Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Heb me vanavond aardig vermaakt met het inmiddels oudje iMS20 in de trein. Af en toe keek iemand mij misschien wel meelijwekkend aan, z'n kerel met een koptelefoon op die af en toe kraait van plezier als het toch weer lukt wat ik wilde. Die malloot zat er helemaal in! :D

Cubasis heeft een aardige update ondergaan (althans in ieder geval op het eerste gezicht) er zijn wat klanken toegevoegd, drumklanken en VA klanken, alleen heb e VA klanken (50 presets) nog niet kunnen vinden.
Als je een midi instrument wilt toevoegen kun je nu ook heel makkelijk de attack en de relase aanpassen....
Ik moet nog even verder graven om te kijken wat er alleemaal aangepast is, maar zo op het eerste gezicht ziet het er goed uit.......

Na de tip van Neuromancer even aan het klooien geweest en de upgrade is zeker wel bruikbaar. De drumsounds en de synth toevoeging klinken erg bruikbaar en makkelijk aan te passen.

Wat me wel opgevallen is is dat de CPU usage wel wat hoger is geworden en dat heeft niets te maken met de synth zelf want het is ook hoger als ik die VA niet gebruik...... Zelf heb ik een iPad 4 en die red het dan allemaal nog wel, maar ik vraag me af of mensen met een iPad 2 nu eerder tegen de grens van het toelaatbare komen?

Groetjes van Rudo

Ik wil graag een ander toetsenbord kopen die werkt met mijn iPad. Fullsize toetsen en minimaal 37 maar liever 49. De enig eis dat ik verder heb is dat ik geen adapter of elektra nodig heb om de setup werkende te krijgen. Dus het toetsenbord moet de voeding krijgen van uit de iPad of het toetsenbord moet op batterijen kunnen werken.....

De reden waarom: Gewoon lekker makkelijk, toetsenbord pakken, aansluiten en spelen maar, waar ik wil en niet afhankelijk hoeven zijn van een stopcontact!

Er waren drie toetsenborden die ik op het oog heb.

Line 6 mobile keys 49
neusonik iboard 4
miditech i2 control 37

Nog adviezen in deze? Nog andere alternatieven!

Groetjes van Rudo

Thanks! Ziet er goed uit, kan alleen nergens achterhalen of die ook met andere apps werkt dan met de apps van Novation....... Zal ook wel, maar de synthstation van Akai had ook problemen met andere apps.....

of een fasoenlijke midi nterface en dan gewoon any kb erop aansluiten
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb een midi interface van line 6, maar een keyboard krijgt geen powersupply via midi en ik wil gewoon niet afhankelijk zijn van een stopcontact......

Iconnectmidi is je vriend.

Iconnectmidi is je vriend.

Die ga ik wss ook kopen, wel jammer dat er geen audio ins/outs op zit.
Moet ik weer wat anders verzinnen om de iPad op mn Mixer aan te sluiten.

Ik had dit al gepost op de vorige pagina ( 117, onderaan ), met een weblink naar de reden. ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back