Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ik weet het nie psies, maar deze 3 gasten;
Miguel Wiels, Peter Gillis & Alain Vande Putte,
zijn voor nogal wat K3 produkties verantwoordelijk ...
zij hebben een studio in Gent meen ik, correct me if i'm wrong
het hoe en wat waarom hun produkties zo lekker klinken ... is mysterieus idd ...
![]()
eigenlijk is hij gewoon van dilbeek.
eigenlijk is hij gewoon van dilbeek.
Millionaire, nostalgie. Dit was zo goed geproduceerd 10 jaar terug.niet oud! Maar wel gaaf IMHO!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=rZeuPCWnOFc
Is maar de vraag 'wat is goed en wat noem je design' ?zouden er ook goede hbo opleidingen in belgie voor sound/audio design zijn vraag ik me af (:

Nederland is teveel in de ban van de "Platstampers" ofwel limiters en compressors en clippers, op radiosignalen in nederland zitten allemaal optimod's (Orban e.d.) die tegen of zelfs in de clipping hangen om maar luid te zijn (Slam, 538, Veronica etc) en veel nederlandse thuisproducers denken dat ze zo moeten klinken als de radio klinkt.
Grote fout want zo is er dynamisch gezien niks meer te beleven en zal een productie op die manier alleen maar als een muur herrie klinken en niet als beukende muziek.
Als je alleen al de dynamiek naar het nivo van rond 1992 brengt (Haddaway, Technotronic etc) zul je merken dat je muziek meer leeft, en die belgen weten nog vaag wat dynamiek is, vandaar die lekkere sound.
Dynamiek is noodzaak, compressors alleen functioneel als er problemen zijn in de mix.
Plat lijkt hard, maar er blijft op de radio niks van over, daarom klinken die oldies vaak beter.
De firma Orban raadt producers aan zelfs de dynamiek van de jaren 70 te kiezen, dan klinken ze op de radio het best volgens hun.
Als je naar Studio Brussel luistert en er komt een track als Blue Monday voorbij dan moet je hem echt een stukje harder zetten, maar daarna klinkt het wel beter en draaien ze hem ook nog eens tot het einde uit![]()
..