoe het Apogee spul samen met al die apps gaat klinken.

Hopelijk volgende week de kabels binnen. (zal er een videotje/mp3tje van maken)

Apogee klinkt net zo goed op de ipad.
Heb zelf net achter het net gevist met door een apogee one te kopen met een powered hub, die overigens geweldig goed klinkt. 2 weken later kwamen de echte ios versies, dan had ik liever de duet gekocht uiteindelijk, that's just the way it is.

Apogee klinkt net zo goed op de ipad.
Heb zelf net achter het net gevist met door een apogee one te kopen met een powered hub, die overigens geweldig goed klinkt. 2 weken later kwamen de echte ios versies, dan had ik liever de duet gekocht uiteindelijk, that's just the way it is.

Ja dat is idd een bitch. Jammer dat Apogee het niet met een firmware update kon oplossen.

Hopelijk werkt AppleTV ook met alles aangesloten.

Bedankt!
Een Alesis IO Dock is het gemakkelijkste... en stoppen met kijken naar de nieuwste apps, want die gaan meer en meer niet of niet goed op de iPad 1 draaien.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back