Voor Jarre fans...

40.000 euro pleur off, ben wel een trouwe JMJ fan, en ben ooit zo gek geweest om zoveel mogelijk synths die hij ook had in m'n bezit te krijgen.
Op een handje vol na, nooit gelukt, en gaat ook niet meer lukken.
Stop met aanschaffen, ben al een beetje bezig om af te bouwen.
Kan tenslotte straks niet alles mee na het bejaarden tehuis meenemen, ze zien me al aankomen met m'n racemotor/vrouwen/synths en m'n radiografische vliegtuigen die door de gang vliegen ;)

Oh man... die theremin, yikes. Ik was bij het concert in Carré en daar ging ie ook zo tekeer op z'n theremin. Tenenkrommend! Ik hoop toch niet dat ie dat bij het volgende concert weer doet.

Theremin goed bespelen schijnt heel moeilijk te zijn!!

ha ja ik heb hem ook gezien

ja lijkt me wel een broodje aap als dat apparaat de echte was die jarre grbuikte

ik denk eerder een meubel maker die heeft geprobeerd een exacte kopie te maken.....

gekken met geld bestaan er wel ha ha dus ja een klein kansje bestaat dat iemand een lening neemt op zn hypotheek en het ding ook echt gaat kopen

Dit snap ik dan weer niet. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit niet de echte JMJ klavierbar is. Waarom dan die verkoper verdacht gaan maken?

En dat nota bene door iemand die zelf fake advertenties plaatst. :stupid

Ik vind het ook veel te veel geld en een rommelige advertentie, maar daarom moet je hem nog niet verdacht gaan maken zonder aanleiding. Het kan echt wel de echte desk zijn. Volgens mij werd deze trouwens enkele jaren geleden ook te koop aangeboden. Maar dat kan een valse herinnering zijn.

Zover liggen Lyon en Barcelona niet van elkaar af dus het is wel aan te nemen dat de cocktailbar met toetsen echt is, bovendien leest meneer JM waarschijnlijk zelf ook mee want zoiets blijft natuurlijk niet echt een eBay geheimpje.

Zover liggen Lyon en Barcelona niet van elkaar af dus het is wel aan te nemen dat de cocktailbar met toetsen echt is, bovendien leest meneer JM waarschijnlijk zelf ook mee want zoiets blijft natuurlijk niet echt een eBay geheimpje.

woont JMJ in Lyon?

Ik vond zojuist dit clipje waarop blijkt dat de aangeboden cocktailbar met toetsen een onderdeel mist

*kuch* ;)

Het is in die advertentie niet eens duidelijk of die "drums" links er wel bij zitten...

Of bedoelde je een ander onderdeel? Het filmpje laadt hier zeer slecht dus ik kan het niet bekijken.

*kuch* ;)

Of bedoelde je een ander onderdeel? Het filmpje laadt hier zeer slecht dus ik kan het niet bekijken.

De keys ontbreken misschien dat deze naar binnen geschoven zitten maar dat lijkt me sterk
Als je het filmpje stil zet op 1:46 min kun je het zien

ja sorry hoor : ik zag de advertentie en dacht bij melzelf als eerst : dat kan niet waar zijn : maar ja mischien is het wel waar en is het kunstwerk nu in handen van een kennis van jarre die het verkoopt op de markt : zou dus ook heel erg goed kunnen

De keys ontbreken misschien dat deze naar binnen geschoven zitten maar dat lijkt me sterk
Als je het filmpje stil zet op 1:46 min kun je het zien

De desk heeft afneembare zwarte keys (voor zover de zwarte werken). Soms zie je de desk op foto met enkel de (werkende) witte keys. In Lyon gebruikte hij ze met enkele zwarte keys zoals op veel advertentiefoto's te zien is. In jouw clip van China gebruikte hij meer zwarte keys. Mogelijk is het ook een andere desk.

De advertentie is ook op dit punt giga onduidelijk: hij vermeldt iets van zwarte keys. Maar het is blijkbaar teveel gevraagd om op 1 foto eens gewoon duidelijk te zetten wat er nu exact aangeboden wordt. Met zo'n allegaartje aan archieffoto's heb je maar te gokken wat je nu eigenlijk wel en niet koopt. Zo ook dus voor de drumsectie die erbij hoort.

Overigens lijkt het erop dat elke toets apart een lichtje maakt, maar dat ze per 2 gegroepeerd zijn voor 1 noot. Je hebt dus maar half zoveel noten als dat het lijkt. En dat maakt hem meteen héél wat speelbaarder, en verklaart waarom er geen gruwelijk lelijke akkoorden klinken bij sommige lichtcombinaties. :)

Al kan ik me niet van de indruk ontdoen dat wat JMJ op het klavier doet in dit laatste filmpje absoluut niet is wat we horen, tenzij het een splitmodus en dergelijke heeft.

Blijkbaar zijn er inderdaad (minstens) 2 cocktailbars gebruikt door Jarre, een grote en een kleinere. Er konden zowel lichteffecten als noten mee getriggered worden. Op welke manier is me uit de filmpjes niet duidelijk, ik zie geen logica tussen wat hij doet en wat ik hoor.

Overigens lijkt het erop dat elke toets apart een lichtje maakt, maar dat ze per 2 gegroepeerd zijn voor 1 noot. Je hebt dus maar half zoveel noten als dat het lijkt. En dat maakt hem meteen héél wat speelbaarder, en verklaart waarom er geen gruwelijk lelijke akkoorden klinken bij sommige lichtcombinaties. :)

Al kan ik me niet van de indruk ontdoen dat wat JMJ op het klavier doet in dit laatste filmpje absoluut niet is wat we horen, tenzij het een splitmodus en dergelijke heeft.

Dat is bij JMJ altijd maar de vraag en aangezien dit toch in een tijd was waarvan het gerucht gaat dat hij alles of veel playbackte kan het maar zo zijn dat de cocktailbar gewoon een show element is geweest waar geen enkele toon uitkwam.

Back