cr-8000, welke mods zou jij doen ?

cr-8000, welke mods zou jij doen ?

• foto 1

Stemmen: 12 100,0%
  • foto 2

Stemmen: 0 0,0%
  • foto 3

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    12

Soul C

gecalibreerde soul augurk
ik heb sinds kort een cr8000 en wil deze gaan modden.
dit zijn de beschikbare mods : http://gumielectronic.net/cr8000/cr8000_gumimods.html

nou is het zo dat ik gebruik wil maken van het materiaal dat ik nog heb liggen,
dat betekend dat ik kan beschikken over 30, 26 of 20 knoppen, maar gummimods heeft er iets van 56..

denk eens even met me mee jongens, welke mods kan ik laten vallen/ moeten er perse op in combinatie met de knoppen die er het beste bij passen ?
het viel me op dat er geen tune voor de hihat bijzit. wordt nog even zoeken dus.
en 6 x tune voor de cymbals lijkt me ook te veel.. en zijn de boostknoppen per stem wel echt nodig ? veel overwegingen dus :)

een ander probleem is dat ie niet lekker sync loopt geslaved via de drumstation.(606 loopt wel prima mee) wat zou dat kunnen zijn ?
ik gebruik m nu als masterclock , dat loopt wel lekker, maar geeft weer andere problemen..

okee bedankt voor het meedenken !
:doei: soul c

Attachments

• IMG_2318.jpg
    IMG_2318.jpg
    149,4 KB · Bekeken: 131
  • IMG_2321.jpg
    IMG_2321.jpg
    147,4 KB · Bekeken: 107
  • IMG_2325.jpg
    IMG_2325.jpg
    143,3 KB · Bekeken: 107
Lijkt het je niet beter om er een externe mod aan te hangen? Dat ding ziet er nog heel mooi uit dus daar zou ik niet in gaan zitten boren (of wil je hem ruilen tegen eentje die er minder mooi uit ziet? ;) ). Gewoon een kastje ernaast waar je zoveel knoppen op kan zetten als je wil en dan via een lintkabel met de CR verbinden.

Die knopjes op die eerste foto zien er wel 10x beter uit.

Dat is zeker waar, die eerste lijken veel meer op de 'level'-knopjes die er al op zitten. Maar dat is de keuze van knoppen, heeft niets te maken met de eigenlijke mod(s) natuurlijk.

Persoonlijk zou ik met de tune-mods beginnen (zijn er 13 geloof ik) en dan kijken wat je verder nog wilt. Zijn er ergens geluidsvoorbeelden te vinden?

ja op internet zijn er veel mods te vinden en ja sommige hebben gewoon teveel knoppen waar je bijna nix aan hebt..... paar decays op de juiste plek en pitch op de juiste plek dat is het devies.....

het teveel aan knoppen waar je nix aan hebt : vond ik wel duidelijk op deze video

http://www.youtube.com/user/gumielectronic#p/a/u/1/7LfufyDOOPs

het is niet zozeer een kwestie van geld maar meer dat je juist de coole knoppen snel kwijtraakt als je er teveel hebt.......

precies, die clip bedoelde ik
is idd een beetje veel van het goede, maar de analog solutions mod vind ik dan weer te weinig; heeft bv geen bd decay..

nog een vraagje aan andere cr8000 bezitters/modders :
er zit nu 1 schakelbare (8-16-accent) trigger uitgang op, zou het mogelijk zijn om ipv de schakelaar 3 aparte trigger uitgangen te maken ? zou wel erg bruikbaar zijn !
cheers soul

precies, die clip bedoelde ik
is idd een beetje veel van het goede, maar de analog solutions mod vind ik dan weer te weinig; heeft bv geen bd decay..

nog een vraagje aan andere cr8000 bezitters/modders :
er zit nu 1 schakelbare (8-16-accent) trigger uitgang op, zou het mogelijk zijn om ipv de schakelaar 3 aparte trigger uitgangen te maken ? zou wel erg bruikbaar zijn !
cheers soul

Leuk project David....wat betreft die trigger uitgang, volgens mij gewoon aftakken...de schakelaar is er alleen maar om de keuze door te voeren naar de uitgang. Anders ff aan de scoop hangen. Gewoon tsjekken voor de switch.

Ik heb hier ook naar zitten kijken, en je schijnt nou eenmaal 6 tune pots te hebben voor de hats aangezien die uit 6 oscillators is opgebouwd. Ik dacht zelf deze te (laten) doen.

BDM
DECAY w/norm R29 B100k w/33k series see bass drum decay mod schematic
TUNE 1 w/norm R1 B5k w/10R series
TUNE 2 w/norm R7 B25k w/10R series

SNR
DECAY R100 1M
TUNE 1 w/norm R94 B10k w/10R series
TUNE 2 w/norm R79 B25k w/10R series
SNAPPY R34 B100k

CLP
SNAPPY R202 B250k
DECAY R262 B500k

HH
HPF R160 B100k w/5.1k series

CYM
TUNE w/norm R228 B100k w/33k
BPF R218 B2k w/120R series
DECAY R236 B2k
HPF w/norm R191 B500k

LCG
TUNE R127 B2k w/33R series

MCG
TUNE R143 B2k w/51R series

CBL
TUNE 1 w/norm R57 B1M
TUNE 2 w/norm R62 B1M
FILTER R70 B10k w/10R series
DECAY R67 B50k

LTM
TUNE w/norm R9 B5k

HTM
TUNE w/norm R42 B2k

TOMS
SNAPPY R35 B100k
NOISE w/cut R45 B50k

SYSTEM NOISE
VR11 B10k

Dat zijn er al 25!

hey Dennis, heb jij nog een idee waarom de dinsync in niet lekker werkt ?
hij loopt er al na 2 maten uit.. mischien de plug maar eens volspuiten met contactspray *D
nou ja, ik heb het ding tenslotte als defect gekocht, dus ik zal niet klagen :)

Ook omgekeerd? Dus de CR als master? Het kan misschien aan vuile contacten liggen. Anders even een andere din socket erin. Ik ga het schema ook ff bestuderen morgen, ga zo denk k ff slapen.:z:gaap:

Moeten we eigenlijk wel even van die 808 pots zien te vinden in de juiste waarden.

Oja die was je aan het sparen....ik zal nog ff een vriend contacten die had pasgeleden nwe pots in zn 808 gedouwd. En binnenkort krijg ik er hier ook 1 waar de pots van moeten worden vervangen. Dat zouden dan al 2 sets zijn.

Back