Wat is momenteel de beste softwarematige reverb?

Ik vind zelf de X-Verb van SSL erg goed klinken. Schijnt dat Lexicon daar ook aan heeft meegewerkt. Je hebt daar helaas wel een SSL Duende voor nodig (PCIe of FireWire).

http://www.solidstatelogic.com/Music/Duende/X-Verb/index.asp
Dan moet je Relab LX480 in de gaten houden, is van dezelfde makers. Zijn ook verantwoordelijk voor IK Multimedia’s Classik Studio Reverb.

De PCM native versie schijnt ongeveer dezelfde sound te hebben als de pcm91.
Helaas is hij net zo duur dan een tweedehands lex 91...(duurder zelfs)

Lexicon PCM Native gebruikt dezelfde algoritmes als de PCM96, dus dan ben je weer goedkoper uit. Er zit niet alles van de PCM96 in, maar je kan wel veel meer instances tegelijk draaien.

De meeste zijn al genoemd:
lexicon PCM Bundle
EMT 140
EMT 250
Altiverb
Relab LX480
Nebula3

Die Lexicon software klinkt bizar goed hoor...

Voor de rest zijn Aether en Audio Damage Eos ook wel okee...

X-Verb van Duende is echt geweldig. Die vind ik beter dan de PCM native, hij klinkt romiger en dikker, meer alsof je iets van buiten naar binnen haalt. Die PCM klinkt goed, maar het is wel echt een plugin.

Als je voor 250-300 een duende scoort ben je uiteindelijk voor 550 klaar. Je hebt dan gelijk een geweldige eq. Ik vind zelf de duende channelstrip de beste eq die er is (ook beter dan die UAD-gerelateerd cs;en)

Een mono in naar stereo uit hardware met Lexicon reverb. Niet echt wat de TS zoekt maar heb je uiteindelijk toch meer aan?
145 euro en vooral de Fender Twin reverb is waanzinnig mooi.
Met USB-interface.
Het leuke aan dit soort apparaten is dat je meteen een stuk of 8 effecten in serie achter elkaar kunt zetten en je een expressiepedaal hebt. Vooral ook geschikt voor mono-lead-synths.

Ik had al eens gekeken en vond geen audiodemos van Lexicon nu staan ze onder video's al een hele tijd(?) misschien en had toen niet veel meer moeite gedaan, nu wel en heb ze beluisterd ook de zangeres en de drums, wel ik moet bevestigen, ik ben Lexicon zo beu als wat gehoord en toen ik op de prijs klikte uit kerieusiteit 'buy now" Digital Download,
(dus nog geen doos en voor de PCM versie die dan nog en beetje interessant is, de andere helemaal niet)
viel ik bijna van mijne stoel 1574,-$ 8D LOL

Dat is toch niet meer serieus te noemen in deze tijd, dat is puur uitmelkerij van vergane glorie. kijk naar de UAD de TC, die mogen dan ongeveer hetzelfde kosten, er is dan nog dsp power bij met een kaart.

De Gratis M30 van TC klinkt voor mij zeer goed en de gratis Glaceverb
als ik overweeg èèn te kopen:

AETHER!! Da BOMB! Dat is van deze tijd, nieuwbakken supermachine :halleluja

en ja die Duende x-verb klinkt zalig (graag wel iets meer demomateriaal gehoord, nogal gierig, nu deze tijd van snelle download geen reden om niet voluit te gaan)

Laatst gewijzigd:
maar de vss3 vind ik wel nog steeds beter dan de x-verb; ik heb ze uren vergeleken; ik kan de vss3 bijna steeds exact doen klinken zoals de x-verb, omgekeerd is dat niet altijd het geval en daarboven heeft de vss3 nog een veel groter bereik van instellingen en klanken
vss3 geeft ook beter diepte-informatie weer en ruimtelijke ordening in een mix

aether heb ik nog niet gehad, die lijkt me ook wel meer dan ok, maar is dat niet meer een reverb voor erbij of voor effecten dan als mainreverb?

Aether heb ik gelukkig bij intoductie gekocht via een groupbuy en gelukkig hangt er nog een TC M3000 in m'n rack waardoor ik ook de VSS3 sound in huis heb. Ben wel benieuwd naar het eindproduct van de Relab LX480 !!
Thanks zover voor de tips!

184940d1280332477-relab-lx480-lite-available-now-lx480.jpg

http://www.relab.dk/lx480.html

$190

...ken hem zelf niet, voorbeelden klonken wel ok verder.....

Sonnox Reverb?

Kan ik je niet aanraden, erg koud en korrelig.

Ik vind de x-verb beter dan de VSS3 . Vooral de plates op drums is bij de x-verb beter omdat het hoog beter ademt (woooshh ipv van sgrrrrrsssss).
Ook is de interface van de X-verb toegankelijker vind ik.

Maar idd de VSS3 en de X-verb zijn aan elkaar gewaagd.

Ik heb ook X-verb en vind hem heel goed, maar...

Deze is helemaal gratis en is een beetje een publiek geheim : http://www.ariescode.com/index.php . Het is eigelijk een multi-fx processor gebaseerd op algoritmes die ook in sommige (Eventide?) hardware gebruikt werd.

De user-interface is hopeloos gecompliceerd, maar de presets zijn OK om een idee van de mogelijkheden te krijgen.

Zeker de moeite waard om eens te proberen!

Peter.

je vraagt de beste software matige reverb... is die er wel? Ik heb mijn twijfels aangezien de 1ne reverb op de drums toegepast net even anders klinkt tov een ander... en wat dan slecht of goed is geen idee. smaken verschillen zullen we maar zeggen.

maar ik ben nog altijd erg te spreken over deze:
http://www.artsacoustic.com/artsacoustic_reverb.html

CSR van IK Multimedia!

Deze is helemaal gratis en is een beetje een publiek geheim : http://www.ariescode.com/index.php . Het is eigelijk een multi-fx processor gebaseerd op algoritmes die ook in sommige (Eventide?) hardware gebruikt werd.

De user-interface is hopeloos gecompliceerd, maar de presets zijn OK om een idee van de mogelijkheden te krijgen.

Zeker de moeite waard om eens te proberen!

Peter.

Thanks voor de tip, ik vind 'm goed klinken.. maar het is wel een demo, heeft die geen beperkingen dan? Kan zogauw niet ontdekken wat

Thanks voor de tip, ik vind 'm goed klinken.. maar het is wel een demo, heeft die geen beperkingen dan? Kan zogauw niet ontdekken wat

Blijkbaar was ik toch mis, het is een soort van demo/beta release en dus helemaal niet gratis! :stupid

Dit komt uit de FAQ :

What is the demo limitation?

The demo version is fully functional except for the ability to recall settings.

Peter.

Back