Synton Syrinx

de markt van de syrinxen is opgeblazen vanwege intresse buitenlanders
us en meer

kan me herrineren dat die dingen 1500 gld ofso waren by music house werd er mee ge adverteerd voor 2100 gld net as een oscar voor dat geld

Mijn eerste Elka Synthex met intern midi kocht ik voor fl 600,- jaar of 14 geleden.
Mijn eerste AKS voor fl 2000,- met pitch to voltage converter erbij ook ergens halverwege
de 90's
Ik liet destijds een CS 80 staan voor 1000 Canadese dollars omdat ik gehoord had dat
verschepen niet aan te bevelen was...........wist ik veel.
Mijn meeste Minimoogs rond die tijd kocht ik in voor rond de fl 1000,- Jupiters 6 idem.
Mijn eerste blauwe Syrinx voor destijds de hoofdprijs fl 1700,-

Alleen gaat die vlieger nu niet meer op.....

Een College is een lief klein synthje (qua formaat) van Synton, zijn er heel weinig van
gemaakt, ik heb er toevallig een en € 5000,- is wel erg veel geld, maar € 7500,- voor een
AKS of € 12500,- voor een CS 80 is ook niet bepaald goedkoop te noemen....dus ja wat
is belachelijk en waar houdt het op ?

ik hen een colege modulair opengeschroeft en er zat ha ha verbluffend weinig in ..... echt net zo weinig als in een stuk speelgoed wat geluid maakt

het is wel een goed ontwerp van synton dat wel hee? de prijs blijft altijd 5000 euro...

Laatst gewijzigd:
ik hen een colege modulair opengeschroeft en er zat ha ha verbluffend weinig in ..... echt net zo weinig als in een stuk speelgoed wat geluid maakt

het is wel een goed ontwerp van synton dat wel hee?

die zijn ongeveer geheel volgens de fabrieks datascheet van de chipfabrikant gebouwd.
weinig ontwerp dus.

:mega:

CEM/SSM?

In dat geval zou ik dan toch eerder voor een kneiter van een Digisound gaan, als je dan toch 5000 te investeren hebt in een modulaire CEM bak...

Mijn eerste Elka Synthex met intern midi kocht ik voor fl 600,- jaar of 14 geleden.
Mijn eerste AKS voor fl 2000,- met pitch to voltage converter erbij ook ergens halverwege
de 90's
Ik liet destijds een CS 80 staan voor 1000 Canadese dollars omdat ik gehoord had dat
Mijn meeste Minimoogs rond die tijd kocht ik in voor rond de fl 1000,- Jupiters 6 idem.

Een College is een lief klein synthje (qua formaat) van Synton, zijn er heel weinig van
gemaakt, ik heb er toevallig een en € 5000,- is wel erg veel geld, maar € 7500,- voor een
AKS of € 12500,- voor een CS 80 is ook niet bepaald goedkoop te noemen....dus ja wat

Kocht een keer een MPC60 van jou toen had je een stuk of 6 MS20's naast elkaar staan!

Allemaal ouwe meuk, veul te duur!

de 90's

De lol van het kopen van ouwe analoge bakken is er, als je het mij vraagt, al lang van af. Aan de prijsstijgingen lijkt haast geen einde te komen en straks is het puur nog verzamelaarsterritorium, op een enkele uitzondering (rijke muzikant) na. Wel jammer, maar zo gaan die dingen gewoon.....kijk maar naar klassieke auto's of eigenlijk naar alles wat de mens leuk vindt en bezig houdt.

Je hebt het nog het beste getroffen als jouw interesse bijna door geen mens wordt gedeeld. Maar ja, is misschien wel een erg open deur....en het maakt de meetings dan weer zo saai :D

De lol van het kopen van ouwe analoge bakken is er, als je het mij vraagt, al lang van af. Aan de prijsstijgingen lijkt haast geen einde te komen en straks is het puur nog verzamelaarsterritorium, op een enkele uitzondering (rijke muzikant) na. Wel jammer, maar zo gaan die dingen gewoon.....kijk maar naar klassieke auto's of eigenlijk naar alles wat de mens leuk vindt en bezig houdt.

Je hebt het nog het beste getroffen als jouw interesse bijna door geen mens wordt gedeeld. Maar ja, is misschien wel een erg open deur....en het maakt de meetings dan weer zo saai :D

Mwah dit is niet geheel waar...pasgeleden heeft iemand op de AH mailinglist onderzoek gedaan naar de prijzen van de TB303 en de TR808,909. Daar is nu te zien dat de prijzen van die apparaten in vergelijking met 2008 bijna 30% zijn gedaald. Als de prijzen fictief hoog worden gehouden zal het ook niet verkocht worden. Advies koop gewoon een tijd niks meer en het zal zakken.;) Daar in tegen zijn prijzen voor bv de 606 wel gestegen. Dit zal ook wel met de algehele economische situatie te maken hebben. Dus "budget" spul stijgt en het dure spul zakt.

Mwah dit is niet geheel waar...pasgeleden heeft iemand op de AH mailinglist onderzoek gedaan naar de prijzen van de TB303 en de TR808,909. Daar is nu te zien dat de prijzen van die apparaten in vergelijking met 2008 bijna 30% zijn gedaald. Als de prijzen fictief hoog worden gehouden zal het ook niet verkocht worden. Advies koop gewoon een tijd niks meer en het zal zakken.;) Daar in tegen zijn prijzen voor bv de 606 wel gestegen. Dit zal ook wel met de algehele economische situatie te maken hebben. Dus "budget" spul stijgt en het dure spul zakt.

Echt waar? Er is dus nog hoop! ;)

Niet dat ik van plan was nog iets te kopen, maar je weet nooit natuurlijk....ik vond het alleen zo lullig voor al die andere mensen :dubbel:

Ik ben er van overtuigd met goed zoeken en normaal geduld dat er nog genoeg voor normale prijzen is te vinden...Beetje je best doen.

Ik ben er van overtuigd met goed zoeken en normaal geduld dat er nog genoeg voor normale prijzen is te vinden...Beetje je best doen.
Ben ik voor een groot gedeelte met je eens, maar......
Door de lage dollarkoers is de Amerikaanse markt overspoeld door kooplustige Europeanen. De eerst over-de-top prijzen zijn langzamerhand steeds meer standaard geworden. Als de euro dan weer zakt ten opzichte van de dollar dan is er direct sprake van een prijsstijging. En zo worden de steeds verder stijgende prijzen steeds meer normaal.

De toename van modulaire modules, steeds meer nieuwe fabrikanten met nog exotischer modules en de onderheidsgevoeligheid van vintage gear hebben ervoor gezorgd dat ik geen vintage synths meer koop.

Maar ja.... de tijd dat ik mn portemonee zonder nadenken trok omdat ik het persé wilde hebben is voorbij. Ik ben tevreden over mn huidige setup en verdere uitbreiding is slechts luxe :)

Prijsstijgingen zijn universeel en laten we niet uitvlakken dat het internet de markt mondiaal heeft gemaakt voor iedereen (pro en particulier). Ineens kan je in iedere uithoek van de wereld met 2 keer klikken een dikke synth bij de voordeur laten bezorgen. Ik denk dat over het hele verzamelaars/liefhebbers spectrum de prijzen sterk zijn gestegen.

Ik houd me aanbevolen voor een betaalbare CS 80 alleen vrees ik het ergste...

Ik houd me aanbevolen voor een betaalbare CS 80 alleen vrees ik het ergste...

Je stopt er een flink bedrag in en dat neemt niet af of zo...uiteindelijk is het waarde in een andere vorm. Dus tja ze zijn duur maar blijkbaar voor een reden

Volgens mij is veel Synton op CEM gebaseerd.

Klopt. Op dit forum zit trouwens nog iemand die destijds oa Minisynths heeft geassembleerd. CEM all the way.

Eigenlijk ergens wel saai zo met al die synths die op dezelfde chips gebaseerd zijn. Zo mis je toch een deel van het klankspectrum.

Klopt. Op dit forum zit trouwens nog iemand die destijds oa Minisynths heeft geassembleerd. CEM all the way.

Eigenlijk ergens wel saai zo met al die synths die op dezelfde chips gebaseerd zijn. Zo mis je toch een deel van het klankspectrum.

wat die Epro synths?

jup, en later na het faillissement nog onder andere naam ofzo, of voordien, het was ook zo'n zooitje daar. :)

(en ik verwarde Epro even met Synton. Beide NL CEM bakjes)

jup, en later na het faillissement nog onder andere naam ofzo, of voordien, het was ook zo'n zooitje daar. :)

(en ik verwarde Epro even met Synton. Beide NL CEM bakjes)

ik heb op dit forum veel lachwekkende verhalen over Epro gelezen...volgens mij was Synton een solide firma.

Back