Bepaalde shuffle

Digital

Stamgast
Hello everyone,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken achter een bepaalde shuffle voor mijn hihats.

Ik heb zowaar aan alles zitten draaien waar ik ook maar kon aan draaien en nog krijg ik niet het beoogde resultaat.

De shuffle die ik bedoel is namelijk de volgende:

Op 0.46sec begint de shuffle die ik bedoel. Iemand enig idee hoe ik hier toe kom?

Thank you :halleluja

Yep...

Laatst gewijzigd:
ohjee... als het dat maar was :D

Alvast bedankt voor de info jongens!

D.

Als je met Logic werkt kan je kiezen voor de volgende quantizering modes :
16th A/B/C/D/E/F.
Dit zijn shuffle's die steeds sterker worden.

Die heb je niet in Cubase als ik mij niet vergis?

Of de benaming zal mss anders zijn....

Lees ff de manual over quantizing...

Die heb je niet in Cubase als ik mij niet vergis?
t'is de meest simpele en vaakst voorkomende shuffle soort dus het is moeilijk voor te stellen dat ie niet in cubase zou zitten...
een gebruiker van cubase zou sowieso ook zelf zo'n groove quantize kunnen maken trouwens...

dat gaat dus ff een retourtje handleiding voor je worden :D

Ik heb men boek er alvast even voor opengedaan en heb het uiteindelijk kunnen vinden! :D

Thnx 4 the comments!

Het lijkt mij niet zo heel ingewikkeld. Het klinkt gewoon als een standaard hihat op iedere 16e. En inderdaad lijkt hij een kleine vertraging te hebben. Dat is een trucje dat ook goed werkt met claps.

ohjee... als het dat maar was :D
Gratis tip: neem 4 kicks op inclusief de shuffle. Speel het op halve snelheid af. Opeens wordt 't ritme grijpbaar en begrijpelijk.

Alternatieve mogelijkheid: zet de audiofile in je sequencer. Zet daaronder een MIDI-file. Zoom in totdat je de pieken van de hihat ziet. Teken daaronder de MIDI-noten.

Gratis tip: neem 4 kicks op inclusief de shuffle. Speel het op halve snelheid af. Opeens wordt 't ritme grijpbaar en begrijpelijk.

Alternatieve mogelijkheid: zet de audiofile in je sequencer. Zet daaronder een MIDI-file. Zoom in totdat je de pieken van de hihat ziet. Teken daaronder de MIDI-noten.

De alternatieve mogelijkheid heb ik al reeds liggen uitproberen! :D

Best nogal een zicht dan...met men oorschelp tot op 5mm van men tweeter:D

Het lijkt mij niet zo heel ingewikkeld. Het klinkt gewoon als een standaard hihat op iedere 16e. En inderdaad lijkt hij een kleine vertraging te hebben. Dat is een trucje dat ook goed werkt met claps.

Ik heb ook wel een truukje voor claps...

Ik duplicate altijd mijn spoor van de claps zodat ik 2 identieke sporen heb, daarna pan ik de ene helemaal rechts en de andere helemaal links en zet ik 1 spoor een paar mm uit het ritme.... zo klinkt je clap ineens heel erg wide! Dit kan je bv ook toepassen op leads als je ze heel erg wide wilt laten uitvallen.
:okdan:

Back