yamaha dx200

SlaveoftheWave

Ouwe rot
Sinds kort heb ik een DX200 en FM synthese is echt heel anders dan de andere synths die ik heb. Voor mij iets nieuws omdat ik er nooit eerder mee heb mogen spelen. Leuk hoe organisch -als echte instrumenten- bepaalde geluiden kunnen zijn (of juist heel mechanisch) Zo haalde ik er geluiden uit die leken op conga's, contrabas of belletjes 8)

aanrader voor als je nog geen FM synth hebt

DX-200 is absoluut een toffe bak. Het was mijn eerste echte synth! Voor mij is het echt een DX-7-plus met zijn filter en sequencer met drumbak aan boord. Ik kan er nog steeds lekker op freaken met alleen een koptelefoon aangesloten en dan maar gaan met die banaan.

Ik moet nog wel eens op zoek naar een goede editor die onder W7 draait, want nu gebruik alleen het frontpaneel en daarmee doe je hem toch erg tekort.

Sinds kort heb ik een DX200 en FM synthese is echt heel anders dan de andere synths die ik heb. Voor mij iets nieuws omdat ik er nooit eerder mee heb mogen spelen. Leuk hoe organisch -als echte instrumenten- bepaalde geluiden kunnen zijn (of juist heel mechanisch) Zo haalde ik er geluiden uit die leken op conga's, contrabas of belletjes 8)

aanrader voor als je nog geen FM synth hebt

dx 200 is egt een aanrader qa cash en playability puisten zullen vastwel ander zeggen mb cheapass converters en de ruis charme van een egte dx7
das ander ekoek tuurlijk helder dark scratchy/ gltsy alles is mogelijk
vooral veel plezier en redelijk ok gebouwd ook nog
drum machien erby in ..

Back