Ipad in de studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Guys, ik ben op zoek naar een goede audio/midi interface voor de iPad die ook kan opladen. Volgens mij is de keuze dan tussen Alesis en Focusrite. De Alesis werkt op 16 bits, de Focusrite iTrack dock doet wel 24 bits, maar heeft alleen een USB midi interface.....
IO Dock 1 of 2? IO Dock 2 is 24 bit.
Welke iPad heb je?
En waar lees je dat de IO Dock 1 16 bit convertors zou hebben? (Ik heb die en die klinkt best goed)

En welke USB midi interfaces werken probleemloos met de Focusrite?
Alle class compliant midi interfaces.

zie ik een oplossing over het hoofd?
De iConnectAUDIO4+, maar die is een stuk duurder... voor de rest ken ik ook geen andere audio/midi interfaces die de iPad onder stroom kunnen houden.

Thanks, ik wist niet dat de Alesis IO Dock 2 24 bits was, wellicht wordt dat hem dan. De iConnect, kan die ook laden? Alhoewel, 300 euro vind ik wel een beetje veel voor mijn doel...

Touchable is nu 4,99 vijf uur lang. Normaal is die 24,95.
Tip!

Laatst gewijzigd:
Nu ik geen Push meer heb (moest kiezen, octatrack of push 2, beide is een beetje te duur en ja, die push 2 gaat zeker weer een keer komen hier) Denk ik pak ik Touchable V3. Die had ik toch al een keer gekocht en koop ik de in-app livedevices pack, maar nu zie ik op diverse sites dat het nog niet helemaal werkt met 9.5... Iemand hier die ermee werkt? Waar ik vooral benieuwd naar ben is de simpler/sampler device.

Daar ben ik ook benieuwd naar. Een ipad PRO met o.a. Touchable 3 is toch wel erg interessant.
Ben weer wat meer bezig op mn iPad 2 en tsjonge wat een super vette bibliotheek aan synth, vocoder en fx apps zijn er al uit. Heb de meeste gekocht. Blijft verwonderlijk dat het allemaal zo mooi werkt en eruit ziet op een glazen plaat die je met je vingers kan beïnvloeden:) Die iM1 van Korg is ook echt te gek. Modular ook..er is een groot aantal qualiteits apps. Ipad Pro gaat er hier komen. Ideaal met die 4 speakers ook. Door de grote ook beter geschikt als input device ipv losse midi controller. Denk net perfect. Mooie tijd leven we in.

Ah, dit gevonden op het ableton forum:

"Ableton Live 9.5 is out and breaks a of couple things with touchAble and the device templates. Unfortunately we are as surprised as you are. We are working on fixing these issues as soon as possible, but if you are dependent on any of the following features, please wait with updating to Live 9.5.
Confirmed broken so far:
Browser
Auto Filter,
Operator,
Sampler,
Simpler"

dus geen simpler even...

Daar ben ik ook benieuwd naar. Een ipad PRO met o.a. Touchable 3 is toch wel erg interessant.
Ben weer wat meer bezig op mn iPad 2 en tsjonge wat een super vette bibliotheek aan synth, vocoder en fx apps zijn er al uit. Heb de meeste gekocht. Blijft verwonderlijk dat het allemaal zo mooi werkt en eruit ziet op een glazen plaat die je met je vingers kan beïnvloeden:) Die iM1 van Korg is ook echt te gek. Modular ook..er is een groot aantal qualiteits apps. Ipad Pro gaat er hier komen. Ideaal met die 4 speakers ook. Door de grote ook beter geschikt als input device ipv losse midi controller. Denk net perfect. Mooie tijd leven we in.

Ik heb laatst samplr gekocht en audulus... Man, te gek hoor. Vind de ipad pro nog een beetje te prijzig. Ik heb een ipad 4... Maar echt te gekke dingen heb je ja! Zag ook laatst iemand met bitwig op een surface pro van microsoft, dat is ook bere interessant...

Waar ik vooral benieuwd naar ben met de eventuele update van touchable of je dezelfde functionaliteit met simpler heb als met de push2... Dus dat je de waveform ziet en met je vingers kan bewerken, slicen, slices bewerken, net als bij de samplr app

Auria ziet er toch wel heel goed uit.
Dat wordt mijn volgende aankoop denk ik.

Zijn er hier mensen die het gebruiken en zo ja, hoe tevreden ben je erover.
Ik gebruik zelf Cubasis, maar Auria ziet er werkbaarder uit.
Iemand hier die uit ervaring kan vertellen hoe die twee zich tot elkaar verhouden?

Voor Node Beat is er een update die maakt dat je met deze app nu ook via MIDI externe hardware kunt aansturen en dat vind ik persoonlijk wel een mooie aanvulling.

Matthew Caldwell heeft aardige apps gratis beschikbaar gemaakt voor wie ze maar interessant genoeg vind om te gebruiken: http://walkytalky.net

Dergelijke apps vind ik persoonlijk altijd wel zo verfrissend. Particulieren die naast hun eigenlijke werk apps schrijven omdat ze daar plezier aan beleven en die beschikbaar maken voor anderen.

er is een nieuwe update uitgekomen van Garageband met veel nieuwe features.

1 van de belangrijkste en ook geweldige features is de live looper. Deze geeft je een scherm vol met pads waarin je samples kunt gooien die je als clips in realtime kunt activeren. Zeker als je een sample player voor je live sets wilt hebben is dit weer een geweldige toevoeging.

De update is gratis als je garageband al op je iPad hebt.

Damn, als Garageband ook kan midi syncen is dit gaaf, Novation Launchpad (die maar geen midi sync) wil inbouwen, eat you heart out!

Kq MiniSynth

Kq MiniSynth

Er is een nieuwe modulaire synth sinds de 22 ste.
Nu voor 33% in de aanbieding.
Hij heet kq minisynth en ik heb zo vlug even wat gefreaked ermee en ik vindt hem best leuk.

Nu 3,99 en nee ik ben niet een salesperson lol ik dacht ik deel hem ff voordat de sale voorbij is.

Mvg

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back