Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Misschien ligt het aan mij, maar ik heb continu ruzie met de piano roll van Cubasis. Het lijkt bijna onmogelijk om noten op een redelijk tempo te tekenen. Vaak is de noot te kort, moet je hem weer langer maken.. en in plaats daarvan verplaatst die weer. Etc, etc. Doet nooit wat je wil. Na 10 minuten heb je nog bijna niks aan melodie uit je vingers.

Hebben meer mensen hier last van? En is dit even wennen of is de piano roll gewoon ruk?

Zojuist een ipad gekocht en ik vroeg me af: welke DAW vinden jullie het fijnst werken? Mijn doel is om ongeveer zoiets te maken:

https://www.youtube.com/watch?v=M1eC5NUxc-U

En ik wil het voorlopig niet integreren met een PC.

Als je nog even wacht (oh ik zie dat je al een emmer hebt leegegegooid voor cubasis) dan komt Auria Pro eraan.
https://www.youtube.com/watch?v=czLRPFQTbUk

Release datum is nog onbekend ze beginnen binnenkort aan de beta. Ik heb de normale versie al wel, want die is nog in de aanbieding tegen 50% : https://itunes.apple.com/nl/app/auria/id524122834?mt=8

En je kan een hoop in app pluggins kopen, waaronder PSP vinatge warmer, fabfilter pro series en saturn etc.
En instelbare volledig 64 bit engine als je wilt.

http://www.wavemachinelabs.com/Products/auria

Misschien ligt het aan mij, maar ik heb continu ruzie met de piano roll van Cubasis. Het lijkt bijna onmogelijk om noten op een redelijk tempo te tekenen. Vaak is de noot te kort, moet je hem weer langer maken.. en in plaats daarvan verplaatst die weer. Etc, etc. Doet nooit wat je wil. Na 10 minuten heb je nog bijna niks aan melodie uit je vingers.

Hebben meer mensen hier last van? En is dit even wennen of is de piano roll gewoon ruk?

Deze ervaring heb ik met *alle* sequencers/drumcomputers etc op de Ipad! Ik word er soms echt serieus
gillend gestoord van, soms zo erg dat ik dan gewoon geen zin meer heb om muziek te maken..
Inspelen met een keyboardje is dan dus wel noodzakelijk. Maar editten van de noten is een regelrechte
nachtmerrie IMO.

Sowieso is dit in mijn ogen het grootste struikelblok met de Pads in het algemeen. Ik heb bv ook regelmatig dat je drie keer moet vegen om een slider oid
te bewegen. Frustratie alom dus.

Ik heb niet alle bijna 3000 posts in deze thread nog eens rustig doorgenomen ;), maar wel al een tijd regelmatig blokken nieuwe posts gelezen.

Klopt het dat er eigenlijk geen goede dock in de handel is voor de iPad Air (de eerste generatie Air) ?

Of zijn er leden met het eerste model Air die er wel een goed werkende en goed passende dock voor hebben?

Prachtig dat cubasis en auria... Maar ik zie zelf de toevoeging niet in de studio. Ik kan geen goed excuus vinden om dit te kopen, al is auria nu erg aantrekkelijk geprijsd. Het ziet er echt fantastisch uit maar hoe gebruiken jullie de ipad DAW dan? Ik heb thuis een hartstikke mooie macbookpro met ableton, maschine en reaper... En is ook heel makkelijk mee te nemen enzo... Of gebruiken jullie dit als main sequencer...

Prachtig dat cubasis en auria... Maar ik zie zelf de toevoeging niet in de studio. Ik kan geen goed excuus vinden om dit te kopen, al is auria nu erg aantrekkelijk geprijsd. Het ziet er echt fantastisch uit maar hoe gebruiken jullie de ipad DAW dan? Ik heb thuis een hartstikke mooie macbookpro met ableton, maschine en reaper... En is ook heel makkelijk mee te nemen enzo... Of gebruiken jullie dit als main sequencer...

Ik heb hem puur gekocht om buiten in de zon of vanaf de bank wat te schetsen. Bijvoorbeeld een melodie. En niet echt om hem als volledige DAW te gebruiken.

Ik heb niet alle bijna 3000 posts in deze thread nog eens rustig doorgenomen ;), maar wel al een tijd regelmatig blokken nieuwe posts gelezen.

Klopt het dat er eigenlijk geen goede dock in de handel is voor de iPad Air (de eerste generatie Air) ?

Of zijn er leden met het eerste model Air die er wel een goed werkende en goed passende dock voor hebben?

Ik heb vilt aan de binnekant geplakt waardoor mijn eerste gen iPad air er heel netjes inpast en ook niet krast aan de onderkant ;)

7%20cm%20breed-270x270.jpg

@ARV: Begrijp goed je frustratie :D
@RSB: Ik heb geen dikke vingers. Wel heb ik de ipad mini, dus dat maakt het weer wat lastiger. Ik heb al een pen. Zoiets: http://assets.sbnation.com/assets/1043362/bamboo.jpg . Dat scheelt al, maar nog valt het me gewoon tegen hoe het werkt. Bij Korg Gadet gaat het iig wel stukje beter. Dus ligt ook deels aan Cubasis.

Het probleem met gadget vind ik, dat als je wil zoomen, je dit met twee vingers in een heel dun balkje moet
doen, en dan druk je vaak mis (ik ben vrij lomp me een ipad) en heb je weer extra noten in je melodie. :(

Wel heb ik de ipad mini, dus dat maakt het weer wat lastiger.

Toen ik in de media markt bij de ipads stond zag ik direct al dat ik geen mini ging nemen om de redenen die jij nu noemt. Dat scherm is gewoon net even iets te klein. Volgens mij worden de meeste apps dan ook meestal gemaakt voor de normale schermgrootte als het gaat om veel functies en priegelwerk.

Als de Ipad Pro daadwerkelijk gaat komen, dan wordt het nog leuk.

Gadget, ik ben er best wel heel tevreden over hoor. Ik heb al talloze "halve songs" erin staan in een mum van tijd. De werkwijze is heel snel. Geen gedoe met gesleep bij het arrangeren, geniaal bedacht.
Gewoon aan de eettafel met twee kleine MSP5s en een kabeltje. Keyboardje heb ik nog niet. Het "out of the studio" gevoel levert me wat op kennelijk ook.

Heeft iemand Audulus? Het lijkt me leuk om met de ipad een beetje sounddesign te doen. Zag dat je ook audulus vst hebt en dat je de patches die je gemaakt heb op je ipad in de vst kan laden.
Ik zat ook te kijken naar Jasuto, lijkt me ook leuk.

Oeps, foutje mijnerzijds. Krijg je ervan wanneer je in plaats van een Windows PC sinds een paar maanden met een Mac PC aan het klooien bent.:o:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back