303 en uit sync lopen of wat dan ook.

sander

_
Ik gebruik dus de syntecno voor zowel de 303 als 808 te syncen. De 707 wordt gewoon via midi gesynct.
Nu moet ik vaak een paar keer snel op start/stop drukken van de MPC(is master) voor dat alle drie de apparaten precies gelijk lopen.
Als je de boel een tijdje laat lopen en vervolgens patterns gaat wisselen op de 303, dan worden ze anders afgspeeld als dan wanneer je een ander pattern selecteerd en dan weer stop/start doet. Nu is dit niet zo erg, aangezien het toch altijd nog wel klink, maar toch niet helemaal de bedoeling. hebben meer mensen daar last van.

De 303 loopt dus nog wel op de maat, maar de pattern klinkt toch iets anders dan bedoeld.

dan heb je waarschijnlijk (onbedoeld) een pattern gemaakt die niet aan 16 - 8 of 4 16e-noten bestaat, denk ik. De lengte van 1 van de patterns is bijvoorbeeld 7 of 15, "16e noten"

de sequencer telt eigenlijk door tot 16, maar bij de 15 tel (bijvoorbeeld) switched ie al over naar de volgende pattern.

Nog steeds in de maat, maar alle noten zijn dan 1 plaatsje naar links verplaatst.

Volgens mij is dat aan de hand.

( ik weet ook dat wanneer de voeding er niet helemaal in zit, hij langzamer gaat lopen, maar dan is ie niet meer in de maat)

aha, had ik inderdaad niet verwacht dat sommige 15 ipv 16 lang waren. Shit zooi. Het komt door die gare knoppen.
ik ga ze binnenkort maar eens vervengen. Dank u :okdan:

Back