Wat is momenteel de beste softwarematige reverb?

Misschien interessant om deit onderwerp wat breder te trekken: waar letten jullie op bij het uitzoeken van een goede reverb? Aan welke functies moet 'ie voor jou voldoen?

Ik ben zelf een redelijke noob op dit gebied, en voor mij klinken de reverbs van Ableton en Reason niet minder dan de duurdere VST's. In ieder geval ben ik niet van plan om honderden euro's aan een reverb uit te geven, maar dat komt ook omdat ik vooral een hobbiest ben.

Aangezien ik een grote Ableton liefhebber ben: wat is jullie mening over de reverb van Live?

De RP-Verb van Rob Papen schijnt ook erg goed te zijn.

Binnenkort komt er trouwens ook een interessante delayversie (RP-Delay) die onderdeel gaat uitmaken van de Verb, of los verkocht wordt. Volgens mij is de upgrade gratis als je de Verb al gekocht hebt.

soundtoys? heeft die een reverb dan?

Nee.
Maar hij had ook een H3000 verkocht. ;) Als je die in soft wil vervangen dan kom je uit bij Soundtoys, ongeveer.

2 mensen die vroeger bij Eventide oa. de H3000 ontwikkelde maken nu software plugins onder de naam Soundtoys. Check de native bundle van hun, is een must have imho.

Nee.
Maar hij had ook een H3000 verkocht. ;) Als je die in soft wil vervangen dan kom je uit bij Soundtoys, ongeveer.

2 mensen die vroeger bij Eventide oa. de H3000 ontwikkelde maken nu software plugins onder de naam Soundtoys. Check de native bundle van hun, is een must have imho.

Ja, mooie plugins, maar erg jammer dat ze nog niet Win7 64-bits zijn. Zodra dat het geval is schaf ik ze aan.

Hier is er nog eentje.

http://www.artsacoustic.com/artsacoustic_reverb.html

ArtsAcoustic schijnt redelijk onbekend te zijn, dat is op zich jammer. Hun compresoor / limiter pakket en de Phaser zijn van bijzonder goede kwaliteit. De compressors zijn ondertussen mijn go-to set geworden als het niet multi-band moet zijn.

ik heb deze en wil 'em graag verkopen. Erg goeie reverb, maar ik gebruik hem te weinig
wie interesse heeft pb't maar...

Misschien interessant om deit onderwerp wat breder te trekken: waar letten jullie op bij het uitzoeken van een goede reverb? Aan welke functies moet 'ie voor jou voldoen?

niet teveel poespas. lekker snel kwalitatief resultaat ;-)

CSR van IK Multimedia!

Goeie!
Net even demo geinstalled. Lekker snel werken, overzichtelijk, ...

Criteria voor mij persoonlijk zijn:
1. goede staart van de reverb, dus hoe na de reverb tijd ingesteld te hebben hoe het geluid uitsterft.
2. Hoe diffusion reageert; bij sommige reverbs is dit heel subtiel. Voor moet het subtiel zijn.
3. De intial delay moet ook niet bizar grof zijn; anders lijkt het alsof je van het ene algoritme naar het andere gaat,
4, En, een zooi algoritmes natuurlijk, met natuurlijk reverse en gate reverb er ook bij.

Duidelijk de mooiste!!
Mooier als de lexicon pcm bundel en die is ook erg goed.
Heb me pcm 91 lexicon 224 eventide h3000 voor verkocht.
Nu gebruik ik soundtoys/lx480 en lexicon.

Echt waar ? Ik heb nog steeds mn PCM-90 (en 80)...en na een tijdje de 'demo' van die Lexicon software te hebben gebruikt greep ik toch steeds weer naar de hardware...geeft toch net dat beetje extra of zo...psychologisch misschien...maar toch ;)

(of misschien komt het dat ik steeds die preset gebruik die de vorige eigenaar,ene Koos Alberts,ook altijd gebruikte) :D

Ja, mooie plugins, maar erg jammer dat ze nog niet Win7 64-bits zijn. Zodra dat het geval is schaf ik ze aan.

idem hier...maar ik wacht nu op heel veel fabrikanten om naar 64-bit over te gaan...

Ik ben zelf een redelijke noob op dit gebied, en voor mij klinken de reverbs van Ableton en Reason niet minder dan de duurdere VST's. In ieder geval ben ik niet van plan om honderden euro's aan een reverb uit te geven, maar dat komt ook omdat ik vooral een hobbiest ben.

Aangezien ik een grote Ableton liefhebber ben: wat is jullie mening over de reverb van Live?
Zoals gezegd niet teveel poespas, bij teveel opties krijg ik altijd de indruk dat je -daardoor- inlevert op kwaliteit.

Persoonlijk heb ik liever een reverb die keigoed is in wat-ie doet met 5 knoppen, een reverb waar je naar kan grijpen als je dát geluid zoekt, dan eentje waar je de HP/LP van de 3e reflectie van de late-reflection kan instellen o.i.d... leuk mss voor film-productie details maar muzikaal gezien vind ik het meestal niet nodig.

Bijv de quantec room simulator, weinig knoppen en dan per knop maar een paar significante standen.. maar een prachtige reverb-tail die ik niet eerder had gehoord, zo mooi. Als ik dan die CRS room verb weer aanzet, vind ik die maar erg magertjes en digitaal klinken.. vind die echt niet zo denderend eerlijk gezegd.

Laatst gewijzigd:
Back