mooi uitzien of kwaliteit geluid

http://www.funklogic.com/palindrometer.htm

palindrometer.jpg

offtopic:

vervang "909" door "vrouw" in deze thread 8o)
geld dat ook voor "minimoog"?
:
ik zou kiezen voor de goed klinkende, soepeler spelende minimoog, ipv het minder muzikale "pupke"

mmm, met die verandering wordt m'n post inderdaad al wat ranziger

Ik zou ze beide kopen, inhoud omruilen, de lelijke (en dus nu ook niet meer super mooi klinkende) weer verkopen voor een lager bedrag. En wat je overhoudt is een schitterend uitziende en super klinkende 909. Moet je natuurlijk wel het geld tot je beschikking hebben :)

[edit] Ow, dat zei brmzz ook al... [/edit]

Hoeveel Minimoogs zijn er al omgeruild dan. Maar er zit echt wel veer verschil tussen de ene en de andere hoor. De MS-20 met verschillende filters is een goed voorbeeld.

Ik zou zonder meer kiezen voor een goedkope mishandelde.
Mag rustig defect zijn

Herstellen lukt haast altijd voor enkele euro's
Verkopen doe ik zelden
Als een ander het niet mooi vindt kijkt ie maar de andere kant op.
De klank moet origineel en perfect zijn, de onderdelen niet.

Ik heb niets mint, het is allemaal ouwe troep :duivels:

als een bak er slecht uitziet kun je er vanuit gaan dat ermee geragd is en dus eerder ontvankelijk is voor storingen...
een synth waar de flarden er bij hangen hebben we het nutuulk ook niet over...
maar zo kan het ook andersom zijn; bij een niet meer nieuw uitziende bak die het nog steeds doet kan je uit gaan van een robuuste versie terwijl een mint misschien zelden tot nooit is gebruikt...

Zelf ben ik een beetje huiverig geworden voor supermint exemplaartjes. Ten eerste kan je er zeker van zijn dat je er binnen de week op duivelse wijze toch een kras opzet (wat met je afgeragde bakken nooit gebeurt) en ten tweede heb ik vaker defecten gezien bij apparaten die lang stilgestaan hebben dan apparaten die vaak gebruikt zijn. En aangezien vaak gebruiken en optische nieuwstaat een moeilijke (maar niet onmogelijke; ik ben ook voorzichtig ermee!) combinatie zijn, koop ik dus met evenveel plezier de uiterlijk iets mindere bak voor de juiste prijs.

Wat klank betreft zou ik sowieso voor de best klinkende gaan.

Zelf ben ik een beetje huiverig geworden voor supermint exemplaartjes. Ten eerste kan je er zeker van zijn dat je er binnen de week op duivelse wijze toch een kras opzet (wat met je afgeragde bakken nooit gebeurt)

:dubbel: typisch inderdaad..

Maar dan heb ik DAT "liever", omdat ik dan toch weet dat het per ongeluk door mij komt, en niet door de vorige eigenaar die zei dat 't door de rammelaar van zijn 2-jarig zoontje kwam die er NET langs schampte, terwijl het door de kat van 'm kwam die er na een 3-uur durende, onrustige slaapsessie afsprong en daardoor het bakje samen met halfvol bierflesje en volle asbak uit het raam van de 8e verdieping viel in de vrachtwagen waarin net de glasbak geleegd werd...

Oftewel: ik weet of die kras 'ernstig' is of niet..

..en ten tweede heb ik vaker defecten gezien bij apparaten die lang stilgestaan hebben dan apparaten die vaak gebruikt zijn. ....

Da's inderdaad wel weer lastig.. :(

Ik wil wel eens weten hoe je een synth of drumcomputer met de zogenaamde ''mindere'' klank zonder een A-B vergelijk wilt gaan testen voor koop.
Moet je al wel een zelfde exemplaar met de goede klank of een oscilloscoop bij je hebben als je naar de verkoper gaat, die ziet je al aankomen :(
Als een bepaalde synth anders klinkt dan wat jij ervan gewent bent, hoeft dat geen defect te zijn of iets dergelijks, ooit gehoord van ontstemde Oscillatoren :eureka:
Ik zou gaan voor degene in nieuwstaat en met de mooiste klank als dat uberhaupt al bestaat.

Ten eerste kan je er zeker van zijn dat je er binnen de week op duivelse wijze toch een kras opzet (wat met je afgeragde bakken nooit gebeurt)
Oh jawel, het gebeurt ook met afgeragde bakken. Alleen valt zo'n nieuwe kras niet op tussen alle andere die er al zaten :)

Dat zou heel goe de mijne kunnen zijn :) Waar is de foto genomen ?

Allert,

Foto is genomen op 26 Juni bij het 10 jarig feestje van Awakenings. Ik wil jouw 909 anders ook wel een keer huren, hoor. Zet ik gelijk mijn handtekening naast die van Jeff. Gaat op zekers een nog grotere collectors item worden die 909. :P

Bij de Minimoog zou ik gewoon een goedgeschoolde timmerman vragen om een nieuwe kast te bouwen, en dan gelijk mooi duur hardhout met 5 lagen lak, netjes politoeren en zo.

Voor al het andere is er CustomSynth of iets soortgelijks; die kunnen je weer een mooie kast bouwen.

als je apparatuur gaaf eruit ziet, raak je ook wel stiekem geinspireerd door de gaafheid.

(:

denk ik...
Oud hoeft niet lelijk te zijn. ik vind krassen juist nostalgisch.

Back