soundforge + d16 plugs in vst chain

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
ik ben wat kicks aan het maken met Devastor van d16 over een sample heen.

Ik loop de sample via de player, zodat ie em steeds opnieuw afspeelt als hij eindigd, niet als een loop sample met begin en eindpunt.

Als ik dan aan het tweaken ben gooit devastor iedere keer als hij opnieuw afspeelt alle settings terug naar een bepaalde preset (weet niet welke) ik zie alleen dat alle knoppen op een bepaalde stand worden gezet, dit terwijl ik ook scroll tussen de presets van devastor. Die pakt hij dan, en als hij dan opnieuw speelt gooit ie de knoppen van die preset weer terug, terwijl de preset zelf wel geselecteerd blijft in devastor.

Weet iemand of soundforge bv een midi (reset) message meegeeft als hij opnieuw de sample speelt aan devastor ?

ik ben wat kicks aan het maken met Devastor van d16 over een sample heen.

Ik loop de sample via de player, zodat ie em steeds opnieuw afspeelt als hij eindigd, niet als een loop sample met begin en eindpunt.

Als ik dan aan het tweaken ben gooit devastor iedere keer als hij opnieuw afspeelt alle settings terug naar een bepaalde preset (weet niet welke) ik zie alleen dat alle knoppen op een bepaalde stand worden gezet, dit terwijl ik ook scroll tussen de presets van devastor. Die pakt hij dan, en als hij dan opnieuw speelt gooit ie de knoppen van die preset weer terug, terwijl de preset zelf wel geselecteerd blijft in devastor.

Weet iemand of soundforge bv een midi (reset) message meegeeft als hij opnieuw de sample speelt aan devastor ?

Dit probleem heb ik wel eens in Cubase5, wat mij dan helpt is een nieuwe midi track aanmaken en daar je midinoten in gooien. Ik hoop dat het je helpt!

Weet iemand of soundforge [cubase] bv een midi (reset) message meegeeft als hij opnieuw de sample speelt aan devastor [vst] ?

Dit is jouw probleem Error, er staat dan een midi ge-automate op dat kanaal, dus springt ie bij begin iedere keer terug naar een bepaalde preset ! :)
even de score openen en onderaan eens blieken wat er allemaal ge-automate is !

@Niel, geen flauw idee :(
maar is het niet opgelost als je die sample gewoon in je DAW laat loopen ?

dacht ondertussen even iemand anders te helpen, sorry voor de kaping! :P

soundfiorge werkt niet met midi kanalen, daarnaast is soundforge 8 nog niet multichannel.
In principe werkt ie niet met midi, vanuit een new file, is waar ik vanuit ga.

Als het zo is, zou de reset eerder standaard uitgestuurd worden bij iedere herstart.
Maar ik kan niet direct iets vinden in de preferences

Samplebewerking in cubase gaan doenzie ik niet zitten, heb ik veel minder directe controle over de sample, waardoor het geheel veel meer tijd gaat kosten. En dat terwijl ik nog aan het zoeken ben naar nieuwe sounds, niet eens iets wat regelrecht in een productie gaat.

probleem doet zich nog steeds voor .... nu met pro-Q in soundforge tijdens het masteren.

Ik heb een mix geladen, add pluggins chain, met daarin een pro-Q en een pro-L.
Zodra ik ga tweaken in het pluggin scherm met de pro-L en pro-Q niks aan de hand, als ik dan even naast het pluggin scherm in de waveform een andere stukje muziek selecteer om te spelen zijn alle instellingen van de pro-Q weg. De pro-L heeft al zijn instellingen nog wel .... wat is hier nou aan de hand ?

win xp sp3 32 bit 3,2 gb ram

yoo, thnxs, workaround kende ik al maar dan heb ik straks 100.000 presets staan en om na iedere tweak te gaan saven is waanzin. Ik hou dit wel in overweging mocht ik later gaan upgraden naar 64 bit en een nieuwere versie van sf.

Back