Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
In het ergste geval moet ik dan dus een Kronos erbij aanschaffen. Ook niet slecht. :D

Hehe, er zijn vast wel goedkopere opties :D

aangezien ik hier altijd zo positief ben over korg gadget, heb ik 1 van mijn korg gadget songs opgenomen en op youtube gezet, aangezien songs meer zeggen dan alleen maar wat woorden. Deze track is een ambient track waarin ik 11 gadget synths gebruik.

- Helsinki
- 5 Darwin synths (de Korg iM1 synth voor Korg Gadget)
- Chianmai
- Kiev
- London
- Berlin
- Dublin

De effecten komen uit de synths zelf plus een limiter en reverb over de master bus.

Wie heeft er nog meer een leuke song demo op de ipad?

aangezien ik hier altijd zo positief ben over korg gadget, heb ik 1 van mijn korg gadget songs opgenomen en op youtube gezet, aangezien songs meer zeggen dan alleen maar wat woorden. Deze track is een ambient track waarin ik 11 gadget synths gebruik.

- Helsinki
- 5 Darwin synths (de Korg iM1 synth voor Korg Gadget)
- Chianmai
- Kiev
- London
- Berlin
- Dublin

De effecten komen uit de synths zelf plus een limiter en reverb over de master bus.

Wie heeft er nog meer een leuke song demo op de ipad?

Mooie track, leuk ook op de gadget :D

Hmm, ik heb wel wat gemaakt maar nog niet helemaal af, ik zal is kijken..

Mooie track, leuk ook op de gadget :D
hehe, ja dat is wel lekker makkelijk videootjes maken, gewoon op play drukken en gadget opnemen en online zetten. Aangezien het allemaal uit de iPad komt hoef je verder niet veel te doen, dus binnen no time heb je je video klaar zo. En het is voor mensen wel handig om te zien hoe je song structuur verloopt en welke synth gadgets je gebruikt hebt.

Hmm, ik heb wel wat gemaakt maar nog niet helemaal af, ik zal is kijken..
Ik ben benieuwd! Gewoon posten :okdan:

Attachments

• Acoustilogue.jpg
    Acoustilogue.jpg
    16,5 KB · Bekeken: 128
Hoe heb jij de audio opgenomen? Ik heb helaas geen ipad-to-audio kabel en via de headphone
outputs ben ik niet tevreden...

ik heb de ipad gewoon via usb aan de korg kronos aangesloten, dan gaat audio en midi door de kronos engine heen die ik dan opneem in cubase (of ableton live afhankelijk van wat ik open heb).

ik weet niet welke app je wilt tonen, maar veel apps kunnen exporteren naar audio, korg gadget kan bijvoorbeeld naar soundcloud of een ableton live project exporteren. Die zou je dan onder je video kunnen plakken.

Ander alternatief is om via audiobus gewoon de interne output op te nemen in een ipad recorder en die audio te exporteren naar een dropbox account of zo. Er zijn zat mogelijkheden dus om audio van de ipad af te krijgen :)

Voor demo doeleinden zou je als alternatief ook wel de headphone output kunnen gebruiken, is inderdaad wel een stuk minder dan via de lightning port, maar altijd beter dan helemaal niets :)

Wat in elkaar gezet met gadget, zonder Darwin maar met Abu Dhabi.. :)
Opgenomen met Logic9 en een toefje compressie en eq.

Attachments

• Fallen link.mp3
    6,7 MB · Bekeken: 144
tip!!!

tot 21 augustus is er tussen de 25 en 50 procent korting op alle KORG IPad Apps. Dus als je korg gadget, module, iMS20, polysix, m1, electribe, etc nog wilt hebben voor een veel goedkopere prijs is nu de tijd om toe te slaan :)

http://www.korg.com/us/news/2015/0807/

Hey Quif, nou heb ik eindelijk wat van mijn ipad hierboven neergepleurd, reageer je niet.. :)

Je hebt helemaal gelijk! Ik had hem wel direct geluisterd toen en op basis van je track heb ik zelfs Abu Dhabi aangeschaft :D.

Ik vind hem punchy as hell, ook de manier waarop je de vocals via Abu Dhabi hebt gebruikt vind ik erg tof. Je zou er nog wel iets meer variatie in kunnen gooien door iets toe te voegen halverwege kwa instruments, maar op zich loopt die zo ook wel lekker door.

thanks for sharing :okdan:

Je hebt helemaal gelijk! Ik had hem wel direct geluisterd toen en op basis van je track heb ik zelfs Abu Dhabi aangeschaft :D.

Ik vind hem punchy as hell, ook de manier waarop je de vocals via Abu Dhabi hebt gebruikt vind ik erg tof. Je zou er nog wel iets meer variatie in kunnen gooien door iets toe te voegen halverwege kwa instruments, maar op zich loopt die zo ook wel lekker door.

thanks for sharing :okdan:

Dank je Quif.
ja, het is een schets. Ik wil hem wel een keertje importeren in Logic en dan wat meer uitwerken, of de ipad syncen met Logic dat kan natuurlijk ook grappig uitpakken..

Verbazingwekkend hoe snel je iets aardigs in elkaar kan frunniken met Gadget. Echt heel leuk.

Dank je Quif.
ja, het is een schets. Ik wil hem wel een keertje importeren in Logic en dan wat meer uitwerken, of de ipad syncen met Logic dat kan natuurlijk ook grappig uitpakken..

Verbazingwekkend hoe snel je iets aardigs in elkaar kan frunniken met Gadget. Echt heel leuk.

ja, gadget gaat bloedsnel, dat Abu Dhabi is ook een top tip, daar kun je hele vette dingen mee doen op een zeer simpele manier. Zeker als je je project exporteert naar Ableton live is het een hele gave manier om vooraf al leuke dingen mee te maken.

leuk voorbeeldje gevonden van hoe je naar ableton live exporteert:

Misschien moet ik ook eens aan Ableton Quif... Logic is zo log soms... brr
ja dat had ik met cubase ook, cubase gebruikte ik al vanaf versie 1 op de atari st, maar toch heb ik ableton live 9 er naast gekocht toen die gereleased werd en binnen een paar dagen was ik verkocht en gebruik cubase sindsdien nog maar nauwelijks. Je kunt overigens gewoon een proefversie van ableton downloaden. Ableton live is enorm simpel te leren, stuk simpeler dan logic of cubase, dus de moeite waard om eens te proberen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back