mooi uitzien of kwaliteit geluid

r2o

0906 d's een lekker synth
Ik las net een post waar ik eigenlijk wel meer van zou willen weten. Dus heb ik de volgende stelling gemaakt. Dus krap je zelf achter het oor en kies naar geweten. Een ode aan de gene die durft te stemmen.

stelling 1. Ik koop een glimmende 909 (1100) zonder een krasje maar ik weet dat deze 909 minder klinkt dan gemiddelde 909, maar als ik hem later weer wil verkopen dan vang ik er weer meer of het zelfde bedrag voor.

stelling 2. Ik koop een veel minder mooi exemplaar maar ik weet dat deze 909 (1100) bijzonder mooie geluiden heeft, al is deze dan wel later minder aantrekkelijk voor de prijs die ik er later weer voor kan terug vragen.

Ik schrijf dit omdat er zo even een topic over was. Dit vond ik eigenlijk wel interessant

edit: Hoe zien jullie dat andere kopen? % mooi / % geluid.

Laatst gewijzigd:
kwaliteit, dat vind ik het mooist

vreemd dacht toch echt dat ik op de knop enquête had gedrukt. das maf leve de techniek. het mocht dus niet zo zijn. jammer

vreemd dacht toch echt dat ik op de knop enquête had gedrukt. das maf leve de techniek. het mocht dus niet zo zijn. jammer

da's niet zo mooi, geen kwaliteit

dit topic..
(zonder de enquette )

maar om een voorzichtig antwoord te geven op die andere vraag:
ik zou kiezen voor de goed klinkende, soepeler spelende minimoog, ipv het minder muzikale "pupke"

( 'n pupke/ 'n musch : limburgs voor knappe vrouw , met 'n gezicht als een poppetje/ om door een ringetje te halen )

dit topic..
(zonder de enquette )

maar om een voorzichtig antwoord te geven op die andere vraag:
ik zou kiezen voor de goed klinkende, soepeler spelende minimoog, ipv het minder muzikale "pupke"

( 'n pupke/ 'n musch : limburgs voor knappe vrouw , met 'n gezicht als een poppetje/ om door een ringetje te halen )

e shoen deink! of e strak vutje! :D hei is nog eine van de limburg :P

2 kromme keuzes want waar het bij beide stellingen over gaat is de prijs en wat je er wel/niet voor terug zou kunnen krijgen
en dus niet zo zeer of ie echt bruikbaar is... je kan dan beter vragen;

1. koop je een mint bak omdat je dan zeker weet dat je hetzelfde (of meer) er voor terug krijgt...
2. koop je een bak (ook al is ie niet mint) omdat ie bruikbaar is...

ok dus eigenlijk: uiterlijke of innerlijke schoonheid en zo als in het echte leven natuurlijk beide :)

als een bak er slecht uitziet kun je er vanuit gaan dat ermee geragd is en dus eerder ontvankelijk is voor storingen...

ik zal nooit iets kopen als er grote krassen opzitten of deuken, of knoppen af zijn...
tenzij het natuurlijk ECHT goedkoop is...

Wat ik altijd frapant vind is dat iedereen loopt te zeiken over hoe iets er uit ziet totdat de handtekening van Jeff Mills etc erop staat...... hup in 1x 500 euro meer waard...

heb je misschien een voorbeeldje van die handtekening. pdf'je of zo ?

als een bak er slecht uitziet kun je er vanuit gaan dat ermee geragd is en dus eerder ontvankelijk is voor storingen...

ik zal nooit iets kopen als er grote krassen opzitten of deuken, of knoppen af zijn...
tenzij het natuurlijk ECHT goedkoop is...

+1

Even om door te gaan op 't 909 voorbeeld:

ALS ik al 1000+ zou uitgeven voor een 909, dan wil ik een (near) mint exemplaar.
Ik kan me echt niet voorstellen dat er nu ZULKE grote verschillen zullen zijn in het geluid dat het voor mij de reden zou zijn om een "gehavende" bak te kopen.
Zo'n freak ben ik ook echt weer niet...

mja een MS20 waarvan 3 knoppen missen maar nog gewoon te bedienen is voor 500 zou ik wel doen denk ik :)

Doe mij maar 'n lelijke die mooi klinkt.

Back