autotune of variant?

ligt er natuurlijk aan hoeveel TS wil investeren. Hardware kun je niet downloaden

3d printers printen allerlei soorten ceramics, plastics, metalen en glas tegenwoordig,..
Er zijn open source 3d printers,..Nog ff geduld,...en we downloaden onze hardware!!!! :D

vocalist 2 aan een midisequenzer hangen en blerren maar!!!. is wel een hoop programmeer werk

Even zien, waarom zou je eerst de zanglijn helemaal vastleggen om vervolgens (bijna als in "playback") perfect synchroon met die track "in tune" proberen te blijven ??? En niet alleen in-tune, ook nogeens in het ritme/timeing.. oei oei

Ik zou bijna zeggen, als het diegene lukt om met een voorgebakken midi-zanglijn mee te zingen (al danniet af en toe out-of-tune en gecorrigeerd), dat is nog knapper dan live zonder autotune een goeie set neer te zetten.

Waarom niet een autotune apparaat (hardware bij voorkeur, denk aan latency!) neerzetten, en die afstellen om te corrigeren op elke semi-tone ?? (C, C#, D, D#, etc) En dan een beetje losjes instellen, dat-ie niet te intolerant is, en niet te snél de noot corrigeert (zo onhoorbaar mogelijk)

Dan kan diegene de gehele set zingen en in tune blijven, en daarnaast ook nog eens een uitstapje maken, of een misser.. zelfs de misser zal dan in-tune zijn. Dat geeft wel wat meer vrijheid denk je niet??

Voor een studio versie kan je 't zo gek maken als je wil, speel de hele zanglijn mee whatever en laat 't daar op tunen.. maar live?

Eigenlijk wordt ik de laatste tijd lichtelijk ziek van al die zoete autotune-K*T-stemmetjes op de radio.. en volgens mij ben ik niet de enige.. achja iedereen doet het, als ik bijv. Nickleback luister -best goeie shit hoor begrijp me niet verkeerd- kan ik het ook niet laten te denken "yeah right, zo strak hé.. my ass"

M'n beeld zal wellicht niet stroken met de werkelijkheid, maar het lijkt erop alsof de jeugd het nieteens interesseert dat het allemaal zo strak, vlak, artificial en emotieloos is als de pest die muziek.. vooral die r&b, jakkes. Als ik dan vertel tegen m'n broertje, of jongere gastjes van een band waar ik de oefenruimte mee deel, dat waar ze naar luisteren zo keihard nep en strakgetrokken is ...staan ze je schaapachtig aan te kijken. Of als ik ze vertel dat die drums in e.o.a. nummer die ze heel vet vinden, dat dat een drumcomputer is.. wordt die gast zowat boos "nee man, da's echte drum!! ik heb het live gezien" :D Jaja.. Ze horen het nieteens meer!!

Als de "master-CD" maar helemaal 100% tiptop is, met autotune, artificial methodes, etc etc..keihard nep. Dan zit het wel snor, dat trekt mensen naar de zalen. Dat je vervolgens daar bij een optreden erachter komt dat die man/vrouw niet kan zingen, boeiend.. de associatie met de perfecte master-cd zit al in de hoofden van de mensen.. het brein trekt die foute noten wel recht ; dat is de truc volgens mij

Sorry moest er even uit :P

Laatst gewijzigd:
Back