Ervaringen met Karma MW Software

mario

Naar de knoppen...
Heeft iemand ervaring met de Karma MW Software ??? http://www.karma-lab.com

Heb begrepen dat het uitstekend moet werken maar wil het ook graag ondervinden van m'n mede synthfreaks hier...
Uw mening/ervaringen daarom graag... :okdan:

Wil daar aan toe voegen dat de KARMA een uitstekende synth is, ben er nog druk mee bezig.

gr. Mario

Yep, ik heb inderdaad de software.

Ik ga tijdens het paasweekend eens een nette review hierover schrijven en dan post ik em wel op het web.

Beloofd.

Ik ben ook wel beniewd naar die software. Het is toch wel gaaf om zelf aparte GE's te maken. Het is DE manier om echt een heel eigen sound uit de Karma te halen. Alhoewel de presets behoorlijk goed zijn (ik heb het over de GE's), zou ik toch veel maar basslineachtige GE's willen zien, met iets meer drive.

BTW, 2 zangeresjes van een project Bamse ? Bracht de kleur van je Karma ze het hoofd op hol ? ;)

Ben zeeer benieuwd, bedankt allen voor jullie reakties.

gr. Mario

Hoover ... ondertussen bijna een jaar geleden maar ik vroeg me af of je die review nog had opgehoest en waar we die kunnen vinden ;)

Origineel geplaatst door Rhy
Hoover ... ondertussen bijna een jaar geleden maar ik vroeg me af of je die review nog had opgehoest en waar we die kunnen vinden ;)

Nee, je hebt gelijk. Ik had het inderdaad al eens eerder beloofd maar Hover is nogal een bezige bij en heeft vaak weinig tijd. Ik ben per maand slechts ongeveer 6 dagen op minder dan 200 Km van m'n synths verwijderd, weekend inbegrepen =( Dus als ik dan in de buurt van m'n schatjes ben, tracht ik daar qualitytime mee door te brengen.

En op het vliegtuig mag ik die Karma niet meenemen als handbagage :( , niet bij Sobelair, niet bij Swiss Air, zelfs niet bij Meubil Air.

Maar dit jaar ga ik trachten de paashaas te ontmaskeren wanneer hij bij mij thuis langs komt (hopelijk), en ga tijdens het afwachten wat frutselen met de Karma en de beloofde review opstellen.

Wat mag je verwachten? Niet alleen een stukkie tekst maar ook wat schermafbeeldingen, MIDI-bestanden en MP3'tjes zodat het wat makkelijker te 'lezen' is.

En als ik me niet aan m'n belofte houd, dan ... dan mogen alle paashazen van de hele wereld (dér zal toch wel meer dan 1 paashaas zijn, toch) in onze tuin komen :kont: , beloofd :D

belofte maakt schuld

belofte maakt schuld

Ja, intussen is het paasweekend officieel achter de rug. (alhoewel, ik had er niet bij verteld in welk jaar :D )

Intussen is de beloofde review nog niet helemaal klaar :( .

Dat zegt al een beetje over de mogelijkheden van de software en vooral over de complexiteit. Vergis je niet, de Karma MW software is niet voor MIDI-analfabeten. Als je niet vertrouwd bent met CC's e.d. dan is de software geen makkie.

En aangezien er blijkbaar nergens op het internet een review van deze software te lezen valt, vond ik dat ik het maar ineens degelijk kan aanpakken. Met een paar tekstparagrafen kom ik er alvast niet. Er valt een en ander te vertellen over deze software.

Een website is in de maak.

En aangezien de paashaas mij toch niet weet wonen, hoef ik me geen zorgen te maken over onze tuin ;)

Wordt vervolgd

Misschien toch alvast het volgende

Misschien toch alvast het volgende

Vaak merk ik dat er verwarring is omtrent de software van Karma-Lab

Er zullen 3 versies beschikbaar zijn:

Karma MW: reeds verkrijgbaar en enkel te gebruiken met een Korg Karma
Karma Triton: binnenkort (mei 2003) beschikbaar en enkel te gebruiken met een Korg Triton (ook Le)
Karma Creator: binnenkort beschikbaar en te gebruiken met ELKE MIDI-bron.

Alle drie de pakketten zijn IDENTIEK behalve dan de beperking met het toestel waarmee het werkt. De Creator versie (is voorlopig de naam van de software) is dus eigenlijk de meest interessante versie want deze werkt met alle Midi-bronnen, ook Triton's, Karma's dus.

Leuk is ook dat de Creator versie ook beschikbaar zal worden als upgrade voor bezitters van de Karma MW of Karma Triton software tegen een leuke prijs (voorlopig onbekend). Dus als je niet onmiddellijk behoefte hebt aan het creëren van je eigen GE's dan is wachten op de Creator versie misschien niet onverstandig.

Een echte Karma blijft altijd een streepje voor hebben omdat o.a.:

Een Karma ook ZONDER de software eigen GE's kan afspelen, bij de overige toestellen heb je dus steeds de software nodig, dus niet alleen voor het maken maar ook voor het afspelen van je GE's.
Een Korg Karma kan dus met software tot maar liefst ACHT GE's afspelen, 4 vanuit de Karma, 4 vanuit de software

Wat moet je vooral NIET verwachten van de software:

Het is puur voor het veranderen van bestaande GE's of maken van je eigen GE's, het is dus geen editor om je programs of combi's te lijf te gaan. Daarvoor kan je beter gebruik maken van tools die voor alle Triton's beschikbaar zijn.

Hoe ziet dat er nu uit

Hoe ziet dat er nu uit

Aangezien we toch allemaal graag plaatjes zien, dit doosje krijg je dus

Karma1.jpg

De software kan ook, tegen betaling, gedownload worden en is dan iets goedkoper.

Trouwens, er is heel binnenkort een update van de MW software...en uiteraard gratis voor geregistreerde gebruikers te downloaden.

Origineel geplaatst door Hover
De software kan ook, tegen betaling, gedownload worden en is dan iets goedkoper.

Trouwens, er is heel binnenkort een update van de MW software...en uiteraard gratis voor geregistreerde gebruikers te downloaden.

Hmm ik wil ook wel de CD-rom in geil hoesje. Waar koop je de software nu in NL dan? Want voerman.nl rept er met geen woord over op de site. En kost de software overal hetzelfde? (wellicht in Duitsland goedkoper?)

Back