Distortion unit

Alterex

overdreven/overdrive
Hi forumleden,

Ik ben de standaard distortion in mijn EA-1 een beetje zat. Er zal tal van distortion pedalen verkrijgbaar. Ik ben een beetje opzoek naar een aparte unit met verschillende type distortion/overdrive.
Sherman Filterbank vind ik wat prijzig. Is er iets in de handel wat daar op lijkt met een fijner prijskaartje?

De distortion units van Soundblox en Electro Harmonix spreken mij wel aan. Iemand ervaring mee?

Ik hoor het graag =)

Matthijs

Boss DS-1

Waarschijnlijk bedoel je de SD-1? De DS-1 is nou niet zo een denderend goed peNdaaltje ((Keeley) mods daargelaten). Big Muff is wel te doen ja, of gewoon een (goedkope) fuzz op MP scoren (zag laatst een orginele fuzzface die in een asbak was gebouwd voorbij komen ;) )

top_L.jpg

Heb naast de Sherman positieve ervaringen met Proco Deucetone rat, Boss ROD-10, Boss MD2... Maar goed, eigenlijk is het wel een erg open vraag. Wat voor (soort) signaal ga je erdoorheen halen? Ga je ermee optreden of is het voor in de studio? In het laatste geval zou ik de Behringer-pedaaltjes in ieder geval niet bij voorbaat uitsluiten; ze zijn erg plastic en er zit veel crap tussen, maar sommige klinken lang zo slecht nog niet en de prijzen zijn erg aantrekkelijk.

Edit: Aha, je gaat je Electribe erdoorheen jassen :)

Laatst gewijzigd:
Erg handig als je meerdere pedaaltjes tegelijk gebruikt en heeft met € 38,= een erg interessante prijs!

Opletten met dat soort dingen, het kan je een paar pedaaltjes kosten :geslaagd:

Beter muurwrat / toestel of Bij Originele producten blijven, (boss verkoop ze mogelijk voor boss pedalen etc).
Goed de manual lezen in ieder geval.

Als in de blauwe power plant 10 gescheiden voedingen zitten dan is het OK,, maar met die prijs zal dat wel niet het geval zijn.

ik heb er al een tijdje behoorlijk plezier van moet ik zeggen
die powerplant is ideaal

Dank voor de reacties! Toch de oude vertrouwde Boss units blijven aanraders. De Boss ROD-10 lijkt me ook een goede optie.

Wat ik nog tegen kwam was deze site: http://www.effectsdatabase.com/type/distortion
Leuke referentie site.

Hebben jullie ervaring met de Electrix Filter Factory? Lijkt er op dat ik met zo'n soort unit net weer even wat meer mogelijkheden heb.

Nog even de noodoplossing: door GitarRig heen halen :)

Met zo'n ding kom je ook een end...

Heb er zo eentje en gebruik dit liever dan een OD

2.jpg

Niet super maar ook niet zo duur, good value for money 8)

hoe kapot moet het geluid?
want zvex bouwt erg brute disortions nl de fuzz factory en de mastotron fuzzen
de factory is erg mid toon en de mastotron heeft tone en bandpass filtering met pw
daarnaast kan ik ook de wayhuge swollen pickle fuzz aan raden die heeft ook bandpass filter
de ehx hot tubes klinkt ook mooi bruut
en als je echt bruut wilt death by audio pendalen

..en het is

..en het is

de ROD-10 geworden. Bijgaand een stukje ea-1 met interne distortion, dan zonder dan met de mighty rod. Een beetje gehannes met de dc adapter meer hé - het werrrukt!

Attachments

• rod_10.mp3
    598,3 KB · Bekeken: 136
Waarschijnlijk bedoel je de SD-1? De DS-1 is nou niet zo een denderend goed peNdaaltje ((Keeley) mods daargelaten). Big Muff is wel te doen ja, of gewoon een (goedkope) fuzz op MP scoren (zag laatst een orginele fuzzface die in een asbak was gebouwd voorbij komen ;) )

Ik heb beide en ze bevallen me wel....ik heb ze wel gemod...de DS1=Distortion met Keeley mods en de SD1=Overdrive met Monte Allum mods....maakt trouwens wel een wereld van verschil die modificaties....daarnaast maakt het idd wel uit wat voor signaal je erdoor heen jast...de DS is vet voor bv bassdrums en de SD gaat goed op hihats etc...voor een alle die deze pendaaltjes hebben en nog niet gemod zijn...ik heb een inbox voor uw pb's...:W

Back