Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Eerste (voor mij) echt nuttige app in de studio is Genome, samen met de line-6 mobilizer perfecte sequencing combo

Moehahahahaaah, vette update voor werkbench!

functies zijn inderdaad een goeie toevoeging, ik vind wel de layout een stuk minder mooi nu, die andere sprak me meer aan. Maar goed, ze moeten die functies toch ergens kwijt.

Blijft mooi dat die major updates gratis zijn.

Weet iemand mischien een alternatief voor die Behringer controller?
Beetje jammer dat er geen midi in op zit.
Controller en geluidskaart sprak mij wel aan.

Heb naar die Griffin zitten kijken met daar dan een controller aan maar die spreekt me toch niet echt aan.

Het is voor live gebruik en ik wil niet de output van de Ipad zelf gebruiken.
Heb voorheen de alesis idock gebruikt maar die vond ik op de een of andere manier niet lekker werken.
Stopte er ook een keer mee tijdens het spelen en vond het geluid nou niet echt beter dan de Ipad zelf.

Die Griffin werkt hier nog steeds als een tierelier op mijn iPad3

Maar er zit geen USB in op ofzo, dus je kan er niet een usb1.0 controller bijsteken.
Ik heb hem aan mijn MacPro hangen via Logic en gebruik gewoon de fysieke midi in poort alleen.

Via Logic kan ik hem wel bedienen met alle controllers die ik hier heb staan.

Ik heb ook goede ervaringen met een presonus audiobox de oude variant. Audio en midi via cck.

Eerste (voor mij) echt nuttige app in de studio is Genome, samen met de line-6 mobilizer perfecte sequencing combo

Krijg je midi clock strak? Ik hem Genome ook, al een tijdje, ik vond hem niet super stabiel. Maar dat was een paar updates geleden, en op Ipad 1hier.

Ja, dan wordt het verhaal anders.... dan is ie slave aan een stabiele clock. Heb ik zelf nog niet geprobeerd, ik zou de clock van een harddisk recorder of hardware sequencer kunnen gebruiken.

Maar fijne pattern sequencer, ik houd erg van die scale functie, alles inkloppen in een geselecteerde toonladder.

Ja, da's voor mensen als mij heel makkelijk :D
Ik zie het als een soort mini midi ableton

En hoe is het geluid?

Die Griffin werkt hier nog steeds als een tierelier op mijn iPad3

Maar er zit geen USB in op ofzo, dus je kan er niet een usb1.0 controller bijsteken.
Ik heb hem aan mijn MacPro hangen via Logic en gebruik gewoon de fysieke midi in poort alleen.

Via Logic kan ik hem wel bedienen met alle controllers die ik hier heb staan.

AppShopper is pleased to alert you of a My Apps Update (2.0.0 -> 2.1.0) for the “Addictive Synth” App.
What's New in this version:
Audiobus support ( Sender App )- New FM Oscillator configuration- MIDI Clock Sync- 32 new presets- Oscillator phase sync- Audiorecorder without preset time limit.- Improved Flanger effect.- Reduced latency- Line 6 MIDI Mobilizer problems fixed- Paste problem into Looper with some Apps fixed.- Problem with Genome Sequencer App fixed.
AppShopper: http://appshopper.com/music/addictive-synth
iTunes: http://appshopper.com/link/addictive-synth
Leuk! Addictive is altijd een van m'n favorieten geweest :okdan:

Buiten het feit dat in beiden de golfvormen additief worden opgebouwd, vind ik ze wel helemaal verschillend. Zoiets als PPG Wave <-> Kawai K5000
En in Addictive zit een hele mooie reverb...

Misschien ook maar aanschaffen dan...
iPad bezitters hebben het zwaar momenteel, te veel synth apps, te weinig tijd :P

Addictive Synth is inderdaad een aanrader :okdan:
Veel klankmogelijkheden en toch gebruiksvriendelijk. Supersnel de gekste geluiden creëren.
De FM optie werkt ook fijn.

Triqtraq (its maker is a synthforum member) heeft een update gekregen.
Nu met Audiobus compatibilty en iTunes import feature. :okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back